Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteen työpaikkaan saattaa nykyaikana olla yli 100 hakijaa

Vierailija
27.05.2013 |

joista vain yksi valitaan ja tällöin ne n-1 hakijaa jäävät rannalle.

Lisäksi avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Sitten vielä ihmetellään miksi työtön "ei mene töihin".

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 on oikeassa, ei kanata hakea työpaikkoihin jotka ovat ns. "ilmoitettu" jossain. Työpaikan saa parhaiten ns. suhteilla/sisäpiirin tiedoilla (mihin tarvitaan lisää työntekijöitä) tai sitten omalla sinnikkäällä työllä (miettii missä tahtoisi työskennellä ja lähestyy em. työpaikkoja vaikka vapaita työpaikkoja ei olisi esillä).

Suurin osa työpaikoista liikkuu ns. sisäisenä hakuna, eli jos saa jalan oven väliin esim. tiettyyn yritykseen niin sitten pääsee uralla etenemään kun näkee ne sisäisen haun avoimet työpaikat. Lisäksi useimmat työnantajat kysyvät ensin omilta työntekijöiltään että tietääkö kukaan ketään joka tulisi kesätöihin tmv. ja sitten palkataan mielummin se ns. "tuttu" eikä satunnaista "tuntematonta" hakijaa (harva kehtaisi ns. huonoa tyyppi suositella omalle työpaikkalleen).

Vierailija
22/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä oikein saa soittamallakaan, suhteilla ne työt menee valitettavasti. Jos ei ole suhteita eikä ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ni se on voi voi sitten (sanoi mm. yksi työvoimatoimiston täti). Valitettavaa, mutta jonkun on aina oltava se työtönkin, yleensä ne on ne samat tyypit sitten aina vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:40"]

En ole koskaan kuvitellutkaan että avoimista työpaikoista työtä löytyisi. Prosenteissa mahdollisuus yleensä noin 0,20 % luokkaa oikealla koulutuksella ja kokemuksella. Jos oikeasti haluaa töitä niin silloin yrityksiin soitetaan ja kysytään työtä. Niin olen itse aina työpaikan saanut. Aloitan esim. soittokierroksen aamulla klo 9:00 enkä lopeta ennenkuin pääsen tapaamaan ja kun pääsee tapaamaan, on paikka taattu ellei itse ole ihan pölö. Muita hakijoita kun ei yleensä näihin piilossa oleviin työpaikkoihin ole.

[/quote]

Just joo. Tulepa tänne ja tee sama, maksan roiman palkkion jos löydät töitä.

Vierailija
24/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sattuu olemaan vielä vaikkapa ruma pärstä, iso syntymämerkki kasvoissa, silmisssä karsastusta ja vahvat silmälasit, niin ei ole kovin vahvoilla vaikka olisi kuinka timmissä kunnossa, lukenut ja fiksu. Se on kumma, kun koulussa ketään ei saa kiusata ja syrjiä, mutta työelämässä kaikki tapahtuu viidakon lakien mukaan. Ulkonäkö ja muut epäolennaiset seikat ratkaisevat.

Vierailija
25/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:21"]

Itse olisin halunnut sairaanhoitajaksi mutta psykologisesti en sovi siihen. Olen liian ihmisläheinen ja huolehtivainen. Sairaanhoitajalta edellytetään kovuutta eikä toisista välittämistä. 

[/quote]

En siis pahalla tätä kirjoittanut sairaanhoitajia kohtaan vaan heidän täytyy olla tietyllä tapaa kovaluonteisia, ei ole aikaa surra joka potilasta ja jäädä vierelle puhumaan. Itse kun olen sellainen niin siksi en läpäissyt psykologista osuutta.