Kipuja peräaukon kohdalla sekä alavatsassa - kokemuksia?
Siis mulla alkoi ma aamuna kivut siten, että aina kun istuin, lähti kipu ikäänkuin peräaukon kohdalta säteilemään alavatsaan. Kipu tuntui siis ihan alavatsassa (ja ei missään " syvällä" , vaan ihan " pinnalla" ). Edelleen on pientä kipua, juuri istuutuessa, mutta nyt kipu ehkä enemmän peräaukon kohdalla - vähän kuin painon tunne. Vähän edelleen alavatsassakin kipua. Muistelisin joskus kokeneeni samanlaista kipua (olisko esikoisen odotuksessa, mutta muistaakseni silloin oli jo iso vatsa ja kipu kesti vain max. päivän - ei sitä mitenkään tutkittu, mahdoinko edes nlassa mainita), mutta jos huomenna vielä sama jatkuu, niin soitan kyllä taas neuvolaan.
Peräpukamatkin on ollut aiemmissa raskauksissa kuvioissa, mutta en nyt ole vielä sellaisiakaan bongannut, että selittäisi ne kivut.. Mistä voisi kipu johtua?
Minni rv8+1
Kommentit (6)
edellä mainittujen lisäksi oikean puoleinen lonkka on kipeä ja häpyluuta jomottaa. Minulla kivut alkoi rv 7+ ja ovat toisina päivinä kovempia ja häviävät ja taas tulevat uudestaan. Aluksi luulin että on kyse supisteluista, koska kivut hieman muistuttavat niitä, mutta useamman päivän yhtäjaksoisesti kestettyään ja kipujen kovennettua liikunnan jälkeen päättelin kipujen olevan liitos-lantion löystymiskipuja.
Tietty mielessä kävi myös se, että on tulossa keskenmeno,Ultrassa käytyä 9+3, mieli kuitenkin rauhoittui kun vesseli heitti kovast volttia.
Eli minun kohdalla hormoonit ainakin tekevät työtään ja pehmentelevät jo tässä vaiheessa paikkoja tulevaa varten. Aiemmissa raskauksissa ei moista ollut,nyt odotan siis kolmatta, mutta siskoni kärsi neljännessään raskaudesta samasta vaivasta.
Mullakin tää on kolmas raskaus. Kylläpä helpotti viestisi. =) Olen ihan hermoraunio jo, ultrassa en ole kertaakaan käynyt, eka ultra vasta 3.8., joten mulla ei ole " todisteita" masuni elämästä. Km pelko on käsittämätön, ei sellaista aiemmista raskauksista ollut, toivottavasti nytkin ihan turhaan hermoilen. Kilautan silti huomenna neuvolaan, jos vaikka pääsis ultraan. Onneksi kivut eivät ole kovin voimakkaita, eivätkä kokoajan vaivana, mutta riittää kun silloin tällöin jotain on..
Hei!
Ihan kuin olisin osittain omaa viestiä lukenut.
Odotan toista vasta 6. viikolla (5+2) ja nyt huolettaa....
aamupäivällä alkoi kipu peräaukon seudulle ja jonnenkin sisälle, vaikea kuvata minne (aika kova kipu). Nyt tuntuu kipu enää vain silloin kun istuuntuu (peräaukon seudulle).
Sitten mua alkoi todella huimata ja silmissä mustui. Jos en olisi mennyt pitkälleni olisin saattanut pyörtyä. Samalla oli huono olo.
meni jonkun aikaa ja tunsin pikkareissa märkää, se oli verta. Sitä ei tullut kauheasti ja sitten se suhteellisen pian muuttui ruskeaksi tuhruksi, jälkivuodoksi. Pönttöön ei ole tullut verta.
Voikohan tämä olla alkava keskenmeno? Esikoista odottaessa ei ollut vuotoa missään vaiheessa muttei kyllä huimannutkaan.
Oli kuitenkin huojentavaa lukea näitä viestejä ja huomata että muillakin samanmoisia oireita.
Pitäkää peukkuja että kaikki menis kuitenkin hyvin tästä eteenpäin, sitä toivon teillekin.
Ite kävin tänään labrassa, virtsa- ja valkovuotonäyte otettiin. Tulokset saan huomenna. Toisaalta nyt toivon tietty, et ois nega tulokset, mut toisaalta helpottais, jos löytyis syy kivuille ja sais lääkkeen. Tänään on kipu muistuttanut supistuksen aiheuttamaa kipua.. Selkäsärkyäkin on.. Toivottavasti on terkka oikeassa, kun meinaa, et ei viittais km..
Minni rv 8+2 (toivottavasti!)
Mulla ei ole tänään ollut eilisen kaltaisia kipuja (ei ollenkaan) eikä huimausta. Vuotoa tulee aavistus, sellasta toffeen väristä tuhrua. Jotenkin olen odottavalla kannalla sen puolesta että koska keskenmeno kunnolla tapahtuu.... Yhden keskenmenon olen aiemmin kokenut mutta se oli nopea ja vuoto oli heti kovaa. Tää on outoa....
...siis odotan kunnon verivuotoa. Kauhean vaikea on uskoa että raskaus jatkuisi, tänään olisi kait 5+3 laskelmieni mukaan. Neuvolaan en ole ottanut yhteyttä, ensi tiistaina on pojan 8 kk neuvola, kysyn lekurilta siellä jos mitään muutosta ei tilanteessa ole tapahtunut ennen sitä.
Tämmöistä. Laittelehan huomenna että mitä tulosket puhuivat/selvisikö kivun syy.
se alkoi jo eilen..