Minkä takia Piin elämä on k12?
Olin ajatellut katsoa sen 8 vuotiaani (ei herkkä) kanssa kun luulin että on max k7. Onko siinä siis todella pelottavia juttuja tms?
Kommentit (9)
k-12 tarkoittaa sitä, että aikuisen seurassa sallittu yli 9-vuotiaille. eli jos aiot katsoa sen 8-vuotiaasi kanssa, niin se on melkein ok :)
leffassa ei tainnut olla ihmissyöntiä (ehkä jotain viitteitä siitä, mutta ei varsinaisesti), mutta en tiedä onko muutenkaan kiinnostava tai sopiva elokuva 8-vuotiaalle. voi tosiaan olla liian pelottava, ja lisäksi oli sen verran pitkä että en oikein itsekään meinannut jaksaa katsoa sitä. ang leen leffoista olen yleensä tykännyt, ja ilmeisesti tämäkin on katsojien ja kriitikoiden suosikki, mutta mä en oikein saanut tästä kovin paljon irti.
miksi muuten luulit että se olisi max k-7?
On pelottava, siinä on väkivaltaa ja sellaisia teemoja, jotka eivät takuulla aukea 8-vuotiaalle.
sama ihmetytti kun se sattui sitten olemaan LASTEN leffakerhon kuukauden elokuva,, no jäipä tilaamatta ikärajan takia.. eli syystä kai ne on laitettu ja siksi noudatan. Katso traileri ja lue arvioita ennenkuin katsotte elokuvan ja ole läsnä lapsen kanssa jos päätätte katsoa ja puhukaa askarruttaneista asioista jälkeenpäin niin tuskin ongelmaa..
Se sisältää lapsen älylliselle kehityksele vahingollista kristinuskon myönteistä propagandaa.
Noo, voi se joiltain osin olla vähän järkyttäväkin 8-vuotiaalle, mutta ensisijaisesti sen ikäiselle todennäköisesti tylsä. Hidastempoinen, kuvaileva, loppujen lopuksi aika vähän tapahtumia. Siis aikuinen kyllä jaksaa keskittyä, mutta en usko, että kovin monella lapsella jaksaisi mielenkiinto pysyä yllä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:05"]
Noo, voi se joiltain osin olla vähän järkyttäväkin 8-vuotiaalle, mutta ensisijaisesti sen ikäiselle todennäköisesti tylsä. Hidastempoinen, kuvaileva, loppujen lopuksi aika vähän tapahtumia. Siis aikuinen kyllä jaksaa keskittyä, mutta en usko, että kovin monella lapsella jaksaisi mielenkiinto pysyä yllä.
[/quote]
Siinä kuitenkin keskitytään paljon upeaan kuvakerrontaan. Tai siis tosi hienoihin kuviin. Miellyttävät aikuista, lapsi tuskin niin innostuu. Lasten maailma on joka tapauksessa niin värikäs luontaisesti. :D
Olen samaa mieltä ettei ainakaan mun 8-v jaksaisi katsoa tuntitolkulla sitä aalloilla keikkumista. Ja lisäksi on myös pelottava.
Hyvä leffa, mutta mielestäni ei lapsille. Sisältää niin paljon asioita, joita ei sanota suoraan, että koko ajan pitäisi varmaan selittää lapselle mitä tapahtuu. Ja mm. perheen kuoleminen ynnä muu kärsimys voi olla aika raskasta katsottavaa kun lapset tuppaavat samaistumaan helposti.
En ole nähnyt leffaa, mutta kirjassahan päähenkilö joutuu perheineen myrskyyn, perhe kuolee, on ihmissyöntiä, tiikeri veneessä, päähenkilö henkihieverissä... Leffasta siis en tiedä, mutta jos on yhtään kirjaan tullut niin ei minusta 8 vuotiaalle oikein käy.