Mitäs, jos en osta mitään lapsen eskarin hoitotädeille?
Onko kamalan moukkamaista? Ahdistaa ostaa jotain väkisin, kun en tahdo mitään järkevää keksiä. Hoitajia olisi viisi ja jos jokaiselle jotain pientä, niin kustannuksiakin tulee.
Oikein tyytyväisiä ollaan olt eskarin toimintaan, mutta en vaan jaksaisi nyt nähdä vaivaa noiden lahjojen takia.
Aiotteko kaikki muut ostaa jotain?
Kommentit (11)
Ei tarvitse viedä mitään. JOS haluaa jotain antaa, niin lapsen piirtämä kortti ja kiitokset siihen tai karkkia kahvipöytään kaikille yhteiseksi yhden kortin kera.
No musta se on vaan hyvää käytöstä kiittää jotenkin ja opettaa lapselleen se kiittäminen. Itse olen vienyt joskus esim päiväkotiin /kouluun paperikassissa tee, kahvi ja keksipaketin (vähän parempia keksejä) . Ei siinä ole vaivaa sinulle ja ilahduttaa kovasti (päiväkodeissa ja kouluissakun kahvi on henk. kunnalla aina loppu kun itse se ostetaan)
Huoh! Kiitos vastauksista!
Kortti voitaisiin tehdä ja vaikka sitä karkkia viedä kahvipöytään. Ihan jo ahdisti ja stressasi, kun en mitään järkevää mutta kohtuuhintaista keksinyt...
Mukavaa kesää teille kaikille vastanneille :)
-ap-
Minä olen ajatellut, että nyt jos olisi vielä päiväkoti-ikäisiä lapsia, veisin jotain kahvileipää (olen aika hyvä leipuri, vaikka itse sanonkin) ihan keskellä vuotta, pimeimmän talven aikaan ja sanoisin, että kiitos etukäteen. Silloin keväällä kun sitä krääsää tule ja hehän lähtevät ehkä lomalle myös.
Pakko kyllä henkilökuntana sanoa, että ihan kiva on, kun jollain tavalla muistetaan. En nyt puhu mistään isoista lahjoista mutta joku kukka/karkki/leivonnainen/kortti on aina jees. Muuten tulee vähän sellanen fiilis, että vanhemmat eivät ole olleet tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:44"]
Pakko kyllä henkilökuntana sanoa, että ihan kiva on, kun jollain tavalla muistetaan. En nyt puhu mistään isoista lahjoista mutta joku kukka/karkki/leivonnainen/kortti on aina jees. Muuten tulee vähän sellanen fiilis, että vanhemmat eivät ole olleet tyytyväisiä.
[/quote]
Minä ainakin vien kukkapimput kaikille hoitajille, ei ole suuri panostus ja kukat varmasti ilahduttavat aina kaikkia! Vien myös ystävilleni kukkia jos en ole pitkään aikaan käynyt, tai sattuu olemaan nimpparit tms. Mielestäni kukilla muistaminen/kiittäminen on hyvä tapa.
Kun tutkiskelin keskustelupalstoja mitä ihmiset hoitajille / opettajille vie, niin tuntuu että parasta ovat nimenomaan kaikki kuluva, eli ei mitään kippoja ja purkkeja (ellei sisällä kosmetiikkaa) Jos ei ole rahaa niin eikö silloin voisi askarrella jonkun kortin kiitokseksi.
Minua ärsyttää jonkun kommentit että saavathan hoitajat siitä työstään palkan (mikä on mielestäni kovin pieni työn määrään nähden), niin nämä samat tyypit eivät varmasti jätä ravintoloissakaan tippiä koska tarjoilijoille maksetaan palkka.
Itse olen yksityisessä firmassa töissä ja on aina kiva saada firmalta kesä- ja joululahjat, ja kiva kun yhteistyökumppanit muistavat jouluna. Minä tykkään antaa ja saada lahjoja!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:44"]
[/quote]
Minä ainakin vien kukkapimput kaikille hoitajille, ei ole suuri panostus ja kukat varmasti ilahduttavat aina kaikkia! Vien myös ystävilleni kukkia jos en ole pitkään aikaan käynyt, tai sattuu olemaan nimpparit tms. Mielestäni kukilla muistaminen/kiittäminen on hyvä tapa.
Kun tutkiskelin keskustelupalstoja mitä ihmiset hoitajille / opettajille vie, niin tuntuu että parasta ovat nimenomaan kaikki kuluva, eli ei mitään kippoja ja purkkeja (ellei sisällä kosmetiikkaa) Jos ei ole rahaa niin eikö silloin voisi askarrella jonkun kortin kiitokseksi.
Minua ärsyttää jonkun kommentit että saavathan hoitajat siitä työstään palkan (mikä on mielestäni kovin pieni työn määrään nähden), niin nämä samat tyypit eivät varmasti jätä ravintoloissakaan tippiä koska tarjoilijoille maksetaan palkka.
Itse olen yksityisessä firmassa töissä ja on aina kiva saada firmalta kesä- ja joululahjat, ja kiva kun yhteistyökumppanit muistavat jouluna. Minä tykkään antaa ja saada lahjoja!
[/quote]
ET JAKSA NÄHDÄ VAIVAA?!? VAIKKA HOITJAT OVAT JAKSANEET HOITAA LASTASI JA JAKSANEET NÄHDÄ VAIVAA!
Etkö voisi käydä hakemassa kaikille yhdet kukat, ei maksa paljon!
KYLLÄ PITÄÄ OSATA / JAKSAA KIITTÄÄ! T: kiitollinen äiti
Ei ole ollenkaan moukkamaista:) Ei me henkilökunta oleteta vanhempien rahtaavan lahjoja/kukkia. Koko touhu on mennyt jotenkin vähän yli. Jos joku lapsi haluaa tehdä piirrustuksen tai vanhempi kirjoittaa kiitosrunon, on se ok.
Lahjoista pikemminkin aina nolostun.
Ei ole moukkamaista olla viemättä mitään. Sulla on täysi oikeus olla lähtemättä mukaan tähän lahjomisen kilpavarusteluun. Kun et vie mitään lastasi ei ainakaan muisteta huonosta lahjasta.
Mukavaa kesälomaa!
Älä ihmeessä osta! Kiität vaan kasvokkain kuluneesta hoitovuodesta ja hymyilet nätisti. Jos siis olet hoitoon tyytyväinen.
Lapsi voi itse piirtää kortit hoitajille. Hänellehän lähtö on merkittävä etappi, ei sinulle.
En ole ostanut heille mitään. Kerhon tädeille kerran suklaata kun olivat kolme vuotta hoitaneet. Lahja ilahduttaa mutta niin ilahduttaa kiitos ja hyvää kesääkin. Jouluna yhdet rikkaat vei ihan järjettömät herkkukorit kaikille hoitajille, varmaan 100e kpl. Se oli aika hämmentävää!