Missä maassa missä olet käynyt on ollut lämpimin merivesi?
Kommentit (46)
USA. Meksikonlahti ja Atlantti Floridan korkeuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa on liiankin lämmintä. Ei voi mennä mereen vilvoittelemaan. On se silti aika ihanaa siellä lillua, mutta muuta hyvää Thaimaassa ei sitten olekaan. Turkissa myös keskikesällä todella lämmin merivesi.
Vai ei ole muuta hyvää..
verimesi kirjoitti:
Nigerissä
Sisämaavaltio. Ei ole merta. Sekoitat Nigeriaan.
Japani, Shirahama beach suht lähellä Tokiota. Loppukesästä, eikä oikeastaan ketään muita uimassa kuin meidän porukka.
verimesi kirjoitti:
Nigerissä
Meri on melkoisen kaukana Nigeristä...
Vierailija kirjoitti:
Meriveden lämpötila ei nouse tietyn asterajan yli, joten ihan samoissa lukemissa ollaan lämpimimmillään maasta riippumatta.
Suojaisissa ja matalissa lahdissa voi olla hyvin lämmintä.
Keniassa oli kuin olis ollut perunain keitinvedessä. Ei ollut raikastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Barbadoksella ja Arabi-Emiraateissa (dubai) merivesi oli kuin kylpyvettä. Niin lämmintä, ettei viilentänyt oloa yhtään.
Tuo on kyllä aivan totta.
Uin vuosi sitten Dubain rannalla ja se oli kyllä lämmintä merivettä.
Vierailija kirjoitti:
verimesi kirjoitti:
Nigerissä
Meri on melkoisen kaukana Nigeristä...
Mutta halkooko Niggeriä joki, tai onko siellä järviä?
Järkyttävin uintikokemus luonnonvesissä oli Unkarin Balaton-järvellä. Elokuussa veden lämpötila oli ruumiinlämpöä korkeampi, kuin olisi kylpyyn mennyt. Rantavesi mustanaan kylpijöitä, ja sameus sen mukainen.
En mennyt toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meriveden lämpötila ei nouse tietyn asterajan yli, joten ihan samoissa lukemissa ollaan lämpimimmillään maasta riippumatta.
No mikä se asteraja on?
Olen eri, mutta kyllä se vähintään 30 tuntuu olevan.
Minä en ui Mökillä, järvessä,, ennen kuin se on 29-30 asteista. Olen uinut Intian valtameressä niin monessa maassa, eli vähintään tuo lämpötila siellä on pakko ollut olla.
Saudi-Arabia, Abu Dhabi. Samaa lämmintä, suolavettä loppukesästä.
No mikä se asteraja on?