Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maalla vielä ihan tavallista että lompsitaan toisen ovelle etukäteen ilmoittamatta?

Vierailija
16.07.2020 |

Vai onko nykyisin jo tapana soittaa ensin? Miten teillä päin? Käyttäytyykö kesämökkiläisetkin näin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet auki yötäpäivää. Vieraat aina tervetulleita. Näin meillä maalla jo monta vuotta.

Vierailija
42/47 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaistunut vanhanajan kyläily on, mutta kyllä sitä harrastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi niin tuo oli tosi tavallista. Yksi kylän ukko saattoi vain ilmaantua tupaan. Istui mitään sanomatta siinä seinänvieruspenkillä kunnes sai kahvikupin eteensä.

Vierailija
44/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiani asuu maalla pohjois-Suomessa. Heillä on aina ovi lukossa.

Jos ovikello soi, kurkistavat verhon raosta kannattaako avata ovi.

Ei sitten seitkytluvun ole sielläkään kyläilty kutsumatta.

Vierailija
45/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika tavallista. Ja kahveja vähintään yleensä odottavat, jos naisihminen on talossa paikalla. Tämä oli Helsingistä maalle muuttaneelle pieni kulttuurishokki että ihmisiä tulee kutsumatta kylään ja vielä odottavat tarjoamisia.

Miehen ei odoteta keittävän kahvia?

Ei. Jotkut keittää, mutta aika paljon on niinkin että miehet keskenään juttelee vaan ulkosalla, tai ei syö tai juo mitään jos tulee sisälle. Mutta heti jos nainen on paikalla, palvelun pitäisi pelata.

Joskus ärsyttänyt se, että mies ja joku naapuruston tuttu on istunut jopa pari tuntia jo sisällä juttelemassa, kun tulen töistä kotiin, ei ole kahveja keitetty eikä mitään syöty, mutta odotetaan että minä heti töistä tultuani laitan heillle kahvit ja pullat. Miehelleni olen siitä sanonut, että minä en tuollaisesta tykkää, ja oma mies ei enää pyytäisi tuossa tilanteessa kahvia keittämään vaan istuisivat sitten juomatta mitään. Mutta joskus ne vieraat hyvin selvästi osoittavat että kyllä nyt kun nainen on paikalla, jotain tarjottavaa pitäisi tulla.

Vierailija
46/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika tavallista. Ja kahveja vähintään yleensä odottavat, jos naisihminen on talossa paikalla. Tämä oli Helsingistä maalle muuttaneelle pieni kulttuurishokki että ihmisiä tulee kutsumatta kylään ja vielä odottavat tarjoamisia.

Tuosta kahviasiasta oikein joku kylään traktorilla hurauttanut lähitalojen isäntä muistuttikin kun en heti meinannut kutsua sisälle / tarjota mitään, että "kyllä se entinen emäntä vaan pruukasi aina kaffet keittää..."

Sano että "tämä emäntä ei pruukaa ja vastasuuessa saap tuua omat kahavit".

Vierailija
47/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyläillään ilman soittamista, näin kesällä kun on valoisaa, saatetaan tulla yölläkin. Aina olen kahvit keittänyt ja, jos sattuu tulemaan ruoka-aikaan, saa ruuankin.  Jos tulee sauna-aikaan, saa saunapyyhkeen lainaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan