Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteen työpaikkaan saattaa nykyaikana olla yli 100 hakijaa

Vierailija
27.05.2013 |

joista vain yksi valitaan ja tällöin ne n-1 hakijaa jäävät rannalle.

Lisäksi avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Sitten vielä ihmetellään miksi työtön "ei mene töihin".

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu eri alalle. Minulla kouluun haki 300 ja 24 pääsi opiskelemaan. Nyt alalla jossa keikkaa ja työtä pukkaa ja työvoimapula jopa.

Vierailija
2/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:53"]

Kouluttaudu eri alalle. Minulla kouluun haki 300 ja 24 pääsi opiskelemaan. Nyt alalla jossa keikkaa ja työtä pukkaa ja työvoimapula jopa.

[/quote]

Mikäs ala tämä on? Lähihoitaja? Laitoshuoltaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen menee 4-5 vuotta kun tekee korkeakoulututkinnon eikä sekään takaa työllistymistä. Tuplatutkintolainen varsinkin on ylikoulutettu.

Vierailija
4/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Lähihoitaja voi työskennellä sairaalassa, päiväkodissa, vanhusten, lasten vammaisten, mielenterveys-päihdepuolella. Kuntouttaa, olla haavahoitaja, erikoistua. Jos vaihtoehto on työttömänä 600 e/kk niin vara-ammatti on hyvä olla. Kaikki ei kestä verta tai ole sosiaalisia, mutta suurinosa työttömistä voisi vaihtaa alaa jos se este ei olisi pään sisällä.

2

Vierailija
5/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta ole haittaa jos on tutkinto toiselta alalta. 2

Vierailija
6/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut? Kun käsittelin työhakemuksia yhteen paikkaan oli yli 1000 hakijaa!

Tuo kuulostaa todella vähäiseltä määrältä. Joku todella vastenmielinen työ ilmeisesti kyseessä?

Vierailija
7/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajillakin taitaa olla iso ongelma että töitä olisi paljon, mutta monissa kunnissa palkkauskielto, eikä töitä vakinaisteta niin helposti kuin ennen. Eli ei se epävarmuutta poista.

Vierailija
8/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:53"]

[/quote]

Mikäs ala tämä on? Lähihoitaja? Laitoshuoltaja?

[/quote]

Joo, ja sinnekin noin vaikea päästä! Miten sitä vaihtaa ammattia, jos kouluunkaan ei pääse??? Eikä kaikki ihmiset sovi tuolle alalle, siellä on syystä kaikki psykologiset testit.

Vierailija
9/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ei katso kauhean hyvällä, jos on kaksi tutkintoa. Kokemusta on, haastatteluihin olen kyllä päässyt kerran kuukaudessa, ja aina kun tulee ilmi että olen ollut ennen toisella alalla niin haastattelijoiden ilmeestä näkee, että se on ongelma. Eivät kai sitten ole edes lukeneet cv´täni kun se kuitenkin siellä selvästi lukee (tutkinto sekä sen alan työsuhteet).

Mutta juu ei se alan vaihto välttämättä auta kun JOKA työpaikkaan on se 100-300 hakijaa. Sain juuri sähköpostia, että yhteen alani työpaikkaan oli hakenut alle vuorokaudessa yli 30 hakijaa. Keväämmällä hain puolen vuoden määräaikaiseen työhön, johon hakijoita oli yli 300. Yleensä nämä hakijamäärät pyörii siellä 150-250 hujakoilla. Eikä ole alasta kiinni, koska ole hakenut molempien alojeni töiden lisäksi kymmenien muiden alojen töihin, kuten kesäksi nurmikoita leikkaamaan, lähetiksi ja eri alojen "apulaiseksi".

Uudelleen kouluttautuminen voi siis hyvinkin viedä vain ojasta allikkoon, parempi se kyllä on opiskella lisää kuin olla työttömänä kauan.

Vierailija
10/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä ole alasta kiinni, koska ole hakenut molempien alojeni töiden lisäksi kymmenien muiden alojen töihin, kuten kesäksi nurmikoita leikkaamaan, lähetiksi ja eri alojen "apulaiseksi".

Noihin otetaan opiskelijoita. Haepas kotihoitoon vanhuksia hoitamaan keikkaillen, luulisi löytyvän hommia ainakin etelä-Suomessa.

Vierailija
11/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut sairaanhoitajaksi mutta psykologisesti en sovi siihen. Olen liian ihmisläheinen ja huolehtivainen. Sairaanhoitajalta edellytetään kovuutta eikä toisista välittämistä. 

Vierailija
12/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuitenkin saa sen paikan, itse sain paikan jota haki hieman yli 120 hakijaa.

Vierailija
13/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut paikkaa, johon oli yli 500 hakijaa. Koulutuksesta ja työkokemuksesta ei ollut apua.

Vierailija
14/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pääse kotihoitoon kun ei ole ajokorttia. t. lähihoitaja

Vierailija
15/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopisto-opiskelija, ja olen hakenut kesäksi noin 60 työpaikkaa. Jos hakijoiden määrä on ilmoitettu, niin 100 hakijaa tuntuu minun silmissäni aika vähältä. Aika usein hakijoita on ollut yli 300, ennätys on tähän mennessä ollut 1200. Ja sitten sukulaiset ihmettelevät, että miksen "mene" töihin.

Vierailija
16/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuvitellutkaan että avoimista työpaikoista työtä löytyisi. Prosenteissa mahdollisuus yleensä noin 0,20 % luokkaa oikealla koulutuksella ja kokemuksella. Jos oikeasti haluaa töitä niin silloin yrityksiin soitetaan ja kysytään työtä. Niin olen itse aina työpaikan saanut. Aloitan esim. soittokierroksen aamulla klo 9:00 enkä lopeta ennenkuin pääsen tapaamaan ja kun pääsee tapaamaan, on paikka taattu ellei itse ole ihan pölö. Muita hakijoita kun ei yleensä näihin piilossa oleviin työpaikkoihin ole.

Vierailija
17/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:40"]

En ole koskaan kuvitellutkaan että avoimista työpaikoista työtä löytyisi. Prosenteissa mahdollisuus yleensä noin 0,20 % luokkaa oikealla koulutuksella ja kokemuksella. Jos oikeasti haluaa töitä niin silloin yrityksiin soitetaan ja kysytään työtä. Niin olen itse aina työpaikan saanut. Aloitan esim. soittokierroksen aamulla klo 9:00 enkä lopeta ennenkuin pääsen tapaamaan ja kun pääsee tapaamaan, on paikka taattu ellei itse ole ihan pölö. Muita hakijoita kun ei yleensä näihin piilossa oleviin työpaikkoihin ole.

[/quote]Missä sä oikein asut että pystyt pitämään tuollaisia soittokierroksia, vieläpä joka päivä?!

Vierailija
18/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:13"]

"Eikä ole alasta kiinni, koska ole hakenut molempien alojeni töiden lisäksi kymmenien muiden alojen töihin, kuten kesäksi nurmikoita leikkaamaan, lähetiksi ja eri alojen "apulaiseksi".

Noihin otetaan opiskelijoita. Haepas kotihoitoon vanhuksia hoitamaan keikkaillen, luulisi löytyvän hommia ainakin etelä-Suomessa.

[/quote]

Ei hoitoalan paikkoihin pääse kun ei ole lähihoitajan ym koulutusta. Enkä edes sopisi alalle, kokeiltu on kahteen kertaan (kesätöissä kerran vanhainkodissa sekä kuukauden harjoittelussa päiväkodissa). Olen sen verran arka/ujo, etten oikein osaa olla vanhusten kanssa.

Vierailija
19/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:33"]

joista vain yksi valitaan ja tällöin ne n-1 hakijaa jäävät rannalle.

Lisäksi avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Sitten vielä ihmetellään miksi työtön "ei mene töihin".

[/quote]Näin se tosiaan nykyään on. Ei auta haastatteluun pääsykään kauheasti kun siellä on kymmeniä muitakin! Todella ikävä tilanne. Onneksi on työpaikka mutta paremman hakeminen vie rutosti energiaa.

Vierailija
20/25 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut lähihoitajaksi. Linjalle otetaan 20, hakijoita oli hakuajan puolivälissä 300. Olen tavannut heitä yhteisessä infossa, ja kun keskustelimme toistemme taustoista, niin erittäin monella on hyvät taustat, hyvä koulutus ja pitkä työura, ja moni joka ei koulutukseen pääse, varmasti sopisi siihen.