Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ihmisen sivistyksen taso, jos kaikki ruoka syödään syviltä lautasilta?

Vierailija
16.07.2020 |

Pöytää katettaessa aterimet laitetaan lautaselle kello viiden asentoon ja juoma-astiaksi laitetaan edellisen kahvittelun huuhtelematon kahvimuki...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello viisi symbolisoi mekkaa. Syvä lautanen kuvastaa kuun sirppiä. Juoksisin.

Vierailija
22/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spagettia on hankala syödä syvästä lautasesta koska veitselle jää niin vähän leikkaustilaa, eikä oheissalaattikaan mahdu niin hyvin annoksen vierelle.

Miten ihmeessä oikein syöt spagettisi jos sitä pitää leikata? :D nyt kyllä tuli kovat ruskeakastike+spagetti ja tomaattikurkkulohkovibat viestistäsi.

Ravintolassakin saat spagetin syvennetyssä lautasessa, keskellä semmoinen kupla sille spagetille. Siitä otetaan pari spagettia kerrallaan jotka kierretään haarukan ympärille, ja vain ääntä kohti. Ja oheissalaatti? Söit sen jo alkuruokana, tai spagetin päällä on vaikka rucolaa. Siitä se rullautuu sinne spagettikäärön mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kaiken frisbee-kiekolta.

Vierailija
24/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljettujen ovien takana jokainen syököön haluamallaan tavalla. Itse en kuulu sohvalla syöjiin.

Vierailija
25/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, ai täällä on muitakin sivistyneitä , jotka syövät syvistä lautasista ja lusikallakin usein. Minä ainakin teen niin vaikk olen jo ikääntynyt.

Vierailija
26/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kotona arkena syödään syviltä lautasilta myös muuta kuin keittoja. Mutta kun tulee vieraita tykkään panostaa myös kattaukseen. Olen DI ja näissä parjatuissa asiantuntijatöissä. Asiakkaiden kanssa ollaan sivistyneesti. Mutta näkisitte vaan kun saan olla ihan yksin kotona. Tuolloin laitan yleensä skumpan jääkaappiin ja haen paikalliselta karvaranteelta pizzan. Näitä nautin sitten sohvalla löhöten ja samalla katson rillit huurussa sarjaa.

Vierailija
27/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kaiken himassa syvältä lautaselta lusikalla. En jaksa hienostella. Koulutustaso on kuitenkin akateeminen.

Vierailija
28/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes joku lautanen. Olen nähnyt pikkulapsille tarjoiltavan ruuan suoraan syöttötuolin pöydältä. Se jos mikä on junttia.

Vierailija
29/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään sivistystä siinä, että kotona tai ystävien kanssa tai edes ravintolassa yritettäisiin tehdä vaikutus ruokailuvälineiden käytöllä. Sivistys on jotain ihan muuta, siihen ei tuollainen ulkokultainen brassailu kuulu. 

Tilannetaju on sivistystä, on hyvä osata toimia etiketin mukaan mikäli syö julkisissa tiloissa. Tilanteita vaan on monenlaisia, ravintoloita joissa syödään käsin pikaruokaa,  ja toisessä ääripäässä hienot edustusillalliset, jolloin kuoritaan ja syödään hedelmätkin haarukalla ja veitsellä vaikkapa diplomaattipiireissä jne.  

Koti on siitä kiva paikka, että voi ihan vapaasti valita minkä tahansa syömätavan :) 

Vierailija
30/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spagettia on hankala syödä syvästä lautasesta koska veitselle jää niin vähän leikkaustilaa, eikä oheissalaattikaan mahdu niin hyvin annoksen vierelle.

Miten ihmeessä oikein syöt spagettisi jos sitä pitää leikata? :D nyt kyllä tuli kovat ruskeakastike+spagetti ja tomaattikurkkulohkovibat viestistäsi.

Ravintolassakin saat spagetin syvennetyssä lautasessa, keskellä semmoinen kupla sille spagetille. Siitä otetaan pari spagettia kerrallaan jotka kierretään haarukan ympärille, ja vain ääntä kohti. Ja oheissalaatti? Söit sen jo alkuruokana, tai spagetin päällä on vaikka rucolaa. Siitä se rullautuu sinne spagettikäärön mukaan.

Koukku? Nielaisit sen. Ja painon, kohon sekä puoli onkivapaa myös.

Vierailija
31/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viittä eri kokoa lautasia:

- pieni kulho eli ns. ”murokulho”

- syvä lautanen eli ns. ”keittolautanen”

- asettilautanen eli ns. ”kakkulautanen” tai ”leipälautanen” (halkaisija noin 15 cm)

- alkuruokalautanen (Halkaisija 23 cm)

- pääruokalautanen (Halkaisija 26 cm)

Olen opettanut lapset, että ruoka syödään lautaselta ruokapöydässä ja käytetyt astiat viedään astianpesukoneeseen tai edes tiskipöydälle.

Yleensä minä katan ruokapöydän, niin katan pöytään aina ruokaan sopivan lautasen.

AV-palstalaisten junttimaiset ruokailutavat lähinnä huvittaa.

Vierailija
32/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyyliLyyli_ kirjoitti:

Meillä on viittä eri kokoa lautasia:

- pieni kulho eli ns. ”murokulho”

- syvä lautanen eli ns. ”keittolautanen”

- asettilautanen eli ns. ”kakkulautanen” tai ”leipälautanen” (halkaisija noin 15 cm)

- alkuruokalautanen (Halkaisija 23 cm)

- pääruokalautanen (Halkaisija 26 cm)

Olen opettanut lapset, että ruoka syödään lautaselta ruokapöydässä ja käytetyt astiat viedään astianpesukoneeseen tai edes tiskipöydälle.

Yleensä minä katan ruokapöydän, niin katan pöytään aina ruokaan sopivan lautasen.

AV-palstalaisten junttimaiset ruokailutavat lähinnä huvittaa.

Jos sä täällä palstailet, niin olet ihan yhtä juntti kuin muutkin.

Vierailija
33/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön puikoilla syvältä lautaselta. Siinähän itket.

Vierailija
34/34 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön puikoilla syvältä lautaselta. Siinähän itket.

Sama täällä. Olen ilmiselvästi viettänyt liikaa aikaa Japanissa ja sivistykseni taso on näin päässyt laskemaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän