Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö saikkurahaa kelalta hakea itse?

Vierailija
27.05.2013 |

Vai tuleeko se jotenkin työn kautta? Kaverini sanoi ettei hän mitään tehnyt vaan kirje tuli kelalta että olette hakenut sairauspäivärahaa, vaikkei hän ole mitään hakenut eli meni jotenkin työn kautta sitten, ja automaattisesti tuli tilille rahat. Meneekö se kaikilla näin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työnantaja eli käytännössä palkkasihteeri hakee Kelan sairauspäivärahan silloin, kun se maksetaan työnantajalle. Jos työnantaja ei maksa sairausajan palkkaa, niin sitten se pitää itse hakea. Voihan se olla niinkin, jos sairausloma on niin pitkä, että työnantaja palkanmaksuvelvollisuus päättyy, niin palkkasihteeri tekee hakemuksen koko sairausajalta.

Itse olin kerran sellaisessa työpaikassa töissä, jossa palkkasihteeri ei tehnyt yhtään päivärahahakemusta vaan sen sairastuneen piti tehdä se itse vaikka raha meni työnantajalle. Se oli minusta ihan hullua.

Jos kaverisi on saanut sekä palkan että Kelan sairauspäivärahan itselleen, niin sitten joko palkkasihteeri tai Kela on tehnyt virheen, ja korvaus pitää maksaa työnantajalle.

Vierailija
2/3 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sen voi hakea kumpi vain, joko työnantaja tai itse.

Omalla kohdallani homma meni niin että työnantaja maksoi palkaa saurausajalta ja haki sauraupäivärahan. Työnantaja sai palkaa vastaavan summan ja koska saurauspäiväraha oli suurempi kuin peruspalkka, niin ylijäävä osuus maksettiin suoraan tililleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi hakea kumpi vaan. Työnantaja maksaa aina 10 ensimmäistä päivää 100% sinun sairausajan palkkasi. Sen jälkeen Kela, joten sen jälkeen joko sinä tai työnantaja hakee Kelalta rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän