Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?

Vierailija
17.07.2020 |

Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.

Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?

Kommentit (1294)

Vierailija
321/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin normaalista ihmisten välisestä kanssakäymisestä on tullut tabu? Tinderin myötä?

Ihan normaalia on ottaa kontaktia tuntemattomiin vaikka bussipysäkillä, kaupassa, kirjastossa, keikalla tms. Kunhan sen tekee kohteliaasti, kaikkihan me tosin osaamme käytöstavat, eikös juu?

Tapaat kiinnostavan henkilön kaupassa. Menet tervehtimään ja sanot vaikkapa "Moi. Oot mielenkiintoisen oloinen tyyppi. Lähdetkö kahville / viinille mun kanssa?". Ei se sen vaikeampaa ole. Ei varmaan siltä seisomalta lähde, mutta jäät mieleen positiivisena ihmisenä ja vaihdatte numeroita / muita kontaktitietoja. So easy!

Jo viime vuosituhannella ennen Tinderiäkin pidettiin omituisena ja häirikkönä sellaista, joka jossakin bussipysäkillä, kaupassa tai kirjastossa tuli ehdottelemaan tuosta vaan vieraalle ihmiselle.

Ja kai sä nyt ymmärrät, että lähestyä keikalla on ihan eri asia kuin vaikka kaupassa?

Keikalla voi kysyä..eiks oo mahtava bändi? ja jatkaa siitä:)

Myös bändin jäsenet voivat olla oikein mukavaa seuraa:9

Vierailija
322/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa ostoksilla, en tarjolla deiteille. Jätä minut rauhaan.

M

Suppee jätkä :(

Tapasin ex vaimoni kaupassa. Kävelin ohi ja jokin pakotti kääntymään takaisin ja muistaakseni sanoin tyyliin "anteeksi että häiritsen mutta sulla on varmaan kauneimmat ikinä näkemäni silmät". Tuloksena 12v avioliitto ja 2 upeaa poikaa. Kiitos Sini jos luet näitä :D  <3

Oletpa aikamoinen sanaseppo.

Luoja auttakoon jos joku sini silmiä tulee lähi alepassa mulle hehkuttamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää oikeasti naiset tätä näin: haluatteko sallia sen, että mies tulee livauttelemaan kondomipaketteja ostoskoriinne kertoen että tätä tarvitaan tänään.

Eikä siis vain joku mies, vaan ne kaikki. Koska vain.

Jos se on ok yhdelle, se on muillekin.

9/10 miehestä sopisi mainiosti, että nainen kävisi sujauttamassa kortsupaketin ostoskoriin ja ilmaisisi halukkuutensa miestä kohtaan. Vaikka näin kävisi joka ikinen päivä. Koska vain.

Ketjun aiheena on miesten iskeminen, ei naisten.

Edustatko sinä 9/10 miehistä vai naisia?

Vierailija
324/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin normaalista ihmisten välisestä kanssakäymisestä on tullut tabu? Tinderin myötä?

Ihan normaalia on ottaa kontaktia tuntemattomiin vaikka bussipysäkillä, kaupassa, kirjastossa, keikalla tms. Kunhan sen tekee kohteliaasti, kaikkihan me tosin osaamme käytöstavat, eikös juu?

Tapaat kiinnostavan henkilön kaupassa. Menet tervehtimään ja sanot vaikkapa "Moi. Oot mielenkiintoisen oloinen tyyppi. Lähdetkö kahville / viinille mun kanssa?". Ei se sen vaikeampaa ole. Ei varmaan siltä seisomalta lähde, mutta jäät mieleen positiivisena ihmisenä ja vaihdatte numeroita / muita kontaktitietoja. So easy!

Jo viime vuosituhannella ennen Tinderiäkin pidettiin omituisena ja häirikkönä sellaista, joka jossakin bussipysäkillä, kaupassa tai kirjastossa tuli ehdottelemaan tuosta vaan vieraalle ihmiselle.

Ja kai sä nyt ymmärrät, että lähestyä keikalla on ihan eri asia kuin vaikka kaupassa?

Festareilla toimii reitin kysyminen, alueella voi tunnetusti olla vähän vaikea suunnistaa. Siitä on helppo jatkaa juttua eteenpäin jos kiinnostusta on.

Vierailija
325/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mielenkiintoisen oloinen" = hyvännäköinen. Tuollaisessa lähestymistavassa sen lähestyjän on myös hyväksyttävä se, että periaate on täsmälleen sama kuin Tinderissä: kohde arvioi sinut ulkonäön perusteella. Aivan kuin teet itsekin.

Kirjoittajahan olettaa, että vaikka millainen kammotus menee selittämään kaupassa huippuhyvännäköiselle ihmiselle tämän olevan mielenkiintoisen oloinen, kyseinen kammotus jää huippuhyvännäköisen mieleen positiivisena ja he ilman muuta vaihtavat yhteystietoja.

