Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen tehtävänä tehdä aloite?

Vierailija
27.05.2013 |

Mitä  mieltä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 18:26"]

Kyllähän se imartelee, jos mies tekee aloitteen, mutta jos olen kiinnostunut miehestä ja häneltä ei aloitetta kuulu, niin totta kai lähestyn itse. Jos mies sattuisi olemaan niin vanhanaikainen, ettei pidä aloitteen tekevästä naisesta, niin emmepä sopisi yhteen muutenkaan.

Samaten jos baarissa tms huomaan komean miehen, niin menen tietenkin itse juttelemaan enkä istu nurkassa toivoen, että hän huomaisi juuri minut.

[/quote]

Tämä on juuri se litania, minkä naiset aina kysyttäessä sanovat. Todellisessa elämässä asiat menevät kuitenkin toisin. Sitä paitsi naisen "aloite" voi tunnetusti olla katsekontakti tai baaritiskillä vieressä seisominen. Joka tapauksessa naiset haluavat miehen tekevän kaiken työn eli ottavan kaikki riskit ja vastuun tilanteen eteenpäin kuljettamisesta. Sillä tavalla nainen voi sitten sanoa "ajauduimme", "se vain tapahtui" tai "yksi asia johti toiseen ja UPS!"

Vierailija
2/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 18:26"]

Kyllähän se imartelee, jos mies tekee aloitteen, mutta jos olen kiinnostunut miehestä ja häneltä ei aloitetta kuulu, niin totta kai lähestyn itse. Jos mies sattuisi olemaan niin vanhanaikainen, ettei pidä aloitteen tekevästä naisesta, niin emmepä sopisi yhteen muutenkaan.

Samaten jos baarissa tms huomaan komean miehen, niin menen tietenkin itse juttelemaan enkä istu nurkassa toivoen, että hän huomaisi juuri minut.

[/quote]

Tämä on juuri se litania, minkä naiset aina kysyttäessä sanovat. Todellisessa elämässä asiat menevät kuitenkin toisin. Sitä paitsi naisen "aloite" voi tunnetusti olla katsekontakti tai baaritiskillä vieressä seisominen. Joka tapauksessa naiset haluavat miehen tekevän kaiken työn eli ottavan kaikki riskit ja vastuun tilanteen eteenpäin kuljettamisesta. Sillä tavalla nainen voi sitten sanoa "ajauduimme", "se vain tapahtui" tai "yksi asia johti toiseen ja UPS!"

[/quote]

joo no. kurja kuulla, mutta viimeksi kun minä halusin tehdä aloitteen, se oli puhelinnumeroni ja pienen viestin kirjoittaminen miehelle menossa olevan paperin alakulmaan. Sitä edellisellä kerralla baarissa näin miehen, joka muistutti tiettyä julkkista, ja menin sen hänelle kertomaan. Että meitäpä on taas moneen junaan.

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt voi olla sukupuolesta kiinni 2000-luvulla.

Vierailija
4/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:08"]

[/quote]

On se edelleenkin. Miehen edellytetään ottavan riskit ja kärsivän seuraukset, naiset taasen tekevät päätkset. Jos asiantilasta esittää kritiikkiä palstalla niin saa (naisilta) kuulla olevansa laasastelija. Se ilmeisesti tarkoittaa henkilöä, joka uskoo sukupuolten väliseen tasa-arvoon myös riskinotossa.

t. Laasastelija

Vierailija
5/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:12"]

[/quote]

On se edelleenkin. Miehen edellytetään ottavan riskit ja kärsivän seuraukset, naiset taasen tekevät päätkset. Jos asiantilasta esittää kritiikkiä palstalla niin saa (naisilta) kuulla olevansa laasastelija. Se ilmeisesti tarkoittaa henkilöä, joka uskoo sukupuolten väliseen tasa-arvoon myös riskinotossa.

t. Laasastelija

[/quote]

hohhoijaa. jos sinua ei tulla iskemään niin katso peiliin. se ei tarkoita, etteikö muita miehiä iskettäisi...

Vierailija
6/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen tekee selväksi olevansa tarjolla, mies tekee aloitteen jos haluaa

Vierailija
7/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:12"]

[/quote]

t. Laasastelija

[/quote]

hohhoijaa. jos sinua ei tulla iskemään niin katso peiliin. se ei tarkoita, etteikö muita miehiä iskettäisi...

[/quote]

Hehe, hyvin sanottu. Tais nyt laasastelijakin tajuta mistä se johtuu ettei naiset tule sitä iskemään :D

Vierailija
8/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tällä hetkellä tuota ongelmaa ole eikä ole ollut yli kuuteentoista vuoteen. Aikanaan tutustuin tilanteeseen hyvinkin omakohtaisesti soittoruokaloissa ja olen keskustellut aiheesta monen tuttavan kanssa salilla. Keskustelut tuottivat yhden ujon salikaverin osalta hänen kohdallaan tulosta avioliiton muodossa eli mieskin voi oppia muiden miesten virheistä. Omalta osaltani parivuotinen parinhaku tuotti lopulta tuloksen.

Kuten blogikirjoittelusta ilmenee maailma ei vielä ole muuttunut tässä suhteessa tasa-arvoiseksi. Riihen seinästä repäistyn näköisellä naisella on enemmän vientiä kuin keskimääräisellä opiskelijamiehellä, joka ei pörhistele rintakarvojaan soidinmenoissa. Tuo pörhistely on edelleen tarpeellista. Joka asiaa ei usko menköön itse katsomaan "seinäruusujen" sukupuolijakaumaa.

Ujoilla naisilla ongelma näyttää liittyvän enemmän ei-toivottujen aloitteentekijöiden hätistelyyn ja ujoilla miehillä aloitteentekijöiden lähes täydelliseen puuttumiseen. Näin erityisesti, jos kyseinen ujo mies ei ole liikkeellä sekaporukan mukana. Kun sitten joku tulee ja olisi kiinnostunut niin aloitetilanteiden vähäisyys saa miehen häkeltymään tai takertumaan.

Ujoilla miehillä on muuten usein naisystäviä, jotka tilittävät näille omien "paha poika" - poikaystäviensä huonoista puolista. Niitä tilityksiä on tuskallista kuunnella (kokemusta on!). Parhaassa tapauksessa kuulee itse olevansa paljon tuota poikaystävää parempaa seuraa, mutta silti nainen kohta hakeutuu uuden ääliön kanssa suhteeseen tai lähtee pippaloista yhden illan panon seuraan. 

Ujo mies ei uskalla kysyä naispuoliseslta ystävältään, miksi tämä hakee vääränlaista seuraa. Pelkona on päätyä itsekin luokitelluksi ei-toivottujen seuranhakijoiden ryhmään ja menettää ystävä. Ujo ei ymmärrä, että joillakin naisilla oppimiskokemus vaatii toistuvaa oman pään iskemistä seinään niin, että veri roiskuu. Kun tilanteista nyt on aikaa, savu hälvennyt, haavat arpeutuneet ja isättömät lapset ovat jo koulussa niin huomaa, että ehkä näin kuitenkin oli parempi. 

Vierailija
9/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään voi pakottaa tekemään aloitetta tai odottamaan että vastapuoli sen tekisi.

Aika monet naiset kuitenkin edelleen odottavat miehen tekevän aloitteen, mutta jos sanovat ääneen toivovansa miehen tekevän aloitteen, niin heitä pidetään hieman outoina.

Vierailija
10/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:49"]

Minulla ei tällä hetkellä tuota ongelmaa ole eikä ole ollut yli kuuteentoista vuoteen. Aikanaan tutustuin tilanteeseen hyvinkin omakohtaisesti soittoruokaloissa ja olen keskustellut aiheesta monen tuttavan kanssa salilla. Keskustelut tuottivat yhden ujon salikaverin osalta hänen kohdallaan tulosta avioliiton muodossa eli mieskin voi oppia muiden miesten virheistä. Omalta osaltani parivuotinen parinhaku tuotti lopulta tuloksen.

Kuten blogikirjoittelusta ilmenee maailma ei vielä ole muuttunut tässä suhteessa tasa-arvoiseksi. Riihen seinästä repäistyn näköisellä naisella on enemmän vientiä kuin keskimääräisellä opiskelijamiehellä, joka ei pörhistele rintakarvojaan soidinmenoissa. Tuo pörhistely on edelleen tarpeellista. Joka asiaa ei usko menköön itse katsomaan "seinäruusujen" sukupuolijakaumaa.

