Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto pois yhteisestä kodista; miten tukiasiat?

Vierailija
27.05.2013 |

Olemme mieheni kanssa eläneet tukirahoilla (mies jäi vähän aikaa sitten työttömäksi, minä sairaslomalla syksyn alkuun saakka) viime viikkoina ja paljon puhuttu asumusero on tulossa ajankohtaiseksi pian, sillä minulle tarjottiin asuntoa. Miten menettelen tukiasioiden suhteen? Vuokravakuuden saan maksettua säästöistäni ja vuokran myös, mutta koska olemme naimisissa, pitääkö minun alkaa maksamaan miehenkin vuokraa (asumistuki laskee varmasti kun muutan pois, meillä nyt kallis ja isohko asunto)? Siihen ei kyllä ole varaa...miten nämä asiat menevät avioparilla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyh

Omillanne olette. Kummallakaan ei ole elatusvelvollisuutta. Eikä köyhillä taida paljon olla mitään  juridesti omaisuutta ositettavana. Keskenänne saatte kiukutella lusikoista.

Vierailija
2/2 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ainakaan tukien saaminen erillään ollut onnistua, kun otettiin avioliitossa "aikalisä", muutettiin siis erilleen, laitettiin avioerohakemus liikkeelle, mietittiin että ero on varmaan ainoa vaihtoehto. Mies oli työssäkäyvä, itse olin jäänyt työttömäksi, mutten alle 25 -vuotiaana ja niiden tiettyjen ehtojen jäämättä täyttymättä saanut työttömyystukea.

Olin olettanut saavani asumistuen / sosiaalitoimistosta tukea. Molemmista kuitenkin vaadittiin miehen tulotietoja, koska tämä oli minusta elatusvastuussa niin kauan, kunnes avioero tulisi voimaan (puoli vuotta). Lopulta meidän oli pakko palata saman katon alle, kun en saanut mitään tukia, ja tuli halvemmaksi asua miehen luona kun tämän kuitenkin piti minua elättää.

Toisaalta tämä oli paras mahdollinen pakkoratkaisu, koska saimme suhteen solmut avattua ja suhteen taas toimimaan, kun parin kuukauden eron jälkeen ajauduimme saman katon alle, nyt on jo pari vuotta menty onnellisesti yhdessä eroajatusten jälkeen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan