Miten jotkut ihmiset pystyy pälättämään tauotta?
Ihmettelen tätä usein junissa ja busseissa. Miten jotkut pystyy pälättämään vaikka tunnin putkeen ilman taukoja? Itse en vaan jaksaisia, tarvitsen välillä rauhaa. En jaksa puhua enkä kuunnella tauotta.
Kommentit (29)
Joo se on hämmentävää kuunneltavaa miten joku jaksaa suoltaa läppää jatkuvalla syötöllä vailla mitään itsekritiikkiä.
Miettikää, jos sellainen pälättäjä menisi terapiaan. Se terapeutti varmaan ottaisi lopputilin työuupumuksesta. En tosin ole käynyt terapiassa, mutta näin olettaisin.
Jotkut peittää ujouttaan tms.puhumalla kokoajan
Naapuri just jäpättää ja juoruaa luurinsa parvekkeella aamusta iltaan ja ai saatana että raivostuttaa. En ymmärrä ollenkaan miten joillain se turpa vaan louskuttaa turhaa paskaa.
Tällaiselle kun sattuu korona niin kohta on tauti koko metrovaunullisella tai bussillisella.
Ja miksi aina volumet täysillä? Voihan vieruskaverin kanssa puhua hillitystikin, ei tarvitse huutaa. Eikä myöskään puhelimeen tarvitse huutaa. Nykytekniikka kyllä vahvistaa äänen sopivalle tasolle ja se menee perille, vaikka ei huutaisikaan.
Niin. Tulee ammattikoulusta yksi sellainen mieleen. Puhua pälätti niistä kavereistaan toisella puolella Suomea niin että jossain lopuksi laaditussa lehtisessäkin vittuiltiin. Hänen kuvansa ja "marko päläpälä teki niin ja pälä pälä ja niina päläpälä pälä pälä" luki siinä puhekuplassa. Ja meillä suurin osa ja nämä lehtisen laatineet olivat reilusti yli parikymppisiä, haluttu linja jolla osa ylioppilaita eikä alle kasin keskiarvoilla kai päässyt. Voi vitsit että hävettää. Mutta arvatkaa kenen puolesta.
Anteeksi etten puuttunut.
Minä tarvitsen paljon taukoa kaikenlaisesta rasituksesta (puhumisesta, sosiaalisuudesta, liikunnasta, aivotyöstä...) mutta kyllä se minäkin saatan JOINAIN hetkinä pälättää paljon yhtä menoa. Väsy tulee sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on hämmentävää kuunneltavaa miten joku jaksaa suoltaa läppää jatkuvalla syötöllä vailla mitään itsekritiikkiä.
Minulla on paljon sanottavaa! Paljon tarjottavaa, paljon annettavaa!
Minulla on paljon mielipiteitä! Minä tiedän paljon asioita!
Minulla on suuri persoona! Minä ilmaisen itseäni!
Minä en arastele! Minä uskallan olla oma itseni ja näyttää itseni muille!
Minä voin vaikuttaa asioihin! Minä olen vaikuttaja! Minä näytän tietä! Minä johdan!
Minä pystyn puhumaan ihan mistä vain aiheesta, minä pystyn kertomaan miten asiat ovat, minä pystyn! Minä tiedän! Minä kerron! Minä kerron miten asiat ovat! Minä!
t. Voimaantunut mies joka tykkää käyttää rannalla pyll´ybiki´neitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin vaikuttaa asioihin! Minä olen vaikuttaja! Minä näytän tietä! Minä johdan!
Minä pystyn puhumaan ihan mistä vain aiheesta, minä pystyn kertomaan miten asiat ovat, minä pystyn! Minä tiedän! Minä kerron! Minä kerron miten asiat ovat! Minä!
Harmi kun nykyään ei tuollaista uskalla sanoa ilman että pilkan pelossa yrittää esittää vitsailevaa. ;) Tsemppiä ja rohkeutta. Sulla on oikeus pyllybikineihin.
Istuskelin metrossa yksi päivä ja tuli mieleen että jos se naapurivälikössä tauotta kaverilleen pälättävä olisi tietämättään koronapotilas niin noinhan ne tartunnat leviäisi. Esim. maaliskuinen naistenpäivän konsertti jossa laulajalla taisi olla tartunta ja parilla yleisön joukostakin, lopputuloksena satakunta tartuntaa.
Mut hei, ei me suomessa maskeja tarvita koska meillä tartunnat leviää vain aivastusten mukana.
Se ettei anna toiselle suunvuoroa, on ihan kauheeta. Tulee mokomasta pälättäjästä ahdistunut olo.
En kans tiedä. Jos mä vaikka suoltaisin ulos kaiken sitä mukaa kuin ajattelen, tulisi aika sekavaa juttua. Joudun hetken jäsentelemään juttuja ja miettimään mitä sanon ennen kuin sanon, koska ajatuksenkulkuni ei ole kovin suoraviivaista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut peittää ujouttaan tms.puhumalla kokoajan
Oikeasti ujo ihminen ei PYSTY suoltamaan puhetta tauotta, koska miettii liikaa sitä, mitä toinen ajattelee --> sanomiset on käytävä tarkkaan läpi oman pään sisällä, ennen kuin niitä uskaltaa julkituoda.
-ujo
Vierailija kirjoitti:
Se ettei anna toiselle suunvuoroa, on ihan kauheeta. Tulee mokomasta pälättäjästä ahdistunut olo.
Mulla on tällainen työntekijä tiimissä. Suu käy ihan koko ajan ja toistelee samaa asiaa useaan kertaan. Ohjeistaminen onnistuu ainoastaan sanomalla ihan selkeästi että nyt kuuntelet etkä keskeytä kun puhun. Tämän joutuu toistamaan pari kertaa ohjeistuksen aikana. Toimistolla on turha yrittää keskittyä mihinkään sen puheripulin takia. Luojan kiitos että saan nyt olla rauhassa etänä ja ohjeistaa sähköpostitse. Ihan patologista käytöstä, en voi mitenkään ymmärtää ettei ihminen pysty olemaan puhumatta vaikka asiasta on moneen kertaan sanottu.
Vierailija kirjoitti:
En kans tiedä. Jos mä vaikka suoltaisin ulos kaiken sitä mukaa kuin ajattelen, tulisi aika sekavaa juttua. Joudun hetken jäsentelemään juttuja ja miettimään mitä sanon ennen kuin sanon, koska ajatuksenkulkuni ei ole kovin suoraviivaista.
Muutenkin täytyy vähän suodattaa. Jos muistan asian x vain hatarasti, jätän sen sanomatta, koska haluan olla edes jotenkin varma etten puhu läpiä pääni.
Huomasitteko, että Hesarissa ollaan taidettu lukea tämä ketju? Tämän päivän hesarissa
https://www.hs.fi/elama/art-2000006573407.html
Mitäs siinä kerrotaan? Maksumuurin takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikenkaikkiaan olet tosi rasittava.
Sama täällä. En voi ymmärtää, miten sitä puhetta vain riittää ja riittää. Itse tarvitsen hiljaisuutta välissä.