Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hihaton mekko päiväkodin työntekijällä?

Vierailija
28.05.2013 |

Voiko teidän mielestänne päiväkodin työntekijällä olla ulkona hihaton mekko? Ei mitenkään lyhyt, mutta hihaton kuitenkin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huiiii, saiko lapsesi trauman?

Vierailija
22/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:33"]

No, minulle yksi äiti eilen sanoi, että pitäisi olla säädyllisemmät vaatteet päällä lasten kanssa työskennellessä.

ap

[/quote]

Minä ajattelen vähän toisinpäin, eli juuri lasten kanssa ei tuollaisesta tarvitsisi niin välittää, mutta esim. vanhustyössä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pk:ssa ohjeistettiin, ettei pikkutytöt saa olla pienissä topeissa, ne on alusvaatteita. Pitää olla (T-) paita päällä. Ei vaikka olis miten helle.

Vierailija
24/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:34"]

Meidän pk:ssa ohjeistettiin, ettei pikkutytöt saa olla pienissä topeissa, ne on alusvaatteita. Pitää olla (T-) paita päällä. Ei vaikka olis miten helle.

[/quote]

Ohis, mutta mun mielestä kenenkään ei pitäisi käyttää julkisella paikalla pienissä topeissa, ei vaikka olisi miten helle..

Vierailija
25/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:34"]

[/quote]

Ohis, mutta mun mielestä kenenkään ei pitäisi käyttää julkisella paikalla pienissä topeissa, ei vaikka olisi miten helle..

[/quote]

Miksi ei? Mä en edes omista kovin montaa t-paitaa, käytän aina toppia.

Vierailija
26/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nyt vaan näyttää epäsäädylliseltä jos ihoa näkyy kovin paljon. Miettikääs miten karsean näköistä on hihaton paita miehellä!

Vierailija
27/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:01"]

http://www.bernina.fi/popup-fJ-n2-i316-p12-sFI.html

Ohis kyselee.. Missä menee raja? Mitä ette enää katsoisi hyvällä päiväkodin työntekijän päällä?

Onko tällainen vielä ok, vaikkapa legginsien tai caprihousujen kanssa? Ilman ei tietenkään siellä pyllistellessä ja kyykkiessä.

[/quote]

Tätä en enää laittaisi millekään työpaikalle, ei ole asiallinen.

[/quote]

Minun lapseni päiväkodissa on hoitaja joka käyttää yläosaltaan tuollaisia tosi avonaisia, vartalonmyötäisiä ja juuri vesirajaan ulottuvia "vartalosukkia". Esim. paita jossa ei toista hihaa eikä mitään toisella olkapäällä on minusta vähän... On kuin johonkin diskoon tai rannalle menossa, iältään kuitenkin n 35-v. Talvella pitää sitten minihameita, jotka pikemminkin muistuttavat leveää vyötä kuin hametta. 

En ole mikään uskis, eikä minua suuremmin hänen asunsa häiritse, kunhan ihmettelen. Ja tiedän hänelle kyllä nauretunkin. Ikinä en silti huomauttaisi asiasta. Itsensä hän vain nolaa.

Vierailija
28/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:44"]

Sitä nyt vaan näyttää epäsäädylliseltä jos ihoa näkyy kovin paljon. Miettikääs miten karsean näköistä on hihaton paita miehellä!

[/quote]

Mulla on kyllä ihan eri käsityksen epäsäädyllisyydestä! En myöskään pidä hihatonta paitaa miehellä karseana.

Ootko sä siis sitä mieltä, että kaikissa yläosissa ja mekoissa pitäis olla vähintään t-paitapituiset hihat :O

Vierailija
29/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla? Käytetään busines-pukeutumisessakin hihattomia mekkoja, ihan säädyllisen näköisiä nekin ovat.

Ihan sama se tietysti on miten päivähoidossa työskentelevät pukeutuvat, aina sieltä joku löytyy, jonka silmää valittu tyyli ei miellytä -ja tyhmimmät sanovat sen ääneen.

Vierailija
30/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:45"]

[/quote]

Mulla onkyllä ihan eri käsityksen epäsäädyllisyydestä! En myöskään pidä hihatonta paitaa miehellä karseana.

Ootko sä siis sitä mieltä, että kaikissa yläosissa ja mekoissa pitäis olla vähintään t-paitapituiset hihat :O

[/quote]

Työpaikalla kyllä näin. Miksi muuten joku ajattelee, että vanhustyössä pukeutumisella olis väliä, mutta ei lasten kanssa?

Olisko sinusta tosiaan ok, että mies kainolokarvat tursottaen olisi toimistosssa töissä? Vaikka pankin kassalla?

Vierailija
31/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:45"]

[/quote]

Mulla onkyllä ihan eri käsityksen epäsäädyllisyydestä! En myöskään pidä hihatonta paitaa miehellä karseana.

[/quote]

Työpaikalla kyllä näin. Miksi muuten joku ajattelee, että vanhustyössä pukeutumisella olis väliä, mutta ei lasten kanssa?

Olisko sinusta tosiaan ok, että mies kainolokarvat tursottaen olisi toimistosssa töissä? Vaikka pankin kassalla?

[/quote]

Pankin kassalla on tietääkseni aika muodollinen pukeutumiskoodi, päiväkodissa taas voi käyttää aika rentoja vaatteita. Vai pitäisikö sinusta päiväkoti- ja pankkityöntekijöiden pukeutua samalla tavalla? Olisko se sitten jakku hiekkalaatikolle vai tuulipuku pankkiin?

Etkös sinä puhunut julkisella paikoilla pidettävistä vaatteista yleensä? Mun käsittääkseni julkisia paikkoja on muitakin kuin työpaikat.

Vierailija
32/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kielletty narutopitkin. Pitää olla asiallinen pukeutuminen, koska olemme palveluammatissa.

Päiväkodin täti

Vierailija
33/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vapaa-ajan vaatetus ja työpukeutumien on eri asia. Vaikka hellepäivänä kulkisi olkaimettomassa hellemekossa kadulla, niin mun mielestä se nyt vaan ei sovi työvaatteeksi yhtään mihinkään työpaikkaan.Mulla ainakin tulee vaivautunut olo asioidessani puolialastomana olevan ihmisen kanssa.

Vierailija
34/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua että miksi päiväkodissa tuosta asiasta edes numero tehdään. Siellä hoidettavat lapset kun ovat sen ikäisiä, etteivät vielä  ymmärrä "säädyttömyyksistä" ja seksuaalisuudesta yhtään mitään. Teinipoikia opettamaan ei ehkä kannata mennä avonaisessa topissa tai hameessa, jos on tarkoitus että he oppivatkin jotain, mutta päiväkotilapsia asia ei mitenkään häiritsisi.

Vierailija
35/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiritsisi! Laita kuitenkin kunnolla aurinkorasvaa, ettei olkapäät kärähdä! 

Vierailija
36/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:09"]

Minusta on hassua että miksi päiväkodissa tuosta asiasta edes numero tehdään. Siellä hoidettavat lapset kun ovat sen ikäisiä, etteivät vielä  ymmärrä "säädyttömyyksistä" ja seksuaalisuudesta yhtään mitään. Teinipoikia opettamaan ei ehkä kannata mennä avonaisessa topissa tai hameessa, jos on tarkoitus että he oppivatkin jotain, mutta päiväkotilapsia asia ei mitenkään häiritsisi.

[/quote]

Mutta asioidaanhan viellä myös vanhempien kanssa. Vaikka olis sokeittein päiväkoti, ei bikineissä työskentely silti olisi sopivaa.

Vierailija
37/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti mekon mallista mutta on se minusta aika outoa että sellainen 5-10cm kangassuikale (pienen hihan leveys) todellakin määrittelee eron kunnolla pukeutuneen ja "puolialastoman" välillä? Paljastavat mekot erikseen, mutta tässähän oli kyse vain hihattomasta, sen tarkemmin ei määritelty.   

Vierailija
38/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kymmenisen vuotta sitten päiväkodissa kesätöissä, käytin enimmäkseen hupparia ja mustia pitkiä housuja tai farkkuja, jos sattui vähemmän kylmä päivä niin capreja ja tankkitoppia (ei siis pikkutoppia vaan ihan hihatonta paitaa, melko korkealla kaula-aukolla). Ei ollut kovin lämmin kesä.

Kollegani oli vetyperoksidiblondi jolla oli aina minihame ja hyvin antava kaula-aukko (nännit eivät näkyneet, mutta puolet tisseistä sekä se vako siinä välissä hyvinkin selkeästi paljaana). Lisäksi hänellä oli vähän väliä kaula fritsuilla. Eikä hän ollut mikään tyttö enää. Noin nelikymppinen. Ihme kyllä kukaan ei valittanut. Mutta kyllä se minun mielestäni oli, nyt kun siitä rajasta oli puhe, hiukan mautonta (ei välttämättä lasten takia, tuskin tajusivat edes mitä ne lontit kaulassa olivat tai välittävät vaatteiden peittävyysasteesta) vaan ihan siksi että MISSÄÄN työpaikalla ei pukeuduta siten.

Jos silloin olisi säät sallineet, olisin voinut ihan hyvin pitää hihatonta mekkoa, eihän käsivarsissa mitään rivoa ole. Kovin lyhythelmaista tai avokaulaista hihatonta(kaan) mekkoa en olisi laittanut.

Vierailija
39/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, sekä mies, että nainen. Ei olla enään 50-luvulla!

Vierailija
40/42 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä äkkiseltään keksi mitä säädytöntä käsivarsissa on? Siis KÄSIVARSISSA. :O Ymmärtäisin kyllä, jos päällä olisi miniminiminimekko, joka paljastaa puolet perseestä ja pillu ja tissitkin vilkkuvat reunojen yli ja ali...mutta että kädet. Höhö, ei taida tuo sinulle asiasta huomauttanut akka ihan terve päästään olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme