Huolestuttaako teitä muita vanhempia koulujen alku koronan takia?
Siis etenkin te, joiden paikkakunnilla on ollut koronaa edelleen silloin tällöin.
Minua huolestuttaa sen takia, että koulujen alkaessa kaikki flunssat lisääntyvät ja erotusdiagnostiikka ylikuormittuu ja korona tapauksia jää diagnosoimatta. Lisäksk kun lukiot j amikset avataan, ollaa normaaleilla ryhmäkoilla. Lisäksi lapset ei osaa muutenkaan pitää turvavälejä.
Kommentit (82)
Miksi alatte taas lietsoa paniikkia? Näitä samoja argumentteja esititte jo keväällä, kun suunniteltiin peruskoulujen avaamista toukokuussa. Koronanhan piti teidän mielestänne ryöhähtää oikein unnolle, mutta mites sitten kävikään. Ei ryöhähtänytkään.
Olin kansakoulun toisella luokalla, kun maailmaa kiersi ns. aasialainen influenssa. Suurin osa lapsista sairasti sen, niin minäkin. Olin noin kaksi viikkoa pois koulusta ja parannuttuani menin sinne takaisin. Ei silloin ollut tällaista kohkaamista kuin nyt. Ihmisiä, lähinnä vanhuksia kuoli aasialaiseen, mutta niinhän heitä on aina kuollut kausi-influenssoihin, vaikka ne olisivat olleet miten vaarattomia tahansa.
Eivät ne lapset luultavasti sairastu nyt syksylläkään. Eniten sairastuu niitä kahjoja, jotka tunkevat itsensä laivoille, lomamatkoille etelään ja kapakoihin. Kännikalat eivät älyä pitää minkäänlaisia turvavälejä. Katsotaanpa parin viikon päästä, mikä on tartuntatilanne, kun ensimmäiset palailevat lomiltaan ja kotimaan kaljasiepot ovat pesiytyneet kapakoihin ja yökerhoihin.
Päinvastoin, sinä olet tyhmä kuin saapas. Ja vaarallinen.