Ujoilla naisilla ongelma näyttää liittyvän enemmän ei-toivottujen aloitteentekijöiden hätistelyyn ja ujoilla miehillä aloitteentekijöiden lähes täydelliseen puuttumiseen. Näin erityisesti, jos kyseinen ujo mies ei ole liikkeellä sekaporukan mukana. Kun sitten joku tulee ja olisi kiinnostunut niin aloitetilanteiden vähäisyys saa miehen häkeltymään tai takertumaan.

Ujoilla miehillä on muuten usein naisystäviä, jotka tilittävät näille omien "paha poika" - poikaystäviensä huonoista puolista. Niitä tilityksiä on tuskallista kuunnella (kokemusta on!). Parhaassa tapauksessa kuulee itse olevansa paljon tuota poikaystävää parempaa seuraa, mutta silti nainen kohta hakeutuu uuden ääliön kanssa suhteeseen tai lähtee pippaloista yhden illan panon seuraan. 

Ujo mies ei uskalla kysyä naispuoliseslta ystävältään, miksi tämä hakee vääränlaista seuraa. Pelkona on päätyä itsekin luokitelluksi ei-toivottujen seuranhakijoiden ryhmään ja menettää ystävä. Ujo ei ymmärrä, että joillakin naisilla oppimiskokemus vaatii toistuvaa oman pään iskemistä seinään niin, että veri roiskuu. Kun tilanteista nyt on aikaa, savu hälvennyt, haavat arpeutuneet ja isättömät lapset ovat jo koulussa niin huomaa, että ehkä näin kuitenkin oli parempi. 

[/quote]

Jäi pois T. Laasastelija

Peiliin katsominen toki kannattaa, mutta vielä enemmän pitäisi miettiä sitä, mitä oikeastaan on etsimässä ja löytyykö se sieltä missä etsimistä suorittaa. Itselläni ongelma liittyi enemmänkin väärään paikkaan kuin omaan olemukseen. Paikkaa on paljon helpompi vaihtaa kuin omaa olemustaan ja käytöstään.

On parempi esiintyä jo alun perin reilusti itsenään ellei ole etsimässä pelkästään panoseuraa. Pelkkää sellaista olisi pariin kertaan löytynyt, mutta kun kovin humalaiset naiset eivät minua kiihoita. Itse yritin pysytellä lähes selvin päin eli join illan aikana ekan tuopin lisäksi hyvin vähän viinaksia. Kännissä ei jaksa tanssia kovinkaan pitkään.

Vierailija
11/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tällä saralla tulee tasa-arvoa ikinä. Jonkun verran hyvät ehkäisyvälineet, vapaampi ilmapiiri, anonyymius, lainsäädäntö yms. saattaa asetelmia muuttaa. Mutta tasa-arvo seksin ja rakkauden alueella, siis kollektiivisesti sukupuolten välillä ja vielä yksilötasolla, ja vielä niin että kaikilla samat vapaudet ja vastuut, ei tule tapahtumaan koska ihminen ei pääse tällä alueella biologiastaan irti.

T. N27

Vierailija
12/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kyllä että mies tekee aloitteen koska minä olen niin hemmetin ujo etten uskalla itse tehdä ja sekin etten ole ikinä tehnyt itse niin pelkään etten osaa ja nolaan itseni totaalisesti! Nytkin niin toivoisin että yksi mies johon olen ihastunut, tekisi aloitteen kun tuntuu että on myös minusta kiinnostunut, mutta enpä tiedä tekeekö, kun vaikuttaa hänkin aika ujolta. Eli ei tämä taida edetä yhtään mihinkään :(

Vierailija
13/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 02:13"]

Mä en usko että tällä saralla tulee tasa-arvoa ikinä. Jonkun verran hyvät ehkäisyvälineet, vapaampi ilmapiiri, anonyymius, lainsäädäntö yms. saattaa asetelmia muuttaa. Mutta tasa-arvo seksin ja rakkauden alueella, siis kollektiivisesti sukupuolten välillä ja vielä yksilötasolla, ja vielä niin että kaikilla samat vapaudet ja vastuut, ei tule tapahtumaan koska ihminen ei pääse tällä alueella biologiastaan irti.

T. N27

[/quote]

Olen samaa mieltä. Fysiikka on universumin kunkku mutta biologia on ehdoton kuningatar mitä tulee ihmisen käyttäytymiseen. Niiden merkityksen kiistävä kärsii itse tekonsa seuraukset. Tämä ei tietenkään estä monia yrittämästä vaittää toisin. Me kuulemma olemme jo niin "sivistyneitä" ettei biologiasta tarvitse enää välittää ;=)

Törmäsin netissä tälläiseen, joka on noukittu pitkästä tarinasta The Millionaire Next Door (vaatii ilmaisen rekisteröitymisen, älkää yrittäkö työpaikalta kun tuolla on suurin osa seksitarinoita. Tuo nimenomainen ei ole seksitarina):  http://storiesonline.net/s/54088

Facts of life - osa toisesta osoitteesta joka ei vaadi rekkkautumista. Kohtien takana on tarkemmat selitykset:

http://web.archive.org/web/20090523224423/http://wiki.zalezac.com/wiki/The_Facts_of_Life

The Facts Of Life
By Lazlo Zalezac

1) Life is not fair.

2) No one is exempt from death.

3) Physics rules the universe and biology rules life.
     (or "Physics is King and Biology is Queen")

4) The universe does not care.

5) The only constant in life is change.

6) There is always a choice.

7) Wishing never makes it so.

8) A person can't exceed their limits.

9) A person is responsible for their own happiness.

10) It is impossible to change the character of another.

Tarina on tietenkin fiktiota mutta nuo elämän tosiasiat ovat mielestäni aika hyvin kohdalleen osuvia. Palstan keskustelunavauksista voi yleensä suoraan numeroida ne kohdat, joiden huomioimattomuudesta kulloinenkin ongelma aiheutuu. 

Tarina ja Facts of Life ovat vuodelta 2008. Itse olisin tarvinnut näitä 1980 - luvulla mutta kuten yllä kerrotaan "Wishing never makes it so" ja edelleenkin "There is always a choice".

T Laasastelija (m45+)

Vierailija
14/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 02:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:49"]

[/quote]

Jäi pois T. Laasastelija

Peiliin katsominen toki kannattaa, mutta vielä enemmän pitäisi miettiä sitä, mitä oikeastaan on etsimässä ja löytyykö se sieltä missä etsimistä suorittaa. Itselläni ongelma liittyi enemmänkin väärään paikkaan kuin omaan olemukseen. Paikkaa on paljon helpompi vaihtaa kuin omaa olemustaan ja käytöstään.

On parempi esiintyä jo alun perin reilusti itsenään ellei ole etsimässä pelkästään panoseuraa. Pelkkää sellaista olisi pariin kertaan löytynyt, mutta kun kovin humalaiset naiset eivät minua kiihoita. Itse yritin pysytellä lähes selvin päin eli join illan aikana ekan tuopin lisäksi hyvin vähän viinaksia. Kännissä ei jaksa tanssia kovinkaan pitkään.

[/quote]

Niinkin pieni juttu kuin tuo "kiihoita" paljasti sinut siksi samaksi laasastelijaksi joka teki sen naistenvihaaja-aloituksen. Tuskinpa kukaan muu on niin vajakki, ettei tajua, että se on kiihotus, kiihottaa, kiihottava jne. Moi vaan taas, taidat harrastaa tätä vauva-palstailua aika useinkin?

Vierailija
15/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 02:58"]

Toivoisin kyllä että mies tekee aloitteen koska minä olen niin hemmetin ujo etten uskalla itse tehdä ja sekin etten ole ikinä tehnyt itse niin pelkään etten osaa ja nolaan itseni totaalisesti! Nytkin niin toivoisin että yksi mies johon olen ihastunut, tekisi aloitteen kun tuntuu että on myös minusta kiinnostunut, mutta enpä tiedä tekeekö, kun vaikuttaa hänkin aika ujolta. Eli ei tämä taida edetä yhtään mihinkään :(

[/quote]

Jospa vihjaisit henkilölle. Kun mietin elämääni nuorempana niin moni "hienovarainen" vihje meni ihan ohi kun en sitä ollenkaan ymmärtänyt vihjeeksi. Typeryydellä ei ole rajoja. Yläasteella pelattiin yhden räsypokkaa (!!!) tyttöjen kanssa heidän kotonaan eikä silti mennyt jakeluun.  Toisessa kaupungissa lukioaikoina penkkariauton lavalla kuulin eräältä saman rinnakkaisluokan tytöltä itseltään, että olisi ollut kiinnostunut jo pitkään mutta silloin oli jo myöhäistä. Jälkeenpäin harmitti, kun tyttö oli ujouttaan kätkenyt tämän vaikka todennäköisesti olisinkin itse mokannut tilanteen oman epävarmuuteni vuoksi. Huoh. 