Todellisuudessahan homma ei toimi noin, tietenkään. Tottakai kaikki haluavat mahdollisimman "mielenkiintoisen", lue hyvännäköisen, kumppanin - myös ne kammotukset, mutta niin haluavat ne "mielenkiintoisetkin". Miksi varsinkaan he siis tyytyisivät kammotukseen kun heillä on tarjolla ruuhkaksi asti vastaavanlaisia "mielenkiintoisia" kuin itsekin ovat?

Tinder on vienyt nettiin vain sen saman joka on ollut irl olemassa aina; ulkonäkö on se ensimmäinen asia, johon huomiota kiinnitetään. Niinhän se on näillä kaupassalähestyjilläkin; mielenkiintoisuus tarkoittaa hyvää ulkonäköä.

Tietenkin pakit voi kääntää aina itselleen toisen ylimielisyydeksi, koppavuudeksi, huonoksi käytökseksi ja k-sipäisyydeksi, mutta kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta lähteä treffeille kenenkään kanssa vain siksi että tämä ehdottaa, on ehdottaja sitten kammotus tai hyvännäköinen.

Vierailija
326/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Tapasin ex vaimoni kaupassa. Kävelin ohi ja jokin pakotti kääntymään takaisin ja muistaakseni sanoin tyyliin "anteeksi että häiritsen mutta sulla on varmaan kauneimmat ikinä näkemäni silmät". Tuloksena 12v avioliitto ja 2 upeaa poikaa. Kiitos Sini jos luet näitä :D  <3

Mikäs siinä on ongelma? Mitä väliä sillä on missä niitä tullaan kehumaan?

Vierailija
327/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää oikeasti naiset tätä näin: haluatteko sallia sen, että mies tulee livauttelemaan kondomipaketteja ostoskoriinne kertoen että tätä tarvitaan tänään.

Eikä siis vain joku mies, vaan ne kaikki. Koska vain.

Jos se on ok yhdelle, se on muillekin.

9/10 miehestä sopisi mainiosti, että nainen kävisi sujauttamassa kortsupaketin ostoskoriin ja ilmaisisi halukkuutensa miestä kohtaan. Vaikka näin kävisi joka ikinen päivä. Koska vain.

Ketjun aiheena on miesten iskeminen, ei naisten.

Ei ne kaunoittaret noin tekisi ja tietysti se olis sulle ok että myös miehet pudottais kumeja sun koriin. Vaikutat vähän hintahtavalta

Vierailija
328/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

No onhan sillä merkitystä.

Kuka haluaa sp-tautiklinikalla alkaa juttelemaan?

Sä näytät tutulta, ollaanko me tavattu jossain?

Vierailija
329/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne jotkut jatkavat ja jatkavat ja jatkavat, vaikka toinen ei vastaile kuin yksitavuisilla sanoilla katsoen muualle. Jos siirtyy eri paikkaan, seuraavat perässä ja jatkavat yksinpuheluaan kun eivät omaa sitä vähää sosiaalisia taitoja että vihjeistä ja käytöksestä ymmärtäisivät. Mutta suoraan ei saa sanoa, ettei ole ylimielinen k-sipää jne.

Vierailija
330/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Miks ei? Jos irtopillun perässä niin en pysty kuvittelemaan parempaa paikkaa etsiä kevytkenkäistä naista

Vierailija
331/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja huvittaa lukea näitä kommentteja. Yleinen ajatus tuntuu olevan "voisin yllättyä, positiivisesti! Onpa rohkeaa!"

Ei ihmiset oikeasti reagoi normeista poikkeaviin lähestymisyrityksiin positiivisesti juuri koskaan. On olemassa tietyt sosiaaliset säännöt, ja kun joku yksilö räikeästi poikkeaa näistä, on ympäristön reaktio järkytys, kiusaaantuminen, ja tarve poistua nopeasti tilanteesta. Luultavasti reaktio olisi automaattinen torjuminen, koska pitäisi olla kyllä todella sujuva lähestymisyritys, jotta mies ei ajattelisi, että "tuolla naisella ei ole kaikki ihan kotona".

Kuvittele itsesi ihan oikeasti laittamassa kärryyn jotain leivinpaperipakettia, kun joku ihan puskista hyppää eteesi ja kysyy, lähdetkö treffeille. Koetko, että tässäpä normaali, rento kohtaaminen psyykkisesti tasapainoisen ja sosiaaliset säännöt taitavan aikuisen ihmisen kanssa?

Vierailija
332/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenlaskija kirjoitti:

Olen nainen, ja huvittaa lukea näitä kommentteja. Yleinen ajatus tuntuu olevan "voisin yllättyä, positiivisesti! Onpa rohkeaa!"

Ei ihmiset oikeasti reagoi normeista poikkeaviin lähestymisyrityksiin positiivisesti juuri koskaan. On olemassa tietyt sosiaaliset säännöt, ja kun joku yksilö räikeästi poikkeaa näistä, on ympäristön reaktio järkytys, kiusaaantuminen, ja tarve poistua nopeasti tilanteesta. Luultavasti reaktio olisi automaattinen torjuminen, koska pitäisi olla kyllä todella sujuva lähestymisyritys, jotta mies ei ajattelisi, että "tuolla naisella ei ole kaikki ihan kotona".

