Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen on mielestäsi "hullu"?

Vierailija
27.05.2013 |

Eli mitkä piirteet luonteessa olisivat sinulle totaalinen "turn off" tai jättäisit puolisosi? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu? Eli siis mielisairas, sairastaa joko psykoosia tai maanisdepressiivisyyttä. Nykyisin yleisesti käytössä termi mielenterveyskuntoutuja.

Vierailija
2/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu on sitaateissa. Ei välttämättä diagnoosin saanut. SINUN mielestäsi. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yrität saada ihmiset leimaamaan erilaisia luonteita hulluiksi. Epäilemättä saat tahtosi läpi.

Minulle hullu tarkoittaa psykoottistasoisesti häiriintynyttä henkilöä, jolla todellisuudentaju heittää jollain lailla; uskoo tosissaan että häntä vainotaan, kuulee ääniä tms.

Persoonallisuushäiriöinen voi olla monella tapaa ihmissuhdekelvoton (kuten exäni) mutta ei samassa mielessä 'hullu' kuin psykoosipotilas. Mutta tämä on makuasia.

Vierailija
4/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän tarvita mitään lääkärin lausuntoa, omalla kohdallani se hullu oli varsin suosittu psykopaatti mies, johon joka kohta asiasta  päti ( lista löytyy wikipediasta), joku masennusta sairastava yhtä kesäpäivää ja kanelipullaa tälläisen rinnalla. Copy/pastella lista vielä alla, moni ns. hullu ns. picnic tälläiseen verrattuna ja joka kohta tosiaan totta, en vain aluksi uskonut " sen pinnallisen viehätysvoiman" takia, vaikka asiasta mainitsi usea etukäteen.

Haren 20-kohtainen piirreluettelo[15]

Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
Patologinen valehtelu
Petkuttaminen ja manipulointi
Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
Tunteiden pinnallisuus
Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
Loismainen elämäntyyli
Heikko käyttäytymisen kontrolli
Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
Varhaiset käyttäytymisongelmat
Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
Impulsiivisuus
Vastuuttomuus
Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
Nuorisorikollisuus
Ehdonalaisen vapauden peruutus
Monipuolinen rikollisuus

Suhde päättyi tappoyritykseen.

Vierailija
5/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen siis mieleltään terve ihminen ei tee henkirikosta, vaan siinä on aina jokin "hulluus" mukana.

Vierailija
6/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:09"]

Hullu? Eli siis mielisairas, sairastaa joko psykoosia tai maanisdepressiivisyyttä. Nykyisin yleisesti käytössä termi mielenterveyskuntoutuja.

[/quote]

Heh... Eli vain jos sairastaa psykoosia tai maanisdepressiivisyyttä on hullu? Eikö sitten mielestäsi skitsofreenikko tai psykopaatti ole hullu? 

Vierailija
7/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin, mulla on siitä useankin lääkärin kirjoittamat paperit ja olen hulluuteni takia työkyvytön. Tosin, vaikka hulluuteni haittaa omaa elämääni monin tavoin, en ikinä vahingoittaisi muita ihmisiä, enkä edes eläimiä.

Siis fyysisesti, mun läheiset ei ole nimittäin yhtään tykänneet maanisista kausistani vaikka omasta mielestäni ne just on kaikista parasta mitä voi olla.

Silloin kun olen ollut maniassa, olen ollut taipuvainen ajattelemaan että mä olen normaali ja muut hulluja, koska ne muut eivät tajua maailmasta mitään.

Onneksi lääkitys toimii nykyään suht. hyvin. Kun lääkitys toimii, ymmärrän itsekin miten raskasta hullun kanssa eläminen voi olla, kun se ei toimi.

T: Bipopää

Vierailija
8/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:25"]

Terve ihminen siis mieleltään terve ihminen ei tee henkirikosta, vaan siinä on aina jokin "hulluus" mukana.

[/quote]

Oletko tätä mieltä ihan sataprosenttisesti?

Entä jos vaikka yllättää pedofiilin lapsensa kimpusta, raivostuu aivan tajuttomasti ja tulee tappaneeksi sen pedofiilin.

Tarkoittaako sekin, että ihminen on mielisairas?

Mun mielestä, ei.

Vierailija
9/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis sitä, että jos tekijä on tekstiviestitse ilmoittanut jo mahdollisesta saamastaan tuomion määrästä heti tekonsa jälkeen, niin hän on laskelmoiva, miettinyt jo etukäteen niin sanotusti. Eli ei täysin syyntakeeton so ymmärrystä vailla. Get it?

Vierailija
10/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lisää. ap

Vierailija
11/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni on hullu, maanis-depressiivinen, alkoholisti, narsisti, peliriippuvainen, empatia kyvytön, laiska, saamaton, itsekäs, halveksiva, paapottava, frigidi, läheisyyskammoinen, itsetuhoinen.. ei paljon kamalampaa elämä voisi olla..

