Olen todella rikas mutta en uskalla ostaa kalliita juttuja.
Tai muuten kaikki hullaantuu minusta enkä halua että tuo tapahtuu.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Älä tuudittaudu palkkatyöhön. Sillä ei Suomessa rikastu. Pitää tehdä jotain muuta.
Joo, ei työtä tekemällä kauheasti rikastu. Jos karsii menot minimiin, voi toki kartuttaa jotain puskuria. Itsellä tie vakavaraisuuteen aukeni hyvällä tuurilla asuntokaupoissa. Ostin siis halvalla ja myin muutamien vuosien kuluttua hyvällä voitolla pois. Ei ollut suunniteltu juttu vaan tosiaan ihan silkkaa hyvää tuuria. Toisinkin olisi voinut käydä. Nyt vahdin pennosiani kuin Roope Ankka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele vapaa-aikasi uusiksi. Hanki vaikka joku pieni purotontti. Käyt vapaa-ajallasi rakentamassa mökkiä puusta ja kivistä. Opettele työnteosta elämäntapa. Mökin valmistumisen jälkeen voit myydä sen 20000 €:lla.
Saman voit tehdä jollekin remontoitavalle mökille.
Opettele remontoimaan. Saat työstäsi rahaa ja tuoton sijoituksellesi.Ole uudisraivaaja. Sillä sitä kapitaalia rakennetaan.
Köyhät istuvat vapaa-aikanaan lattella kahvilassa. Köyhät viettävät yleensäkin vapaa-aikaa. Rikkaat ovat aina töissä.
Esimerkkinä instassa itsensä kuvailijat. Ovat pienintä tuloluokkaa.Miksi sitten Saara Sieppi tienasi viime vuonna 165 tonnia? Ottaa selfieitä instaan ja laittaa kuviin jotain jugurtteja, meikkipurkkeja jne. sponsoreilta. Se *on* se hänen työnsä.
Julkisuudella on hintansa. Sieppi on harvinaisen menestynyt siinä, mitä tekee. Yleensä instaan kuvailijat eivät ole menestyneitä. En usko, että tuloja pystyy kovin paljon tuota korkeammalle kasvattamaan somella. Sieppi on tehnyt Suomessa työtä kymmenen vuotta ja nyt alkaa lyödä kunnolla leiville. Sekin on sattumanvaraisen julkisuuden tulos. Hän on ikäänkuin ratsastanut naapurintytön maineella. Mutta nyt se ei mene enää läpi ihmisillä ja kateus iskee.
*somessa. Montako vuotta on kituutellut minimituloilla? Jos jaetaan kerrytetyt tulot ja vuodet, niin ei silti ole paljon.
Sairaanhoitaja tienaa noin 40 000 € vuodessa, kymmenessä vuodessa 400 000 €. Jää kuitenkn enemmän nettoa, kuin Siepillä, joka on menestynyt alallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele vapaa-aikasi uusiksi. Hanki vaikka joku pieni purotontti. Käyt vapaa-ajallasi rakentamassa mökkiä puusta ja kivistä. Opettele työnteosta elämäntapa. Mökin valmistumisen jälkeen voit myydä sen 20000 €:lla.
Opettele remontoimaan. Saat työstäsi rahaa ja tuoton sijoituksellesi.Ole uudisraivaaja. Sillä sitä kapitaalia rakennetaan.
Köyhät istuvat vapaa-aikanaan lattella kahvilassa. Köyhät viettävät yleensäkin vapaa-aikaa. Rikkaat ovat aina töissä.
Esimerkkinä instassa itsensä kuvailijat. Ovat pienintä tuloluokkaa.
Mä olen aina töissä, mutta vaikka miten lisään työn määrää en rikastu. Mistä oppisi sijoittamaan?
Jos olisin edes varakas, ostaisin laadukasta ja siis kallista mutta kestävää käyttötavaraa huutokaupoista. Teettäisin kengät. Söisin vaihtelevaa terveellistä ruokaa. Rikkaat ja itsetuntoiset eivät erotu pröystäilevän rahankäytön perusteella. Sellaista on miellyttävää katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rikastuit? Ottaisin vinkkejä vastaan.
T. Ahkera, työtätekevä, mutta en osaa vaurastuaSijoita. Kärsi epämukavuutta. Osta esim. putkiremonttiin menevä asunto halvalla ja kituuta siellä pölyn keskellä ja säästä 5000 -10 000 €.
Sijoita riskiosakkeisiin 300 € palkastasi joka kuukausi.
Opettele joku lyömätön taito, jonka voit mutta rahaksi.
Tee hulluna töitä, 10-12 tuntia päivässä.
Näinhän se menee. Tulee jumalauta jo korvista ulos tietyt asiat, mutta pakko jatkaa koska en halua elää niin kuin joskus elin ja tämä ei riitä. 10 vuoden päästä asioiden on oltava eri tavalla.
Mullakin on jokunen kymppitonni pankkitilillä. En sijoita, se on uhkapeliä ellei ole ammattilainen. Ja siltikin on.
Ostelen Lidlistä ja tarjoustalosta enimmäkseen. Jos tarvin laatukamaa niin ostan kerralla kunnollisen, arkikama voi olla skeidaa.
Mullekin on käynyt niin että persaukinen miesystävä halusi maailmanympärysmatkalle kun kuuli että mulle tuli fyrkkaa, ei tiennyt että sitä oli ennestään. On ex nyt.
Musta on kiva että on rahaa tallessa, jos joku kodinkone hajoaa niin tilaan uuden.
Kauneusleikkauksiin on mennyt fyffeä, mutta esim autoa en hanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkinä instassa itsensä kuvailijat. Ovat pienintä tuloluokkaa.Mä olen aina töissä, mutta vaikka miten lisään työn määrää en rikastu. Mistä oppisi sijoittamaan?
Mitä työtä teet? Tulevaisuudessa on tarvetta kirjanpitäjistä ja isännöitsijöistä. Jos on vähänkään taipumusta alalle, opiskele kirjanpitäjäksi ja perusta oma tilitoimisto. Opit myös venyttämään penniä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on jokunen kymppitonni pankkitilillä. En sijoita, se on uhkapeliä ellei ole ammattilainen. Ja siltikin on.
Ostelen Lidlistä ja tarjoustalosta enimmäkseen. Jos tarvin laatukamaa niin ostan kerralla kunnollisen, arkikama voi olla skeidaa.
Mullekin on käynyt niin että persaukinen miesystävä halusi maailmanympärysmatkalle kun kuuli että mulle tuli fyrkkaa, ei tiennyt että sitä oli ennestään. On ex nyt.
Musta on kiva että on rahaa tallessa, jos joku kodinkone hajoaa niin tilaan uuden.
Kauneusleikkauksiin on mennyt fyffeä, mutta esim autoa en hanki.
Lokkeja löytyy aina. kauneusleikkaukset on aina parempi sijoitus hyvinvointiin kuin auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkinä instassa itsensä kuvailijat. Ovat pienintä tuloluokkaa.Mä olen aina töissä, mutta vaikka miten lisään työn määrää en rikastu. Mistä oppisi sijoittamaan?
Voisitko ottaa asuntoosi alivuokralaisen? Huoneesta saisi 400 € kuussa. Se tekee melkein viisi tonnia vuodessa. Yksityisyys menee, mutta se on pientä.
Hanki isompi asunto ja ota sinne vuokralaisia. Air’n be?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkinä instassa itsensä kuvailijat. Ovat pienintä tuloluokkaa.Miksi sitten Saara Sieppi tienasi viime vuonna 165 tonnia? Ottaa selfieitä instaan ja laittaa kuviin jotain jugurtteja, meikkipurkkeja jne. sponsoreilta. Se *on* se hänen työnsä.
Julkisuudella on hintansa. Sieppi on harvinaisen menestynyt siinä, mitä tekee. Yleensä instaan kuvailijat eivät ole menestyneitä. En usko, että tuloja pystyy kovin paljon tuota korkeammalle kasvattamaan somella. Sieppi on tehnyt Suomessa työtä kymmenen vuotta ja nyt alkaa lyödä kunnolla leiville. Sekin on sattumanvaraisen julkisuuden tulos. Hän on ikäänkuin ratsastanut naapurintytön maineella. Mutta nyt se ei mene enää läpi ihmisillä ja kateus iskee.
*somessa. Montako vuotta on kituutellut minimituloilla? Jos jaetaan kerrytetyt tulot ja vuodet, niin ei silti ole paljon.
Sairaanhoitaja tienaa noin 40 000 € vuodessa, kymmenessä vuodessa 400 000 €. Jää kuitenkn enemmän nettoa, kuin Siepillä, joka on menestynyt alallaan.
Oikeastaan melkein millä tahansa keskipalkkaisella työllä on kymmenessä vuodessa tienannut enemmän kuin Sieppi kymmenessä vuodessa tähän mennessä. Kulut ovat myös sometyöstä paljon suuremmat. Turha kadehtia somejulkkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tuhlaamiseen totu ikinä ellei ole sikarikas jo todella nuorena kuten teininä tai parikymppisenä. Silloin rahan arvosta ei tajua mitään ja esim. Ruotsissa nämä kakarat ostelevat isin rinnakaisamexilla ökyshamppanjoita ja kaatavat ne lattialle tai viemäriin vain piinatakseen tavallisia asiakkaita.
Jos on ikinä joutunut kokemaan niukkuutta ja sen jälkeen saa tonneja tai kymppitonneja aivan vapaaseen kulutukseen, niin tuntemistani tällaisista ihmisistä yksikään ei laita niitä "sileäksi" vaan menettämisen pelossa elää vieläkin nuukemmin sen jälkeen.
Eli en sanoisi että rikkaat on kitupiikkejä tai ahneita, vaan joskus taustalla on ihan oikeasti myös pelkoja. Ei kannata tuomita jos ei tunne.
Ei haittaisi yhtään, vaikka kaataisivat järjettömän kalliita vuosikertaviinejä. Ehkä haluavat pitää viemärit puhtaina? :D
Kaveri tarjosi minulle vuosia sitten banaanilikööriä, jota en pystynyt juomaan ja kaadoin viemäriin. Miesparka itkee varmaan vieläkin, kun meni hyvää viinaa hukkaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet? Tulevaisuudessa on tarvetta kirjanpitäjistä ja isännöitsijöistä. Jos on vähänkään taipumusta alalle, opiskele kirjanpitäjäksi ja perusta oma tilitoimisto. Opit myös venyttämään penniä.
Jos aikoo asuntosijoittajaksi, isännöitsijän tutkinnosta on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tuhlaamiseen totu ikinä ellei ole sikarikas jo todella nuorena kuten teininä tai parikymppisenä. Silloin rahan arvosta ei tajua mitään ja esim. Ruotsissa nämä kakarat ostelevat isin rinnakaisamexilla ökyshamppanjoita ja kaatavat ne lattialle tai viemäriin vain piinatakseen tavallisia asiakkaita.
Jos on ikinä joutunut kokemaan niukkuutta ja sen jälkeen saa tonneja tai kymppitonneja aivan vapaaseen kulutukseen, niin tuntemistani tällaisista ihmisistä yksikään ei laita niitä "sileäksi" vaan menettämisen pelossa elää vieläkin nuukemmin sen jälkeen.
Eli en sanoisi että rikkaat on kitupiikkejä tai ahneita, vaan joskus taustalla on ihan oikeasti myös pelkoja. Ei kannata tuomita jos ei tunne.
Ei haittaisi yhtään, vaikka kaataisivat järjettömän kalliita vuosikertaviinejä. Ehkä haluavat pitää viemärit puhtaina? :D
Kaveri tarjosi minulle vuosia sitten banaanilikööriä, jota en pystynyt juomaan ja kaadoin viemäriin. Miesparka itkee varmaan vieläkin, kun meni hyvää viinaa hukkaan. :D
Minullekin yksi mies koitti kerran tarjota valkovenäläisen. Kieltäydyin, koska minulla on laktoosi-intoleranssi. Hyvä niin, olisi mennyt hyvä työpäivä, sunnuntai, krapulassa hukkaan.
Mulla on sama juttu. Olen tosi varakas, mutta mua hävettää hassata rahaa. Niinpä elän sopivalla tavalla säästäväisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske panostuksen määrä ja saavutettu voitto. Jos työskentelet matalapalkka-alalla, pohdi, olisiko sinusta enempään? Myytkö osaamistasi liian halvalla? Moni tekee niin. Välillä olen ihmetellyt, miten kyvykkäitä ihmisiä on todella huonosti palkatuissa töissä.
Voisitko tähdätä korkeammalle ja ryhtyä vaikkapa yrittäjäksi? Yrittäjällä on aina kuitenkin riski.
Rikastuminen ei ole vaikeaa. Älä antaudu tunteiden vietäväksi. Analysoi dataa kuin robotti. Näe tosiasiat. Näe myös metsä puilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin yksi mies koitti kerran tarjota valkovenäläisen. Kieltäydyin, koska minulla on laktoosi-intoleranssi. Hyvä niin, olisi mennyt hyvä työpäivä, sunnuntai, krapulassa hukkaan.
Sen miehen ilme, kun iloissaan kiikutti minulle valkovenäläisen ja sitten kieltäydyin laktoosin vedoten. Ei ollut enää puhuttavaa sen jälkeen. Millainen ihminen ostaa maitojuoman toiselle kysymättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo rikas koska oikea rikas uskaltaa.
Minulla on toisen kortin käyttötilillä 67 tonnia (joo joo, pitäisi laittaa johonkin indeksirahastoon, mutta kun en jaksa perehtyä) ja silti tänään ostin K-menun tonnikalan Pirkan sijasta koska oli 30 senttiä halvempi.
Ehkä kerran kuussa repäisen ja ostan jonkun totaalisen turhakkeen kuten 5€ leivoksen mutta sekin kirpaisee.
Muutoin ostan ihan perushalpoja elintarvikkeita ja tavaroita.
On siis myös osakkeita, asuntoja jne. mutta en silti tuhlaa ikinä. Koska tulee ahdistunut olo jostain syystä jo pelkästä ajatuksesta.Vanhempani olivat pula-ajan kasvatteja ja opettivat että muovikassitkin ovat idiooteille, kannattaa mielummin kantaa kangaskassissa tai käsin kaikki ostokset autoon.
No, kun oma vanhempani kuoli ja jäin tähän maailmaan ilman jälkeläisiä ja lähiomaisia, suhteeni rahaan muuttui. Kulutan noin 3-4000 euroa kuukaudessa, hemmottelen itseäni ja lemmikkejä estoitta. En ostele silti luksustavaroita, etteivät rahat lopu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo rikas koska oikea rikas uskaltaa.
Minulla on toisen kortin käyttötilillä 67 tonnia (joo joo, pitäisi laittaa johonkin indeksirahastoon, mutta kun en jaksa perehtyä) ja silti tänään ostin K-menun tonnikalan Pirkan sijasta koska oli 30 senttiä halvempi.
Ehkä kerran kuussa repäisen ja ostan jonkun totaalisen turhakkeen kuten 5€ leivoksen mutta sekin kirpaisee.
Muutoin ostan ihan perushalpoja elintarvikkeita ja tavaroita.
On siis myös osakkeita, asuntoja jne. mutta en silti tuhlaa ikinä. Koska tulee ahdistunut olo jostain syystä jo pelkästä ajatuksesta.Vanhempani olivat pula-ajan kasvatteja ja opettivat että muovikassitkin ovat idiooteille, kannattaa mielummin kantaa kangaskassissa tai käsin kaikki ostokset autoon.
No, kun oma vanhempani kuoli ja jäin tähän maailmaan ilman jälkeläisiä ja lähiomaisia, suhteeni rahaan muuttui. Kulutan noin 3-4000 euroa kuukaudessa, hemmottelen itseäni ja lemmikkejä estoitta. En ostele silti luksustavaroita, etteivät rahat lopu kesken.
Luksustuotteissa ei ole järkeä. Minä en halua lihottaa jonkun multikansallisen konsernin omistajan pankkitiliä ostamalla esim. kalliin laukun.
Jos ostan jotain arvokasta, haluan, että saan rahalleni vastinetta. Haluan tietää, mistä maksan. Jokaisen ostokseni mietin tarkkaan ja punnitsen hyötyjä. Heräteostoksia en tee.