Joskus miehet jättävät naisten vihjeet huomaamatta siksi, että pesäpallomaila on liian kevyt kommunikaatioväline. Kakkosnelosella eli 2 tuumaa kertaa 4 tuumaa lankulla huitaisemalla saattaa mennä perille. Toistetaan tarvittaessa. Näin varsinkin, jos kiinnostuksen kohteesi ei odota sinulta aloitetta tai pelkää ystävyytenne menevän pilalle jos osoittaa liiallisia merkkejä kiinnostuksesta. Tätä voi tietenkin käyttää suodatusehtona eli jos mies ei ymmärrä vihjeitä niin hänen kanssaan ei halua lähteä leikkiin. Samalla putoaa pois moni mies, joka ei halua pelata parisuhdepelejä vaan puhuu suoraan.

Aloiteasioista harmittamaan jäivät eniten ne aloitteet, joita ei tullut tehtyä. Sitä voi sitten kelata mielessään loputtomiin ja spekuloida olisiko pitänyt kuitenkin. Jos tekee aloitteen  eikä vastakaikua tulekaan niin voi menettää kasvonsa ja hetken tuntua tosi pahalta. Sitten tilanne on ohi eikä myöhemmin tarvitse miettiä ja pähkätä että entäs jos. 

Itse päätät. Rohkeutta jos teet aloitteen! Aniharva normaali mies kokee aloitteiden kohteena olemisen epämiellyttäväksi.

T. Laasastelija (m45+)

Vierailija
16/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 03:18"]

Niinkin pieni juttu kuin tuo "kiihoita" paljasti sinut siksi samaksi laasastelijaksi joka teki sen naistenvihaaja-aloituksen. Tuskinpa kukaan muu on niin vajakki, ettei tajua, että se on kiihotus, kiihottaa, kiihottava jne. Moi vaan taas, taidat harrastaa tätä vauva-palstailua aika useinkin?

[/quote]

Anonyymin kirjoittajan tekemistä kirjoitusvirheistä ei kannata liikoja päätellä. Teen itse usein tietynlaisia kirjoitusvirheitä, mutta osaan ne tarkistaa viesteistäni ennen niiden lähettämistä eli niistä minua ei tunnista. Virheet aiheutuvat läppärin kapeasta näppiksestä... Keskustelua en tällä palstalla ole aloittanut tämän vuoden puolella kertaakaan, joten sotket johonkin toiseen anonyymiin. Meitä kun on enemmän kuin kaksi. 

Anonyymin kirjoituksissa vain sisällöllä on merkitystä. Sinulla ei tainnut olla mitään sanottavaa sisällöstä eli olet siinä suhteessa aika mielenkiinnoton. Tämä viesti onkin vastauksena lähinnä muille, joita tölvit. 

Sherlokkileikeistä ei muutenkaan ole iloa. Kirjoitin hetki sitten:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3809676/ketju/hairikko_keskustelupalstalla/viesti/34#34

http://www.vauva.fi/keskustelu/3809676/ketju/hairikko_keskustelupalstalla/viesti/37#37

http://www.vauva.fi/keskustelu/3809676/ketju/hairikko_keskustelupalstalla/viesti/50#50

T. Laasastelija (m45+)

Vierailija
17/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:33"]

[/quote]

Milläköhän perusteella? Sitten nämä naiset valittavat kun he ovat yksin. Jos asialle ei viitsi mitään tehdä niin oma vika

Vierailija
18/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 06:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:33"]

[/quote]

Milläköhän perusteella? Sitten nämä naiset valittavat kun he ovat yksin. Jos asialle ei viitsi mitään tehdä niin oma vika

[/quote]

Se on osa luonnollista karsintaa.

Vierailija
19/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo parisuhdeasioissa on erittäin tavoiteltavaa, mutta historian painolasti ei katoa kovin nopeasti. Kun miesten on vuosikausia odotettu olevan subjekteja ja saalistajia, ja naisten kainoja objekteja, niin valitettavasti tämä heijastuu vieläkin käytökseemme, vaikka emme haluaisikaan. Aika auttaa ja tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menossa.

Vierailija
20/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teen meillä aloitteen siinä kun mieskin (jos kyse seksissä parisuhteessa). Aikoinani taisin tehdä aloitteen parisuuhteellemmekkin ja ihan iskin ja imartelin ;) Tosin olen aina ollut hyvinkin varma omasta viehättävyydestäni..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi