Olen läski ja haluan kajakkimelontakurssille. Kestääkö pursi?
Mitat 170/90. Mahdunko kanoottiin vaimikäsenyoli? Kaatuuko se vai hajooko pohja? Antaako kurssinvetäjä mun puristautua paattiin?
Haluun!
Kommentit (7)
Kyllä kajakilla melominen on paljon hauskempaa kuin kanootilla : ) Joo, jos mahdut siihen reikään niin eiköhän paatit kestä. Ainakin retkikajakkimallit kestää kevyesti sun 90kg, kun kestävät muutenkin melojan painon lisäksi retkivarusteet ja ruuat. Ja on mun melontakavereissakin ollut 90-kiloisia miehiä. Mutta kuten edellä sanottiin, sen verran ketterä pitää olla, että vaikka laiturilta pääsee luikertaan siihen kajakin reikään : )
Jos et mahdu, niin ei hätää, voit yhä nauttia kajakkikyydistä. Ota kurssille mukaasi reilusti köyttä ja sido itsesi yhteen kajakeista. Kun kajakki lähtee vesille, heittäydyt vain veden ja kajakin vietäväksi ja kellut kajakin perässä. Läskihän tunnetusti kevyempänä kelluu paremmin kuin lihas, joten hukkumisen vaaraa ei ole. Tuot samalla kokeneille melojille lisähaastetta ja voit itse nauttia vedestä ja auringosta.
Haukansulat pitää erikseen ansaita. Ymmärrät mistä puhun kun hyppäät rohkeasti kanoottiin ja kaiverrat intiaaninimesi sen kylkeen. Itse melon toteemipaaluni kanssa.
2
Ota allesi kirkkovene ja melo menemaan. Jos pursi siltikin uhkaa upota, pelastaudu ja ui muiden perassa. Pikkuhiljaa se ihrakin katoaa ja saat vaihtaa kanootin solakan vartesi alle.
Ihan hyvin onnistuu! Kyllä sen melaan pääsee käsiksi, vaikka olisikin vähän tuhdimpi :)
Eikö niissä kajakeissa ole aika pieni reikä ja sinne ujuttautuminen vaatii mielestäni hieman ketteryyttä. Kajakkeja on kyllä tietääkseni myös erikseen isokokoisille. Mene inkkarikanoottikurssille ja melo auringonlaskuun. Se on paljon mukavampaa kuin kireiden melojien kanssa vesistöissä lipuminen.