Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Sikiöseulonnan tuloksista naistenklinikalta!

Vierailija
28.05.2013 |

Odottelen tietoa viikko sitten tehdystä istukkabiopsiasta, ja nyt illalla klo19.45 puhelimeni soi kun olin ruokakaupassa, en siis vastannut. Unohdin koko puhelun, ja äsken kun katsoin on numero juurikin tuon sikiöntutkimusyksikön. Miksi soittavat noin myöhään? Pahinta tietysti nyt pelkään, mutta samalla ihmettelen miksi soittavat illalla.

Numerosta ei kukaan enää yhdeksän aikaan vastannut ja nyt on edessä helvetillinen yö.

Onko kukaan muu saanut ilta-aikaan soittoa tämän asian tiimoilta?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista ammatti-ihmiseltä sanoa, että terveet kromosomit, kun ei sellaista voi tietää. Pitäisi sanoa, että tutkituilta osin normaalit kromosomit. Ja jo ennen tutkimuksia pitäisi kertoa, että kaikkia kromosomivikoja ei selvitetä. 

Vierailija
2/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 02:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:00"]

Mulle soitettiin virka-aikaan että ok tulos ja tahdonko tietää sukupuolen. Tottakai tahdoin ja POIKA . Waude. Oli mannaa sydämelle että oli poika.

[/quote]  Tottakai oli tärkeää mutta muistan sen niin vahvasti kun tiesin saavani pojan , olin niin haltioissani. Kuten aiemmin kirjoitin niin Herran haltuun.

Mannaa sydämelle, että oli poika? Ei sitten se ollut tärkeintä, ettei mitään vakavaa vikaa löydetty?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 21:08"]

Tuossa tutkimuksessa seulotaan downin syndroomaa.  Tutkimus ei poissulje sairauksia. En halua lytätä iloksi, vaan tarkentaa. Moni luulee normaalin seulatuloksen olevan tae terveestä  lapsesta.

[/quote]Tosiaan voihan tulla muutakin. Itse ajattelin että Herran haltuun.

Vierailija
4/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt flunssa, vaikka on terveet kromosomit. Ei se tosiaan takaa terveyttä.

Vierailija
5/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee down-lapsi. Onneksi olkoon. En vain näe syytä panikoida asian takia.

Vierailija
6/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiöseulonta ei selvitä kaikkia kromosomimuutosten takia syntyviä vammoja. Näin se vaan nyt on.

Vierailija
7/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiltä voi kyllä tulla soittoja ilta-aikaankin, jos tekevät ylitöitä. Joten tuo soiton ajankohta ei ole mitenkään huolestuttava sinänsä.

Vierailija
8/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. 

Vierailija
9/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin ennemminkin että on vain hyviä uutisia kun tuohon aikaan soittaa. Huonot siirtäisi varmaan virka-aikaan. En keksi nimittäin mitään niin kiirrellistä, että siitä pitäisi illalla soittaa.

Ilmoitathan huomenna mitä oli? :D

Vierailija
10/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lupaan ilmoittaa huomenna.

Pahaltahan tämä tuntuu, kun kuitenkin tiedossa on että hyvät uutiset tulevat postitse, mutta huonot puhelimitse. Hermoja raastavaa vaan kun ei enää tähän aikaan saa asiasta selkoa. Heillä on kanslia virallisesti mennyt kiinni jo klo15!!

Vierailija
11/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle soitettiin iltapäivällä-oli yritetty aamulla, mutta en työkiireiltäni ollut voinut vastata. Todennäköisesti olisivat vielä iltavuorolaiset yrittäneet illemmalla, jos en olisi vastannut.

Soitto tuli tammi-helmikuun tienoilla ja mitään ei löytynynnä. Nukut vaan nyt kunnon yöunet.

Vierailija
12/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sitten syytä epäillä että jotain olisi vialla? Tai joku syyhän siihen biobsiaan oli, mutta mikä?

Varmasti nyt hermostuttaa :(.

Mutta toivotaan vaan hyvää :).

Vierailija
13/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:43"]

Joo, lupaan ilmoittaa huomenna.

Pahaltahan tämä tuntuu, kun kuitenkin tiedossa on että hyvät uutiset tulevat postitse, mutta huonot puhelimitse. Hermoja raastavaa vaan kun ei enää tähän aikaan saa asiasta selkoa. Heillä on kanslia virallisesti mennyt kiinni jo klo15!!

[/quote]

Mistä sä oot saanut päähäs, että vaan huonot uutiset soitetaan? sanoivatko niin vai oletatko vain? Mä luulen et käytäntö on soittaa joka tapauksessa.

Vierailija
14/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti. Kyllä asiat selviävät.

Vierailija
15/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopsiaan jouduin kun kolmoisseula hälytti. Riski 1:100 saada down-lapsi. 

Kolmoisseulaan siis vaikuttaa niskaturvotus(meillä 2,2), veriseulan tulokset jaäidin ikä(40v).

Nyt siis olotilani lähentelee hysteriaa, kukaan ei ole virka-aikaan mulle yrittänyt soittaa, ja nyt keksin mitä kummallisempia syitä siihen miksi puhelu tulee niin myöhään illalla. Vaikka kyllä mä melko varautunut huonoihin uutisiin olen kun muuten tosiaan tulisi pelkkä kirje kotiin. 

Kiitos kaunis myötätunnostanne, av-sisaret

Vierailija
16/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sanoivat siellä ihan selvästi että kirjeitse ilmoittavat jos kaikki ok, muuten soittavat.

Ja Naistenklinikka siis kyseessä, jos joku viisaampi vaikka tietäisi paremmin.

Vierailija
17/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh.

Mut tsemppiä ja toivon silti että kaikki olisi hyvin.

Vierailija
18/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin virka-aikaan että ok tulos ja tahdonko tietää sukupuolen. Tottakai tahdoin ja POIKA . Waude. Oli mannaa sydämelle että oli poika.

Vierailija
19/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:00"]

[/quote]Minulle tehtiin istukkanäyte.

Vierailija
20/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kun esikoisesta käytiin lapsivesipunktiossa niin mulle kyllä soitettiin tulos ja se oli ihan "puhdas", soitettiin toki ns. virka-aikaan mutta jos siellä teidän sairaalassa sattuu olemaan myös iltahoitajia kyseisen asian tiimoilta niin mikseivät soittelisi ja purkaisi näin soittojonoja? :) Kirje tuli sitten muutama päivä soiton jälkeen. Meillä turvotus oli 1.8 ja veriseula lähinnä hälyytti, mulla oli jotain häikkää jossain istukka-arvossa minkä takia suhdeluvuksi saatiin 1:150.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan