Mikä sut estää olemasta onnellinen just nyt?
Tai mikä ahdistaa tai luo varjoa päivänpaisteesi ylle? Mä aloitan: pelkään olleeni huono työntekijä edellisessä työpaikassani, hävettää muutama juttu. Samalla kaduttaa jotkut jutut, miten on ehkä loukannut joitain ihmisiä joskus. No niin, sanottu ja heti helpotti!
Kommentit (26)
Murheita ja stressiä ja vastoinkäymisiä on se normaali määrä, mutta ne eivät estä onnellisuuttani. Onnellisuus on paitsi mielihyvän tunteita myös hiljaista tyytyväisyyttä siitä, että elämä on sellaisella mallilla kuin pitääkin ja vastaa omia arvoja. Ei ole niin pahaa tilannetta, ettenkö voisi siinä toimia arvojeni mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 00:48"]
Kaipaan niin kovasti miestä, jota voisin rakastaa ja saisin vastarakkautta, että en vaan pysty olemaan onnellinen tässä "yksinäisyydessäni".
[/quote]
Ole todella varovainen, kun tutustut uuteen mieheen. Kuulostat juuri ikävän pahasti helposti hyväksikäytettävältä tytöltä. Keskity ennemmin asioihin, jotka sinua kiinnostavat ja yritä unohtaa epätoivoinen miehen kaipuu. Miehiä on maailma täynnä, mutta tuolla tavalla päädyt vain hyväksikäytetyksi. Kyllä sinullekin se mies löytyy, mutta pakolla sitä ei köydy. Kärsivällisyyttä, ettei käy kuin minulle. Otin (huonoitsetuntoisena) ensimmäisen joka minusta kiinnostui. Ei se ex nyt mikään maailman huonoin ollut, mutta olisi kyllä kannattanut harrastaa tiukempaa seulaa. Älä luovuta, äläkä pidä itseäsi vähäarvoisena! Toivon, että löydät hyvän miehen ensi yrittämällä, vaikka niin meistä harvoille käy :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 01:23"]
Murheita ja stressiä ja vastoinkäymisiä on se normaali määrä, mutta ne eivät estä onnellisuuttani. Onnellisuus on paitsi mielihyvän tunteita myös hiljaista tyytyväisyyttä siitä, että elämä on sellaisella mallilla kuin pitääkin ja vastaa omia arvoja. Ei ole niin pahaa tilannetta, ettenkö voisi siinä toimia arvojeni mukaisesti.
[/quote]
Mulla on just tää pielessä. En tiedä edes mitkä mun arvoja on, kun olen niin eksyksissä ja hylännyt itseni. Mun mies on sun kaltainen, onneksi. Minusta vain tuntuu, että kaikki, mihin ryhdyn on väärää valintaa ja olen oikeasti todella väsynyt esim. nyt kun meillä on omakotitalo, jonka luulin olevan ihana, mutta onkin työläs ja kaksi pientä lasta, joiden luulin hoituvan isänsä hoivatessa, mutta tarvitsevatkin äitiä enemmän kuin ikinä luulin. Haluaisin vain omaa rauhaa, ja oman elämäni kahdenkymmenen vuoden takaa takaisin.
t itsensä jo lapsena "kadottanut"
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 01:23"]
Kaipaan niin kovasti miestä, jota voisin rakastaa ja saisin vastarakkautta, että en vaan pysty olemaan onnellinen tässä "yksinäisyydessäni".
[/quote]
Ole todella varovainen, kun tutustut uuteen mieheen. Kuulostat juuri ikävän pahasti helposti hyväksikäytettävältä tytöltä. Keskity ennemmin asioihin, jotka sinua kiinnostavat ja yritä unohtaa epätoivoinen miehen kaipuu. Miehiä on maailma täynnä, mutta tuolla tavalla päädyt vain hyväksikäytetyksi. Kyllä sinullekin se mies löytyy, mutta pakolla sitä ei köydy. Kärsivällisyyttä, ettei käy kuin minulle. Otin (huonoitsetuntoisena) ensimmäisen joka minusta kiinnostui. Ei se ex nyt mikään maailman huonoin ollut, mutta olisi kyllä kannattanut harrastaa tiukempaa seulaa. Älä luovuta, äläkä pidä itseäsi vähäarvoisena! Toivon, että löydät hyvän miehen ensi yrittämällä, vaikka niin meistä harvoille käy :)
[/quote]
Nyt vähän hymyilyttää, onneksi. Tämä tyttö kun on 36 v. Ja olen nimenomaan aina ollut varovainen, liian varovainen - se varmaan on yksi syy tähän yksin olemiseen.
-7-
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 01:32"]
Mulla on just tää pielessä. En tiedä edes mitkä mun arvoja on, kun olen niin eksyksissä ja hylännyt itseni.
[/quote]
Jos yhtään lohduttaa, niin tämä on erittäin tavallista. Kyllä minunkin piti aika paljon tehdä työtä, että itselle tärkeät asiat kirkastuivat. Palkinto tästä työstä olikin sitten valtava. Kannattaa hakea prosessiin ulkopuolelta apua joko terapian tai itseapuoppaiden muodossa. Suosittelen lämpimästi Russ Harrisin vastikään suomennettua Onnellisuusansaa, hyväksymis- ja omistautumisterapian klassikkoa. Myös Ilona Rauhalan Kokonaiseksi on hyvä.
Koskaan ei ole liian myöhäistä löytää elämänsä punaista lankaa! -11-
[/quote]