Lääkäri sanoi että 24-vuotias on vielä teini?
Eikös se viimeinen - teen ikä ole 19 ja murrosikä päättyy siihen? Joten miksi lääkäri sellaista sanoisi että 24-vuotias on vielä teini ja tällä on murrosikä kesken?
Kommentit (14)
Arvoisa ikäerohullu, sinä ET ole lääkäri.
Mun 32v poika käy vielä neuvolassa, ensi vuonna ehkä vien jo lastenlääkärille.
Jos hitaasti kehityy. Esim henkistä kypsymistä voi hidastaa tai estää päihteiden käyttö tai mielenterveysongelmat.
24-vuotias ei ole teini. Aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi saakka, muttei se tee kenestäkään teiniä eikä tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Jos hitaasti kehityy. Esim henkistä kypsymistä voi hidastaa tai estää päihteiden käyttö tai mielenterveysongelmat.
Se on kyllä tutkittu kansainvälisesti yliopistotasolla että murrosikä päättyy siinä 24-26 vuoden iässä ja aivot kehittyy vielä Aina kolmekymppiseksi asti eikä oo kykeneviä tekemään tärkeitä ja ratkaisevia päätöksiä sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
24-vuotias ei ole teini. Aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi saakka, muttei se tee kenestäkään teiniä eikä tyhmää.
Opettele suomea. Teini on synonyymi teini-iälle.
24v ei ole mikään teini. Se lääkäri oli joku keskenkasvuinen harjoittelija tai sitten muuten joku muu vajaa typerys.
Lääkärit ei kyllä muutenkaan tiedä mistään mitään vaan ovat pihalla ihan perusasioista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3124635/ei-vastata-ikiksen-provoihin-of…
Älkää ruokkiko peikkoa.
virallisesti teiniys loppuu kaksikymppisenä (19 -> nineTEEN, Teen =teini)
ihmisen aaivot kehittyvät muistaakseni vieläkaksikymppisenä, että ehkpä lääkäri tarkoiti sitä, että anatomisesti et ole vielä aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ikis, ei sanonut. Mene nukkumaan.
Ikäerohullusta ei ole pahemmin viime aikoina kuulunut, mikä on upea juttu!
Olin jo siinä uskossa että hän on kokenut tuskallisen, piitkän kuoleman muttei vissiin...
Tästä syystä en koskaan käy lääkärillä. Siihen ammattiin huolitaan selkeästi vain yhteiskunnan tyhmimmät.
Oletitsäjustmuniän? Mä olen transikäinen 19v poika vangittuna 56v kroppaan.