Kuvittele itsesi ihan oikeasti laittamassa kärryyn jotain leivinpaperipakettia, kun joku ihan puskista hyppää eteesi ja kysyy, lähdetkö treffeille. Koetko, että tässäpä normaali, rento kohtaaminen psyykkisesti tasapainoisen ja sosiaaliset säännöt taitavan aikuisen ihmisen kanssa?

"hyppää yhtäkkiä" Ei kai kukaan nyt saatana yhtäkkiä vaan loikkaa eteen? Itse pyysin anteeksi että häiritsen ja odotin onko reaktio sellainen että edes kannattaa jatkaa. Vituttaa tollanen dissaaminen. Ymmärtäkää että teilläkin on tasan 1 elämä, eläisitte vähän ettekä jännittäisi koko ajan jotain epäonnistumisia. Virheet on inhimillisiä, niiden toistaminen taas idiotismia.

T: 329

Vierailija
333/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenlaskija kirjoitti:

Jokainenhan tietää vastauksen ja sen että 99,9% ihmisistä ei olisi positiivisesti yllättyneitä saati lähtisi treffeille.

Vierailija
334/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä menee seuraa halutessaan paikkoihin, joissa perinteisesti on todennäköistä seuraa saada. Sellaisia paikkoja ovat esim. terassit, baarit, tanssilavat, kaverin mökkibileet, netin treffipalstat, Tinder. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että seura lähtökohtaisesti kelpaa ja lähestyminen on toivottavaa.

Kauppaan mennään ostoksille, kirjastoon lainaamaan kirjoja, julkisilla siirrytään paikasta toiseen, kadulla kävellään töihin, bussipysäkille, kuka minnekin. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että ihmiset toimittavat arkisia asioitaan eivätkä ole ostamassa ruokaa, lainaamassa kirjoja tai kulkemassa työmatkaa saadakseen seuraa ja treffiehdotuksia.

Ei luulisi olevan liian vaikea asia ymmärtää. Lähestyminen vaikuttaa oudolta paikassa, johon se ei kuulu. Asianmukaisessa paikassa sama lähestyminen koetaan täysin normaaliksi.

Vierailija
335/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mitä siinä luojaa tarviaan? Simppeli kiitos on ihan riittävä

Vierailija
336/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi että häiritsen" ja onko vastaus sellainen että kannattaa jatkaa? Jokainen normaali ihminen vastaa asiallisesti, että "niin?" tai "no mitä?", koska sinähän voit kysyä jotakin oikeaa asiaa kuten kelloa, mistä löytyy jokin tuote tai vaikka missä on lähin bussipysäkki keskustaan kun olet vasta muuttanut. Joten onko ystävällinen vastaus = kannattaa jatkaa? Jos ei toivota heti v-tuun = kiinnostunut ja kysyt kahville tai puhelinnumeroa?

Se että vastaus on ystävällinen, ei tarkoita kiinnostunutta vaan normaalia käytöstä.

Vierailija
337/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Miks ei? Jos irtopillun perässä niin en pysty kuvittelemaan parempaa paikkaa etsiä kevytkenkäistä naista

Ja tuon kommentin kirjoitti joku ketä ei uskaltaisi ottaa sitä irtopillua vaikka se sanottaisiin suoraan.

Yleensä suurimmat moralisoijat unohtaa itse elää ja pelkäävät mitä muut sanoo kun itse on kärkkäänä kommentoimassa kaikkia, tiesi tai ei tiennyt asioiden todellista laitaa.

Vierailija
338/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehh, se nyt on sama loikkaako joku vaikka kaupassa eteen sanoen suoraan, että lähdetkö treffeille vai loikkaako joku eteen sanoen ensin, että anteeksi kun häiritsen ja lähdetkö treffeille. Ei näissä ole mitään eroa käytännön tasolla.

Vierailija
339/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä menee seuraa halutessaan paikkoihin, joissa perinteisesti on todennäköistä seuraa saada. Sellaisia paikkoja ovat esim. terassit, baarit, tanssilavat, kaverin mökkibileet, netin treffipalstat, Tinder. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että seura lähtökohtaisesti kelpaa ja lähestyminen on toivottavaa.

Kauppaan mennään ostoksille, kirjastoon lainaamaan kirjoja, julkisilla siirrytään paikasta toiseen, kadulla kävellään töihin, bussipysäkille, kuka minnekin. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että ihmiset toimittavat arkisia asioitaan eivätkä ole ostamassa ruokaa, lainaamassa kirjoja tai kulkemassa työmatkaa saadakseen seuraa ja treffiehdotuksia.

Ei luulisi olevan liian vaikea asia ymmärtää. Lähestyminen vaikuttaa oudolta paikassa, johon se ei kuulu. Asianmukaisessa paikassa sama lähestyminen koetaan täysin normaaliksi.

Luetellaanpa paikkoja missä aloitteen tekeminen ei käy. Aloitan

Hautajaiset

Vierailija
340/1294 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI SILMÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

No sen sp-taudin saadakseen ei tarvitse olla itse kevytkenkäinen, riittää kun puoliso on sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan