Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee raskas "kesäloma"

Vierailija
28.05.2013 |

Mulla monenlaista fyysistä sairautta siksi meidän 4,5v lapsemme 10 päivää kuussa päiväkodissa. Nyt kuitenkin tulee yli 2kk kesäloma. Mies yrittäjänä tekee pitkää päivää näin kesäisin ehkä viikon pystyy lomaa pitämään.Ystäviä ja tuttavia ei ole eikä lapsella kavereita. Minä en voi sairauksien takia ajaa autoa eli pihassa joudumme ulkoilemaan yms. Mitenköhän tuo lapsi jaksaa kesäloman?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että lapsesi on sosiaalinen, miksi ihmeessä hänellä sitten ei ole kavereita kuin tarhassa? Eli, mitä oletat syyksi, ettei kukaan tule teille leikkimään vaikka olette pyytäneet?

Johtuuko sinun sairaudesta, pelkäävät, että et pysy pystyssä? No, ilmeisen aiheellinen pelko kyllä, etenkin kun noin pienistä lapsista vielä puhutaan. Ethän ole kuitenkaan siivoton ja huonokäytöksinen itse noine vaivoinesi?

Eikö lapsen kummit voisi jeesata mitenkään, tai onko sulla ystäviä, heillä lapsia?

Vierailija
22/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vietitte viime kesänä lomanne, mitä teit silloin lapsen kanssa, mistä hän silloin tykkäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin pyööritään AINA vain kotona lasten kanssa, kun ei ole autoa eikä kavereita. Onneksi he ovat jo tottuneet.

Vierailija
24/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt kotiin apua kesän ajaksi vaikka neuvolan kautta? Jos sinulle tulisi joku avustamaan ja voisitte käydä sitten koko porukalla jossakin puistossa vaikka tms? Etkö saa taksilappuja jos et voi itse ajaa autoa, mielestäni niin pitäisi olla? Ja jos katsovat, että teidän elämä rajoittuu vain kotiin koska et pysty olemaan lapsen kanssa muualla, mielestäni on velvollisuus järjestää apua, että pääsette liikkumaan.

Palkakatkaa joku hoitaja joka voi käydä lapsen kanssa muuallakin kuin omalla pihalla?

Voimia kesään ja toivottavasti keksitte jotain. Ja kotiin askartelu välineitä, tehkää taikataikinaa, leipokaa yhdessä, maalatkaa sormiväreillä. Ulos uima-allas ja pihaleluja.

Vierailija
25/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa asennetta het alkuun. Ihan varmasti teillä on "ankeeta", jos asenteella olet jo siihen niin suhtautunut. Meillä lapset nauttii kävelystä takametsään, pienestä eväsretkestä jne. ihan yksinkertaisia asioita, mutta suuria iloja. Ja annat lapsen  tehdä, esim. et tee itse lapselle eväitä, vaan hän saa itse ne koota yms. Ja monelta miehesi lähtee töihin, jos joku päivä lähdette jo hänen kyydillä jonnekin, ja kait bussi tai jokin kulkuneuvo tulee lähelle kotia.

Vierailija
26/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kyllä lapsi pärjää ilman ihmeempää tekemistäkin. Hänen on itse asiassa hyväkin oppia ensinnäkin sietämään pitkästymistä, ja toiseksi, keksimään itse itselleen tekmistä. Kun itse olin lapsi, asuin maalla kaukana kaikista muista, ainoana lapsena. Ei minun lapsuuteni silti ollut todellakaan kurja, sillä minä opin viihdyttämään itseäni: mielikuvittelin kaikenlaista, leikin yksinkertaisia leikkejä luonnossa, patosin sateenjälkeisiä puroja ja rakentelin kanavia niistä, tarkkailin hyönteisiä kotipihassa, opettelin kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä... Ja uskon että "tylsän" lapsuuteni peruja on se että olen vieläkin hyvin tasapainoinen ihminen joka kestän hyvin yksinäisyyttä ja sitä ettei ole mitään tekemistä, toisin kuin moni muu.

Vierailija
27/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jotenkin yllätä että tämäkin viestiketju menee samalla kaavalla kuin kyseisen ap:n kaikki muutkin ketjut.

1. Ap:lla on ongelma johon hän pyytää neuvoja.

2. Erilaisia neuvoja tarjotaan.

3. Ap tyrmää kaikki neuvot mahdottomina toteuttaa koska on vaan niin kiva valittaa mutta ei oo kiva tehdä mitään millekään.

Adios! Ei jaksa tällasta enää yhden ainoan ketjun vertaa.

Vierailija
28/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:33"]

Sanoit, että lapsesi on sosiaalinen, miksi ihmeessä hänellä sitten ei ole kavereita kuin tarhassa? Eli, mitä oletat syyksi, ettei kukaan tule teille leikkimään vaikka olette pyytäneet?

Johtuuko sinun sairaudesta, pelkäävät, että et pysy pystyssä? No, ilmeisen aiheellinen pelko kyllä, etenkin kun noin pienistä lapsista vielä puhutaan. Ethän ole kuitenkaan siivoton ja huonokäytöksinen itse noine vaivoinesi?

Eikö lapsen kummit voisi jeesata mitenkään, tai onko sulla ystäviä, heillä lapsia?

[/quote]

En tiedä miksi ei naapurin lapset meillä käy ilmeisesti vieroksuvat kun olen kotona koska tällä alueella kaikkien muiden molemmat vanhemmat käyvät töissä.En ole siivoton tai huonokäytöksinen olen iloinen ja avulias yms ihminen.Kummit eivät kovin läheisiä ole toinen yrittäjä myös jolla ei juuri lomaa ole ja toinen niin nuori ettei hänellä ole omia lapsia.

Vierailija
29/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:36"]

Oletko kysynyt kotiin apua kesän ajaksi vaikka neuvolan kautta? Jos sinulle tulisi joku avustamaan ja voisitte käydä sitten koko porukalla jossakin puistossa vaikka tms? Etkö saa taksilappuja jos et voi itse ajaa autoa, mielestäni niin pitäisi olla? Ja jos katsovat, että teidän elämä rajoittuu vain kotiin koska et pysty olemaan lapsen kanssa muualla, mielestäni on velvollisuus järjestää apua, että pääsette liikkumaan.

Palkakatkaa joku hoitaja joka voi käydä lapsen kanssa muuallakin kuin omalla pihalla?

Voimia kesään ja toivottavasti keksitte jotain. Ja kotiin askartelu välineitä, tehkää taikataikinaa, leipokaa yhdessä, maalatkaa sormiväreillä. Ulos uima-allas ja pihaleluja.

[/quote]

No mummo onneksi aina joskus vie että pääsemme puistoihin yms eli ei aina sentään jouduta kotona olemaan sitten isommat reissut kuten huvipuisto yms täytyy järjestellä silloin kun mies on lomalla.

Vierailija
30/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:45"]

[/quote]

En tiedä miksi ei naapurin lapset meillä käy ilmeisesti vieroksuvat kun olen kotona koska tällä alueella kaikkien muiden molemmat vanhemmat käyvät töissä.En ole siivoton tai huonokäytöksinen olen iloinen ja avulias yms ihminen.Kummit eivät kovin läheisiä ole toinen yrittäjä myös jolla ei juuri lomaa ole ja toinen niin nuori ettei hänellä ole omia lapsia.

[/quote]

Ja taas löytyi joku meriselitys: toinen kummi ei ehdi ja toinen on liian nuori (!).

Siis aiotko sä itse asiassa tehdä tälle kuvitteelliselle ongelmallesi jotain vai järjestää lapselle mukavaa puuhaa kesäpäiviksi? Ja onko tosiaan liikaa vaadittu, että lapsi leikkisi välillä ihan itsestäänkin? Aika harvassa ovat ne tapaukset, jotka tarvitsevat koko ajan aikuisen kertomaan, että mitä seuraavaksi tapahtuu.

Vierailija
31/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:55"]

[/quote]

[/quote]

Ja taas löytyi joku meriselitys: toinen kummi ei ehdi ja toinen on liian nuori (!).

Siis aiotko sä itse asiassa tehdä tälle kuvitteelliselle ongelmallesi jotain vai järjestää lapselle mukavaa puuhaa kesäpäiviksi? Ja onko tosiaan liikaa vaadittu, että lapsi leikkisi välillä ihan itsestäänkin? Aika harvassa ovat ne tapaukset, jotka tarvitsevat koko ajan aikuisen kertomaan, että mitä seuraavaksi tapahtuu.

[/quote]

Saa se lapsi tuossa pihalla touhuta on siellä trampoliinit ja hiekkalaatikot yms ja todellakaan kummit ei halua osallistua olen sitä joskus kysynyt.

Vierailija
32/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei myönnä että käytännössä liikuntakyvyttömän on hankalaa hoitaa ja juosta vilkkaan leikki-iäisen, ehkä uhmaikäisenkin perässä??? Mä olen "vaan" raskaana mutta erinäisten vaivojen takia ahdistaa miten pärjään vilkkaan esikoisen kanssa lopun raskausajan kotona ja sittenkin kun vauva tulee. Aivan varmasti on raskas kesä tulossa ap:llekin! Koittakaa itse arvostelijat vetää jonkun rollaattorin kanssa metsässä haloo!!

Vierailija
33/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:07"]

Ja kukaan ei myönnä että käytännössä liikuntakyvyttömän on hankalaa hoitaa ja juosta vilkkaan leikki-iäisen, ehkä uhmaikäisenkin perässä??? Mä olen "vaan" raskaana mutta erinäisten vaivojen takia ahdistaa miten pärjään vilkkaan esikoisen kanssa lopun raskausajan kotona ja sittenkin kun vauva tulee. Aivan varmasti on raskas kesä tulossa ap:llekin! Koittakaa itse arvostelijat vetää jonkun rollaattorin kanssa metsässä haloo!!

[/quote]

Juu onneksi tuo lapsi jo kohta 5v niin tajuaa jo asioita.

Vierailija
34/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:55"]

Ap:n ongelma EI OLE lapsen mahdollinen tylsistyminen vaan asenne miehen työhön. Siksi teidän neuvot eivät auta.

Neuvokaa häntä ennemmin keinoista voittaa tuo negatiivinen asenne. Jos vielä jaksatte, niin neuvotaan vielä kerran yhdessä miten saada oikea asenne elämään:

1. Yritä ap ajatella, että kesä on kaunista aikaa. Saa olla ulkona, nauttia lämmöstä.

2. Miehesi on käytettävissä vapaa- aikoina. Jippii!!

3.

4.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi