Mikä olisi nätti,pienehkö ja oppivainen koirarotu?
Oppivaisella tarkoitan miellyttämisenhaluista koiraa jonka kanssa voisi harrastaa tokoa. Ehdotuksia?
Kommentit (38)
Kleinspitz tai muu saksanpystäri. Ihan parhaita koiria.
Terrieri on pieni ja oppii nopeasti, mutta on jossain määrin vaativa, mutta niin ihana ja mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Pieni villakoira, älä hanki terrieriä...😉
Villakoiraa en ole osannut ajattellekaan. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan, ovat kuulemma todella älykkäitä huolimatta maineestaan "käsilaukkukoirina"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakoiraa en ole osannut ajattellekaan. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan, ovat kuulemma todella älykkäitä huolimatta maineestaan "käsilaukkukoirina"
Villakoiria on eri kokoisia. Googlaa.
Villakoiraa olin minäkin tulossa ehdottamaan.
Keskikokoinen villakoira, ihan paras.
Bonuksena koiran turkki kestää tiheitäkin pesuja ja sen voi itse ajaa lyhyeksi. Karvaa ei irtoa juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi älykkäin rotu.
Ensimmäiseksi bordercollie ja sitä ei voi suositella kuin niille joilla on paljon tilaa missä juosta ja aikaa olla koiran kanssa. Voivat olla melkoisia tuholaisia jos pitkästyvät.
Havannankoira ❤️ Turkin voi pitää myös lyhyenä ja karvaa ei lähde juuri ollenkaan.
Ei shelttiä, rodussa paljon arkuutta ja haukkuherkkyyttä.
Tämä ei ole suoranaisesti koira, mutta koiraakin pienempi oppivainen ja sosiaalinen kaveri olisi rotta.
Vierailija kirjoitti:
Havannankoira ❤️ Turkin voi pitää myös lyhyenä ja karvaa ei lähde juuri ollenkaan.
Ihana koira, ja osaa ja oppii mitä vaan. Mutta miellyttämisen halu? Not. Tietää mitä milloinkin pyydetään, mutta vitsinä tarjoaa jotain muuta tai leikkii yhtäkkiä nukkuvaa. Tollanen ilveilevä pikku pelle sopii minulle, mutta ei ehkä ap:lle? Yksilöeroja toki on.
Perhoskoira. Mielettömän helppo kouluttaa. Fiksuja ja miellyttämisenhaluisia. Yksikään meillä ollut ei ole myöskään ollut haukkuherkkä. Turkinhoitoa tietenkin on hieman enemmän kuin niissä roduissa joilla on lyhyt karva.
Kysyttiin nättiä.
Tietty Jack Russell.
Oppii mitä vaan jaksat opettaa, fiksu rotu.
Sheltti varmaan klassisin.
Joku on sanonut että ei terrieriä, mutta itsehän olen kisannut erikoisvoittajaluokkaan asti länsiylämaanterrierini kanssa, ja agissa ollaan kolmosluokassa. Terrieri ei ole järin laumaviettinen vaan kissamaisen itsenäinen, eikä se halua miellyttää ihmistä mistään luontaisesta miellyttämisenhalusta, mutta kun palkasta sovitaan, niin ne kyllä tekevät oikein mielellään ja energiaa riittää. Eli kun pienestä asti totuttaa nami- ja leikkipalkan avulla siihen että ihmisen kanssa ja ihmisen käskyn mukaan tekeminen on kivaa ja koira saa siitä iloa ja hyötyä, niin ovat äärimmäisen oppivaisia ja kivoja koulutettavia. Mutta "Minä olen ihminen ja laumanjohtaja" tai tahtojen taistelu tyyli ei toimi terrierien kanssa kyllä.
Cane corso. Potentiaalinen puolustaja kun BLM-mellakat leviää kaupunkiisi.