Vierailija
14/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu on kyllä nimensä mukainen. Sössöttää samoja persu- ja vt-juttuja päivästä toiseen ja jokainen kommentti kuulostaa vastenmieliseltä. Varmasti ikisinkku ellei ole antanut jollekin lukutaidottomalle steissin takana puskapanon muodossa ja nyt on sitten yh-muslimi.

Vierailija
15/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanterminä käytetään myös sanaa terve järkinen vastakohtana hullulle, noin vain sivuhuomautuksena.

Vierailija
16/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:45"]

Mä olen ainakin, mulla on siitä useankin lääkärin kirjoittamat paperit ja olen hulluuteni takia työkyvytön. Tosin, vaikka hulluuteni haittaa omaa elämääni monin tavoin, en ikinä vahingoittaisi muita ihmisiä, enkä edes eläimiä.

Siis fyysisesti, mun läheiset ei ole nimittäin yhtään tykänneet maanisista kausistani vaikka omasta mielestäni ne just on kaikista parasta mitä voi olla.

Silloin kun olen ollut maniassa, olen ollut taipuvainen ajattelemaan että mä olen normaali ja muut hulluja, koska ne muut eivät tajua maailmasta mitään.

Onneksi lääkitys toimii nykyään suht. hyvin. Kun lääkitys toimii, ymmärrän itsekin miten raskasta hullun kanssa eläminen voi olla, kun se ei toimi.

[/quote]

Eli maniassa sä olet kaikkien vihreiden poliitikkojen kanssa samalla tasolla :D Nehän luulee tietävänsä kaiken vaikka ovat kaikista tyhmimpiä.

Vierailija
17/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friikkiys johonkin tietokoneisiin, politiikkaan, taiteeseen, elokuviin tai vastaavaan on "hulluutta", turn off puolisolle.

"Virallisesti" hullu on skitsofreenikko, maanis-depressiivinen tai psykoosia sairastava. Ihmiset tuntuu käyttävän hullu-sanaa myös vakavasti masentuneista, anorektikoista/bulimikoista ja psykopaateista, vaikka virallisesti nuo eivät ole mielisairauksia.

Vierailija
18/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki on hulluja, jotka harrastaa liikuntaa vähänkin enemmän kuin kerran viikossa kävelylenkki.

Vierailija
19/33 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:45"]

[/quote]

Eli maniassa sä olet kaikkien vihreiden poliitikkojen kanssa samalla tasolla :D Nehän luulee tietävänsä kaiken vaikka ovat kaikista tyhmimpiä.

[/quote]

Heh, onneksi mua ei kiinnosta politiikka edes maniassa :D

Taide mua on kyllä kiinnostanut, olen esim. käynyt ihan ylikierroksilla monta päivää ja yötä, kun olen yrittänyt löytää netistä William Blaken taulujäljennöksiä, julisteina. Olisin halunnut ostaa niitä ihan mistä vaan maasta ja melkein millä vaan hinnallakin (tosin mulla ei ollut paljoakaan rahaa, mutta se on sivuseikka MANIASSA),  mutten löytänyt.

Tulipahan sekoiltua ja valvottua.

Vierailija
20/33 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja nuo tok tok ..... Hullutta on monenlaista mielestäni epätodellisuus on läsnä joka kriisissä, politiikassa tai uutisissa.

Käsitykset bakteereista jopa koulu/tarha ruuasta ovat monilla "hulluja" tai politiikasta uskonnoista tai ruokavaliosta tai oikeastaan mistä vaan. Hullua on saastuttaa ja myrkyttää oma ympäristö hullua on selitellä hulluuttaan perustella tahallista idiotismiaan.. toinen hullujen ääripää hyväksyy tämän hiljaa eli hulluutta on myös hyväksyä hiljaisuudessa. Ikuinen positiivisuus on klassisesti esitetty hulluutena eli suhtautuu vain yhdellä ennakkoon valitulla tavalla kaikkeen...

Valitettavasti tätä hulluutta on paljon. Luulen että ja nyky-ympäristön ja informaation hahmottaminen ilman koulussa opetettua kaavaa on vaikeaa(sarkasmia).

Nykyäänhän ihmisillä saa olla omiakin mielipiteitä ennen oli puolueen mielipide. Nyt osittain yhteiskunta jaottelee ikäluokittain esim 70 luvulla syntyneet hävisivät eniten eläkepäätöksissä. On se hullu tämä politiikan temmellyskenttä kyllä valtiokin osaa hullutella. Tervejärki puuttuu vain liian monelta ja se on hullua. Oikeastaan mikä ei ole nykyään hullua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi