nopein ja tehokkain keino tiputtaa 10 kiloa?
siinäpä se, kaikki järjettömätkin keinot kehiin, kiitos!
Kommentit (20)
Syömättömyys se kaikkein nopeiten laihduttaa. Kiistelty, mutta päivän selvä totuus. Koska syömistä et kokonaan voi lopettaa, syö mahdollisimman vähän kaloreita joka päivä.
Riippuu siitä paljonko on valmis kärsimään. Nutraus lienee tehokkain, jos on valmis kärsimään alussa paljon. Äärimmäisellä itsekurilla varustetut voi kokeilla jotain vichydiettiä. Inhimillisin ja helpoin tapa on alkuperäinen gojuttago.
Nopein ja tehokkain lienee leikata jalka irti. Seuraavaksi tehokkain on olla syömättä about pari-kolme viikkoa. ...
Mahtaako paasto olla lopulta tehokkain? Täällä joku joskus paastosi viikkoja jollei kuukausia ja ketjua seuranneena minulle oli ainakin yllätys se ettei painoa tippunut sen enempää kuin tippui. Olen yrittänyt etsiä sitä ketjua koska paastoaminen kiinnostaisi, mutta en löydä sitä enää.
käytännössä helpoin ja toimivin lienee leipä, pasta, yms pois. ei kuitenkaan mikään vhh, vaan syö silti riisiä ja perunaa. tuollaista ruokavaliota pystyy noudattamaan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 00:39"]
käytännössä helpoin ja toimivin lienee leipä, pasta, yms pois. ei kuitenkaan mikään vhh, vaan syö silti riisiä ja perunaa. tuollaista ruokavaliota pystyy noudattamaan.
[/quote]
Ei varmaan tarpeeksi nopea?
5:nen vastaa 6:lle. Olin muutama kesä sitten sellaisella järjenvastaisella "dieetillä" pari viikkoa, että join vain kahvia ja söin silloin tällöin Domino-keksin. En voi suositella missään nimessä kenellekään. Mutta painoa lähti toki 10 kiloa. Jotka tulivat iloisesti takaisin hiipien. Nyt syön fiksusti, paino on puolen vuoden aikana tippunut koko ajan noin 200g/viikko.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 00:41"]
[/quote]
Ei varmaan tarpeeksi nopea?
[/quote]
toisaalta tuolla voi myös harrastaa pitkäkestoista rasvaapolttavaa liikuntaa, toisin kuin laihiksilla!
No, mä en tiedä miten onnistuin, mutta opiskeluaikana, multa tippui kerran viikossa 10 kg. Olin koko ajan menossa, ikinä ei kerennyt syömään, kun piti olla menossa sinne ja tuonne, töitäkin piti keretä tekemään. Terkkari puuttui asiaan.
Vieläkin on noi syömiset päivässä se, mikä mun mielestä on kaikista turhin asia. Edelleen olen menossa, perheelle ruoan hoidan, mutta vielä kun itse osaisin pysähtyä syömään.
Surut ja masennus. En voi suositella.
Mikä ihmeen kiire kaikilla on pudottaa hitaasti ja hartaasti kerätyt kilot salamana? Mitä nopeammin laihdutat sitä nopeammin kilot palaavat, johtuen siitä että kun itsensä vetää liian tiukille, räjähtää helposti käsiin, etenkin jos muutenkin on taipumusta lihomiseen, kuten ap:n kohdalla ilmeisesti on jos noinkin paljon on tarpeen pudottaa.
VLCD-kuuri. On turvallinen, ihan varmasti toimiva (perustuu siihen että saat päivässä vain 550 kcal), ja alkupäivien jälkeen vaivatonkin koska ketoosi vie nälän.
Muuten tieteellinen tutkimus ei tue väitettä että nopeasti laihdutetut kilot palaisivat erityisen nopeasti. Mutta siitä on tullut viime aikoina viitteitä että usein nopea painonpudotus johtaa todennäköisemmin onnistumiseen kuin hidas - siis ihan päinvastoin kuin ennen uskottiin. Syy on se että ihmiset "repsahtelee" niin hitailla kuin nopeillakin kuureilla, mutta esim. 2 viikon välein tapahtuva repsahdus jossa syö vaikka 4000 kcal ylimääräistä ei tuhoa tehokkaan nopean laihdutuksen 2 viikon aikana aikaansaatua kalorivajetta kokonaan, mutta hitaalla laihdutuksella aikaansaatu voi nollaantua.
[/quote]
Tämä ei kaikilla läheskään toimi ollenkaan. Riippuu ihan siitä paljono niitä leipää ja pastaa on syönyt. Esim. jos minä, joka syön usein yhden viipaleen leipää päivässä, ja pastaa ehkä kerran viikossa, jätttäisin nämä pois, ei toki niin pienellä kalorienvähtennyksellä juuri laihdu, ainakaan nopeasti. Toisaalta jos joku jolla on tapana vedellä leipiä pitkin päivää pikkunälkään jättää ne vaikka 5-7 leipää pois, tulee siitä ihan merkittävääkin kalorivajetta.
HS pyysi lihavuustutkijaa arvioimaan viisi muotidieettiä. Vihreää valoa professori Kirsi Pietiläinen näyttää vain laihdutuskuurille, jossa syödään normaalia ruokaa. Erittäin vähäkaloriselle pussikeittodieetille kannattaa ryhtyä vain, jos ylipainoa on reilusti.
Jutta Gustafsbergin GoFatGo-dieetti sai hyväksynnän lihavuustutkija, professori Kirsi Pietiläiseltä. "Jutan superdieetin" yksinkertaiseen versioon ei kuulu lisäravinteita tai tv-ohjelmasta tuttua himourheilua. Perinteisempään tapaan koostettu dieetti perustuu viiteen säännöllisesti syötyyn ateriaan. Niihin kuuluu runsaasti kasviksia, marjoja ja vähärasvaista proteiinia sekä kohtuullisesti hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja.
Pietiläinen kehottaa kuitenkin pitämään dieettiä "ajattelutapana", josta voi tehdä sovelluksia.
"Nautinnon ja vaihtelun mahdollisuutta ei pidä poistaa. Kukaan ei voi noudattaa mallipäivää seuraavat 50 vuotta", Pietiläinen sanoo.
Vähäenergisiä VLCD-dieettejä Pietiläinen pitää toimivina ja turvallisina silloin, kun niitä käytetään sairaalan tai terveyskeskuksen seurannassa. Pussidieetit sopivat vain todella ylipainoisille ihmisille laihdutuksen alkusysäykseksi.
http://www.hs.fi/terveys/Lihavuustutkija+löysi+hittidieeteistä+yhden+toimivan/a1369198462746
Oksennus ja paskannustauti. Mieluimmin pari- kolme viikkoa kestävä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:20"]
2 viikon välein tapahtuva repsahdus jossa syö vaikka 4000 kcal ylimääräistä ei tuhoa tehokkaan nopean laihdutuksen 2 viikon aikana aikaansaatua kalorivajetta kokonaan, mutta hitaalla laihdutuksella aikaansaatu voi nollaantua.
[/quote]
Juuri näin siinä käy. Koko kevät on ollut yhtä helvettiä hitaan laihdutuksen kanssa. Saat viikkoja tsemppaamalla pois sen 500 g, joka tulee takaisin välittömästi kun kärvistelyyn tulee pienikin tauko, tyyliin pääsiäinen mummolan pashojen äärellä. Harkitsen vakavavasti nutrausta parhaillaan.
työttömäksi jääminen, silloin oli aikaa urheilla, tehdä terveellistä kotiruokaa. Ja jotenkin ruokahalukin väheni. 3-4 kiloa lähti muutamassa kuukaudessa, jotka sitten tulivat takaisin, kun sain taas töitä...
Pystyykö parissa viikossa laihuttamaan 10 kiloo?
Vichydieetti. Googleta.