Asuntoon lensi ihan jäätävän iso ampiainen ja nyt en tiedä missä se on
Nyt ihan kauhuissani odotan että se tulee jostain näkyviin 😭
Kommentit (11)
Ohjaa se valon avulla pois. Eli ikkuna auki ja valolla osoitat ikkunaa päin.
Otan osaa. Toivottavasti kuulemme sinusta vielä huomenna :o
Todennäköisesti luuraa jossain ikkunan lähellä. Kaiva valmiiksi esiin lasi tai muki ja joku pahvinpala tai paksu paperi, nappaa kaveri kiinni kun sen löydät ja päästä pihalla vapaaksi.
Jos se oli todella iso, kyseessä voi olla myös kimalainen, joka ei yleensä ihmistä pistä. Eikä ampparikaan huvikseen pistä, ellei sitä rupea hätäpäissään huitomaan. Mökillä noita saa olla jatkuvasti kantamassa ulos. Mieheni pelkää niitä, joten vetovastuu pörriäisten pelastamisesta on langennut minulle.
Jos on monta ikkunaa niin muista verhot kiinni ja yhden jätät ilman. Lentää kyllä valoa kohti. Sama juttu käynyt monta kertaa.
Olen pahoillani puolestasi.... Itsellä on vakava hyönteisfobia.... 😰😰😰
Ajatelkaa, miten tärkeitä otuksia ne on. Ilman mehiläisiä, ampiaisia ja muita pölyttäjiä me kuollaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti luuraa jossain ikkunan lähellä. Kaiva valmiiksi esiin lasi tai muki ja joku pahvinpala tai paksu paperi, nappaa kaveri kiinni kun sen löydät ja päästä pihalla vapaaksi.
Jos se oli todella iso, kyseessä voi olla myös kimalainen, joka ei yleensä ihmistä pistä. Eikä ampparikaan huvikseen pistä, ellei sitä rupea hätäpäissään huitomaan. Mökillä noita saa olla jatkuvasti kantamassa ulos. Mieheni pelkää niitä, joten vetovastuu pörriäisten pelastamisesta on langennut minulle.
Kerran tein ton virheen ja oli pakko antaa kuolla sinne. Se prkl hyökkäs sen lasin kimppuun samantie ja vaan pisti, pisti ja pisti (tai siis yritti) niin kauan että kuoli. Ei käyny pienessä mielessäkään päästää sitä sieltä pois! 😅
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, miten tärkeitä otuksia ne on. Ilman mehiläisiä, ampiaisia ja muita pölyttäjiä me kuollaan nälkään.
Itseasiassa ampiainen ei ole siinä mielessä mitenkään hyödyllinen eläin. Päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Pimppari kyllä pistää ihan huvikseenkin!
Lukittadu äkkiä vessaan, laita vessapaperia ovenrakoihin ja odota 15-20 päivää!
Se tulee viimeistään yöllä pistämään sua. Sit löydät sen ainakin.