Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi nätti,pienehkö ja oppivainen koirarotu?

Vierailija
16.07.2020 |

Oppivaisella tarkoitan miellyttämisenhaluista koiraa jonka kanssa voisi harrastaa tokoa. Ehdotuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko villakoira sellainen ”perskärpänen” eli aina omistajansa kannassa roikkuva, joka ei jätä hetkeksikään rauhaan? Tutullani oli tällainen ja mietin vain että onko yleinenkin ominaisuus vaan vain tämän yksilön rasittava ominaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suosinut villakoiraa ja perhoskoiraa harrasruskoirina. Molemmat älykkäitä ja nopeita oppimaan, oman pienen otannan perusteella sanoisin kyllä, että villakoirat enemmän miellyttämisenhaluisia ja "rehellisiä" työskentelijöitä, perhoset osaa olla vähän diivamaisia... Näissä roduissa edustajat kuitenkin olleet sellaisia uskollisia jalkaan liimautuvia tyyppejä ja ainakin omaan silmääni miellyttävän näköisiä.

Vierailija
24/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhoskoira. Kymmenen älykkäimmän rodun joukossa ja omalla kokemuksella voin vahvistaa asian. 

Ulospäinsuuntautunut, iloinen, älykäs koira, joka kävelee pitkääkin lenkkiä, jos sen totuttaa siihen. 

Ei sovi lapsiperheeseen. 

Vierailija
25/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko villakoira sellainen ”perskärpänen” eli aina omistajansa kannassa roikkuva, joka ei jätä hetkeksikään rauhaan? Tutullani oli tällainen ja mietin vain että onko yleinenkin ominaisuus vaan vain tämän yksilön rasittava ominaisuus?

On varmaan vaikeaa saada elollinen olento, joka on älykäs, aktiivinen ja miellyttämisenhaluinen, mutta olisi mukana menossa vain sillloin, kun sinua sattuu huvittamaan. 

Vierailija
26/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi shelttiä vihataan ketjussa?

Kaikki sheltit jotka olen nähnyt on olleet todella kuin kuninkaallisia koiria, ja siihen päälle parhaimman näköisiä (ylisöpöjä) koiria koskaan. Ehkä se riippuu koulutuksestakin myös.

Vierailija
27/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan vaikeaa saada elollinen olento, joka on älykäs, aktiivinen ja miellyttämisenhaluinen, mutta olisi mukana menossa vain sillloin, kun sinua sattuu huvittamaan. 

Tarvitsisin sellaisen koiran joka on älyllisesti ihmisen tasolla ja osaa lukea ajatuksia. Mikä rotu tämmöinen voisi olla?

Vierailija
28/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sheltit jotka olen nähnyt on olleet todella kuin kuninkaallisia koiria, ja siihen päälle parhaimman näköisiä (ylisöpöjä) koiria koskaan. Ehkä se riippuu koulutuksestakin myös.

En ole itsekään ikinä nähnyt räksyttävää shelttiä. Taitavat vain kateelliset huudella kun itsellä ei ole varaa. Sheltit eivät ole rotuna sieltä halvimmasta päästä nimittäin.

Vierailija
29/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheltti

Vierailija
30/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheltit ovat aivan ihania! Sitä ei monesti ymmärrä jos ei ole omistanut yhtään. Ne ovat ulkopuoliselle hyvin välinpitämättömän ja tylsän oloisia, parhaat piirteensä ne näyttävät vain omille ihmisilleen. Ne ovat todella helppoja kouluttaa, oppivaisia ja miellyttämisenhaluisia. Minulla on ollut mokia paimenkoiria, mm bordercollie, mutta mikään niistä ei ole ollut niin hyvin koulutettavissa kuin sheltti, tuntui että se oppii ihan mitä vaan jo ajatuksesta. Haukkuherkkyys on kyllä miinus, ja siksi en ainakaan tällä hetkellä uutta viitsi hankkia.

Vierailija
31/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordercollie

Vierailija
32/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas huono kokemus shelteistä, sikäli että haukkua räksyttävät koko ajan. Ehkä se sitten on ollut vain sattumaa mutta useampi tässä meidän nurkilla pyörii. Työkaverilla kaksi shelttiä, toinen "normaali", toinen ihan mahdottoman arka.

Vierailija
33/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenpystykorva

Vierailija
34/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itsekään ikinä nähnyt räksyttävää shelttiä. Taitavat vain kateelliset huudella kun itsellä ei ole varaa. Sheltit eivät ole rotuna sieltä halvimmasta päästä nimittäin.

Omituinen ajatus. Että joku haukkuisi shelttiä koska itsellä ei olisi siihen varaa. Miksi ihmeessä? Juu, itsellä on ihan yhtä kallis koira, mutta en silti tykkää shelteistä.

Vierailija
35/38 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheltit on kyllä keskimäärin kovia haukkumaan. Siitä on nettikin pullollaan vitsejä , kuten sheltin päätöspuu jossa joka polku aina päättyy kohtaan "bark" eli hauku https://www.cafepress.com/mf/92116049/sbl_magnets?productId=1355240136&…;

Mutta kyllä saa opetettua sen verran että voi kerrostalossakin pitää.

Shelteissä on myös paljon arkuutta, mutta ei toki kaikki ole arkoja. Ihania koiria on, yhden olen omistanut, mutta kyllä meillä tämä nykyinen TERRIERI on paljon helpompi ja älykkäämpi koira, mikä on hassua. Sheltti oli nuorena melkoinen häslä ja vaati aivan valtavasti tekemistä, sitten siitä yhtäkkiä tulikni jossaini 4 vuoden iässä toinen ääripää eli ei enää huvittanut oikein mikään. Agilityssä mun sheltille kesti melkein vuoden opettaa putki (arkuuskin haittasi) ja keppien opettaminen oli lähes toivotonta. Sattui mulle sellainen vähän blondimpi yksilö ;) Ja shelttihän keskimäärin on 6. älykkäin rotu joten pelkäsin kuinka torvi tällainen terrieri on kun sija on jotain 36. Mutta tämä yksilö on kyllä paljon oppivaisempi kuin oli mun shelttiyksilö.

Vierailija
36/38 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua, kun nyt alkaa jengillä olla kokemusta koronakoirista. Pieni, fiksu, arkeen ja kaupunkiin sopeutuva, mutta metsälenkkiseuraksi sopiva koira haussa. Kehu omaasi tai kerro kauhutarinoita!

Vierailija
37/38 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikankääpiökettuterrieri

Vierailija
38/38 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenpystykorva on viisas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi