Mitä mieltä tästä homotutkimuksesta?
Identtisten kaksosten tutkimukset osoittavat, että homoseksuaalisuus ei ole geneettistä
Identtisillä kaksosilla on sama DNA ja samat geenit. Heillä on samanlaiset syntymää edeltävät olosuhteet. Jos homoseksuaalisuus johtuu geeneistä, niin jos toinen kaksosista on homo, niin toisenkin pitäisi olla homo 100 %:ssa tapauksista.
Näin ei kuitenkaan ole. Vain 11 %:ssa tapauksista toinenkin identtinen kaksonen on homo, jos toinen on homo. Kahdeksan merkittävää kaksostutkimusta Australiassa, USAssa ja Skandinaviassa päätyvät kaikki samaan lopputulokseen: homot eivät ole syntyjään homoja.
Yksi tutkijoista, tri Neil Whitehead, sanoo: “Kukaan ei synny homoksi. Jos toinen kaksonen on homo ja toinen ei ole homo, niin homouden syy on syntymän jälkeisissä tekijöissä."
Lue lisää alkuperäisestä lähteestä: http://blog.godreports.com/2013/05/identical-twin-studies-prove-homosexuality-is-not-genetic/?replytocom=28481#respond
(jouko piho)
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 00:56"]
Minä tunnen melko paljon homoja (olen kampaaja, ymmärrätte kyllä) ja jos nyt ihan suoraaan sanotaan, niin yksikään heistä ei ole ihan "normaali". On paljon henkistä tasapainottomuutta ja haurasta mielentilaa, sitten taas todella patologista seksikäyttäytymistä ja/tai väkivaltaisia suhteita. Vaikka monet näistä tutuista ovat ihania ihmisiä, en voi olla ajattelematta että jokin on jossain vaiheessa mennyt pieleen.
[/quote]
Osittain yhdyn sinun ajatuksiisi. Minusta homojen keskuudessa on enemmän ahdistusta, alakuloa ja tuota tasapainottomuutta. Myöskin seksi on liian keskeinen ja hallitseva asia homojen keskuudessa.
En sitten tiedä mistä johtuvat. Osittain luulen että alitajuntaisesti monet homot tuntevat tietynlaista häpeää, siitä mitä ovat vaikkapa "aiheuttaneet" perheelle. Tämä on vain minun oma mielipide. Seksistä sen verran, että uskoisin heteromiesten olevan yhtä seksihirmuja, jos vain naiset eivät ikäänkuin tasapainottaisi heitä.
Olen itse homo.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 01:20"]
Mutta miksi juuri homoudesta aiheutuva ahdistus tekee ihmisestä tuollaisen, kun moni muu ahdistusta aiheuttava asia ei sitä läheskään niin järjestään tee? Ei mulla ole vastauksia, havaintoja ja kysymyksiä vain.
[/quote]
Niin, heterot on yrittäneet vuosisatoja estää homoja muodostamasta uskollisia suhteita ja nyt sitten ihmetellään holtitonta seksikäytöstä.
[/quote]
Kyllä homot ovat sitä ennenkin paneskelleet aika reippaasti, salassi toki, vaikka ilmapiiri onkin ollut kielteinen. Tuohon on turha vedota.
Edelleen se yksi homo.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:58"]
Minä en lesbona ja monen seksuaalivähemmistöihin kuuluvan ystävänä jaksa käsittää, mikä vittu meissä teitä heteroita oikein jaksaa niin paljon kiinnostaa.
Kyllä, haluan just ne samat oikeudet kuin tekin, koska olen samanarvoinen ihminen. Ja niin kauan kuin meillä ei tällaisia oikeuksia ole, pidämme itsestämme jonkin verran melua.
Mutta helvetti, en ole ikinä aloittanut tällä palstalla enkä millään muullakaan yhtään ainutta homouskeskustelua. Koska tää meikäläisen seksuaalisuus nyt ei vaan ole mikään kovin kiinnostava juttu. LOPETTAKAA JO TOI JAUHAMINEN!
Jos teitä niin äärettömästi jaksaa kiinnostaa muiden seksi-asiat, seksuaalisuus, se, mistä ne johtuu ja lgbt ihmisten elämä ylipäätään, niin ehkä kannattaa miettiä, kuka tässä on kieroutunut, epänormaali ja luonnoton ja kuka ei...
Joo oli OT, ihan sama.
[/quote]
Kyllä kai heterotkin puhuvat heteroseksuaalisuudestakin ja paljonkin. Jotenkin ihan samalla lailla he saavat olla kiinnostuneita homoseksuaalisuudestakin.
En jaksa tuollaista uhriutumis-asennetta homojen ja lesbojen keskuudessa. Olen itse homo ja en kyllä ymmärrä, miksi esim. Pride-kulkue/viikko (missä näistä asioista jauhetaan ja pidetään melua) on niin hieno juttu enää sellaisissa maissa varsinkaan, missä avioliittolakikin on jo muutettu. Miksi minun pitäisi olla ylpeä seksuaalisesta suuntautumisestani? Minulle riittää ihan kun olen vain tervellä tavalla ylpeä itsestäni. En siksi että olen homo. Eipä sillä, te lesbot nyt olette niin ihme feministejä...
Edelleen se yksi homo.
No, minä olen esimerkiksi tuntenut identtiset kaksoset (poikia), joista toisella oli hirveä akne ja oli lihavampi kuin toinen. Tämä isompi kaksonen oli kuulemma syntynytkin isompana. Eli vaikka lapsilla on sama dna, ympäristö ei kuitenkaan koskaan ole aivan sama. Jo kohdussa olosuhteet voivat olla kaksosilla erilaiset (Esimerkiksi toinen saa jostain syystä enemmän ravinteita tms). Kohdunaikaisia olosuhteitahan (hormonitasapaino yms) ollaan epäilty yhdeksi homoseksuaalisuuden syyksi.
Mä uskon samantyyppiseen teoriaan sillä erolla, että lisäksi näillä miehillä on ollut joko liian nössö tai militanttinen isä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 08:25"]
Mä en tunne ainuttakaan homo-miestä, jolla ei olisi äärimmäisen dominoiva marttyyriäiti. Lisäksi ovat pitäneet poikansa pienenä todella lähellä itseään. Siis henkisesti. Sitten äiti joko hylkää tai alkaa vaatia pojaltaan huolenpitoa.
Ja en vetoa mihinkään tutkimukseen ja myönnän olevan todella mutu-meiningillä liikkeellä. Tämän olen vain huomannut. Sitäpaitsi tälläisen tutkimistahan pidettäisiin äärimmäisen epäkorrektina.
[/quote]
En tiedä mikä juttu on se että voiko se homostelu parantua jollain kaasulla, mitä ihmettä on homokaasu? En ole kuullutkaan tai jos joku homopasilli voiko sellaista olola joku tutkimus en tiedä näistä joku amerikkalainen tutkimusko tai joku en tiedä enkä ymmärrä tätä asiaa enempää. Jos se homostelu paranee jollain pastillilla siis tarkoitan lääkettä tai kaasua niin miksei sitä sitten enemmän käytetä vai onko tämä testaus kesken vielä tai jotain en tiedä.
nyt ollaan huipputieteen ytimessä, HOMOKAASU
Ei varmaan pitäisi edes vastata kaikenlaisiin trolleihin, mutta minä uskon, että homous syntyy jo kohdussa jonain hormonitasapainon muutoksena. Ei siis geneettistä, vaan ennen syntymää tapahtunut "jokin" aivojen kehityksessä. Ulkoinen vaikutus on siis tapahtunut jo kohdussa, ei syntymän jälkeen. Ovathan kaksoset usein eri kokoisiakin syntyessään, miksei siis aivotkin voisi kehittyä eri tavalla.
Minä tunnen melko paljon homoja (olen kampaaja, ymmärrätte kyllä) ja jos nyt ihan suoraaan sanotaan, niin yksikään heistä ei ole ihan "normaali". On paljon henkistä tasapainottomuutta ja haurasta mielentilaa, sitten taas todella patologista seksikäyttäytymistä ja/tai väkivaltaisia suhteita. Vaikka monet näistä tutuista ovat ihania ihmisiä, en voi olla ajattelematta että jokin on jossain vaiheessa mennyt pieleen.
6, mikähän on muna ja mikä kana? Eikö ahdistuneisuus siitä, että on homo, esim teini-iän kokemukset asian tiimoilta, voi osaltaan aiheuttaa juuri noita asioita mitä kuvasit?
Mutta miksi juuri homoudesta aiheutuva ahdistus tekee ihmisestä tuollaisen, kun moni muu ahdistusta aiheuttava asia ei sitä läheskään niin järjestään tee? Ei mulla ole vastauksia, havaintoja ja kysymyksiä vain.
Identtisten kaksosethan ovat ensimmäisyen solujakautumisten jälkeen täysin samanlaisia DNA:n osalta. Epigeneettiset muutokset kuitenkin vaikuttavat myöhemmin, ja syntyvien lasten DNA ei ole täysin sama. Vaikkakin niin lähellä samaa, että nykyisillä testimenetelmillä ei eroa löydetä luotettavasti, jos lainkaan. Hormonaaliset tekijät on yksi mahdollinen tekijä homouden synnyssä. Mutta jos homous olisi pelkästään ympäristötekijöiden aiheuttamaa, niin eikä erityisesti suurilapsisissa perheissä pitäisi olla huonattava näärä homoja, tai ei yhtään. Tai tiettyjen kulttuurien ja kansojen sisällä homouden pitäisi ollapaljon yleisempää kuin Toisten?
Oikeasti tällaisteen asioiden vatvominen, ja milloin vanhempien, milloin homojen itsensä, syyllistäminen on idioottien touhua. Homoja on, entäs sitten?
Uskoisin, että joki virus tms. tartunta voi kohtuaikana vaikuttaa sikiön kehitykseen. Enterovirus vaikuttaa diabeteksen syntyyn ja skitsofreniaan, miksei elimistössä tapahdu viruksen - tai jonkun muun biokemiallisen syyn vuoksi - erilaisia seuraamuksia just esim, hormonitoimintaan ja sisäeritykseen, jotka sitten näkyvät erilaisina ihmisen ominaisuuksina ja sairausriskeinä ( seksuaalinen suuntautuminen ei ole sairaus),
Niille jotka eivät tiedä mitä on epigenetiikka:
Hei oikeesti, mitä välii? Jos joku on homo, niin eiks se olekin ihan ok? Miks ihmeessä pitää miettiä sitä, mikä on mahdollisesti mennyt pieleen? Homous on kyseisen ihmisen identiteetti ja jotta tällä homolla on hyvä olla, niin häntä pitää tukea olemaan homo ja hyväksyä hänen homous. Toisin sanoen homo pitää kohdata juuri sellaisena kuin hän on. Samalla tavalla kuin joku haluaa olla uskovainen niin hänet pitää hyväksyä ja kohdata uskovaisena eikä alkaa käännyttämään johonkin toiseen uskontoon. Got it? Homot on homoja ja thats it!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 00:13"]
En tiedä mikä juttu on se että voiko se homostelu parantua jollain kaasulla, mitä ihmettä on homokaasu? En ole kuullutkaan tai jos joku homopasilli voiko sellaista olola joku tutkimus en tiedä näistä joku amerikkalainen tutkimusko tai joku en tiedä enkä ymmärrä tätä asiaa enempää. Jos se homostelu paranee jollain pastillilla siis tarkoitan lääkettä tai kaasua niin miksei sitä sitten enemmän käytetä vai onko tämä testaus kesken vielä tai jotain en tiedä.
[/quote]
Särkee silmiä, opetelkaa nyt käyttämään niitä pilkkuja, saakeli!
Näin pikaisella googlaamisella selvisi, että tuon "tutkimuksen" (joka oli siis meta-analyysi muiden tekemistä tutkimuksista) kirjoittaja on vakaumuksellinen krsititty, joka kannattaa ns. eheytymistä. Akateemisiä viittauksia ei löytynyt julkaisun eikä kirjoittajan osalta. En siis sano mitään muuta kuin että epäilyttävältä vaikuttaa.
Ylipäätään suhtaudun kaikkia kuumia aiheita (eli kaikkea, mihin liittyy seksi ja/tai uskonto) käsittelevään tutkimukseen hyvin epäillen, jollei se tule suoraan uskottavasta lähteestä. Eli tutkijalla/tutkimusryhmällä pitää olla tunnustettu asema korkeatasoisessa ja riippumattomassa yliopistossa ja/tai tutkimuksen julkaisijan pitää olla vakiintunut ja korkeaa akateemista tasoa vaaliva kustantaja.
Itselläni ei ainakaan riitä aika ja/tai asiantuntemus epämääräisten tyyppien ja papereiden arviointiin. Käytännössä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä vain, julkaista sen ja kutsua itseään tutkijaksi ja tulosta tutkimukseksi. Etenkin näiden kuumien aiheiden ympärillä näin myös tapahtuu, yleensä vielä homoutta negatiivisesti esittävään suuntaan. Tyydyn siis arvioimaan asiaa luotettavien lähteiden valossa.
Ei homous tietenkään ole periytyvää. Miten tollanen voisikaan olla sitä? Eikä se myöskään voi olla luonnollista, koska yksikään laji ei tähtää omaan tuhoonsa. Homouttahan on tutkittu myös eläimillä ja on todettu, että jotkut basillit tai virukset aiheuttavat tuota. Joten ehkä se onkin parannettavissa esim penisiliinillä :-). Ja jos noi kerran voi aiheuttaa tuota, niin miksei sitten jotkut kemikaalitkin mitä löytyy ympäristöstä. Kuka tietää vaikka homokaasu ei olisikaan pelkkä urbaani legenda!