Mitä järkeä on hakeutua korkeakouluun kun sinne on mahdoton päästä?
Satoja ja satoja hakijoita ja muutama vain pääsee sisään. Onko kellään samoja fiiliksiä?
Kommentit (28)
Mielistelet kaikin tavoin joka vastauksessa...tosin en tiedä, millaisia päöäsykokeet ovat nykyään.
Hum. aloilla tää voi toimia.
“Whether you think you can, or you think you can't--you're right.”
Henry Ford
Ei se ole mahdotonta. Kymmenkunta prosenttia hakijoista pääsee joka vuosi. Tämä tarkoittaa, että se on vaikeaa, mutta ei mitenkään mahdotonta.
Se vi olla SINULLE mahdotonta. Silloin kannattaa hakeutua johonkin muualle. Voi olla, että sitä muuta kautta korkeakoulutiesikin aukeaa aikanaan kun sulla on lisää osaamista, mutta voi olla ettei se ole tarpeen.
Jos tuntuu että on mahdotonta niin sitten se varmaan on. Kyllä korkeakouluun kuitenkin kohtuullisesti sisään pääsee kun vaan asian eteen tekee töitä.
Ehkä se ei ole sinulle oikea paikka.
Olet kuin se Kummelin jääkiekkovalmentaja, joka jo ensimmäisessä erässä uikuttaa, että "Me ollaan hävitty tää peli!"
Sinä et vaan ole oikeaa materiaalia sinne. Sinun paikkasi taitaa olla Alepan kassalla?
No luet kunnolla pääsykokeisiin. Itsekin pääsin alalle johon hakijoita oli yli 1000 ja pääsykokeilla otettiin ~10. En tosiaankaan ole mikään älykkö vaan ihan tavallinen b:tä ja c:tä 10 vuotta sitten kirjottanut. Oli vaan niin kova motivaatio päästä sisään
Turhauttavaa miten ensikertalaiset pääsevät keskinkertaisilla - jopa hieman huonoilla papereilla ja itse ei-ensikertalaisena jään hyvillä papereilla rannalle. No mennään ensi vuonna korottamaan eximiat laudatureiksi
Tytär olisi päässyt kuuteen eri korkeakouluun, eikä ollut mitkään huippupaperit, jopa yksi c. Eli ei ole mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Turhauttavaa miten ensikertalaiset pääsevät keskinkertaisilla - jopa hieman huonoilla papereilla ja itse ei-ensikertalaisena jään hyvillä papereilla rannalle. No mennään ensi vuonna korottamaan eximiat laudatureiksi
Mihin käytit ensikertalaisuutesi?
Korkeakouluun on Suomessa vaikeaa päästä. Paitsi, jos hakee maalais-AMK:n sosionomilinjalle. Niihin on hyvin paikkoja jaossa. Ainakin Lapin AMK sosionomiksi pääsee myös lähihoitajan papereilla tai B-tason ylioppilaana. Jos tähtää lääkikseen tai kauppakorkeaan, on sinne hakeminen ihan toinen juttu. Niihin hakee ne lahjakkaimmat.
Ja silti Suomi ylituottaa kaiken maailman maistereita. Täällä jopa tavallinen rivipoliisi on ammattiKORKEAkoulun suorittanut.
Joka vuosi tapahtuu tuhansia mahdottomuuksia.
Eikö opiskelemaan nykyään päästä pelkkien yo-arvosanojen perusteella? Jos olet kirjoittanut esim. B:n paperit, on kyllä täydellinen mahdottomuus päästä opiskelemaan yhtään mitään. Silloin ei ole myöskään mitään järkeä hakea korkeakouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaltoon
Ennakoivaa luuseriuutta, ei jatkoon.
Mä pääsin nyt amkiin ensimmäisellä yrittämällä hakukokeiden kautta. Amiksen paperit on 20v takaa ja oeruskouluajoista yli 30v. Olisin päässyt kaikkiin hakukohteisiini pisteiden perusteella. Näin äkkiseltään täysin kaiken peruskouluajoilta oppimani unohtaneena pidän pääsemistäni pienenä ihmeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaltoon
Mitä opiskelit?
Olen päässyt joka kerta kun olen hakenut.