Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysvaatteet - mistä niitä nykyään löytyy?

Vierailija
25.05.2013 |

Tuntuu siltä että mikään ketju ei enää myy äitiysvaatteita. Onko vinkkejä pääkaupunkiseudulle ja/tai netistä? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 14:10"]

Tuntuu siltä että mikään ketju ei enää myy äitiysvaatteita. Onko vinkkejä pääkaupunkiseudulle ja/tai netistä? 

[/quote]

Netistäkin voi hakea.

Esimerkiksi täällä on kauniita ja halpoja äitiysvaatteita ja imetysvaatteita:

www.9kk.fi

Vierailija
2/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän äitiysvaatteita vasta on hyvin myynnissä, toista oli 6 vuotta sitten, kun oli noin 3 vaihtoehtoa pääkaupunkiseudulla!

HM, Stockmann (Boob-merkkiä ja jotain muutakin), harmillisesti Polarn o. Pyret on lopettamassa äitiysvaatteiden myyntiä, mutta nettikaupan kautta voi tilata joitakin vaatteita, Lindex (en tiedä onko liikkeissä, nettikaupassa ainakin), Esprit. Fiilinki on kalliimpi, muitakin on: Lapsenpäästäjän puoti, Bebes, Villiankka Espoossa. Anton&Nina myy ainakin nettikaupassa äitiysvaatteita, Kannelmäessä on jotain aikuisten vaatteita, mutta en ole katsonut onko ne äitiysvaatteita vai ihan muuta.

Netistä tilattuna Elloksen valikoima on edullisimmasta päästä, muita vaihtoehtoja on runsain mitoin äitiys- ja imetysvaatteisiin erikoistuneissa kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT:

Minä odottelin lastani 13 v sitten. Olin siinä onnellisessa asemassa, että olin säilyttänyt omat teiniajan vaatteeni 80-luvulta. Oli niin löysähelmaisia paitoja, että kävivät hyvin raskasaikana. Ihan tavalliset trikoomekot venyivät hyvin vatsan yli, joten vain jotkut housut piti hommata. Olin isoimmillani kesällä, joten ei tarvinnut talvitakkeja miettiä.

Kirppareilta voi tehdä ihan ok-löytöjä tavisvaatteistakin, kunhan maha mahtuu. Meikäläinen paisui suurimmillaan 62-kiloiseksi, joten ihan valasosastoa en olisi tarvinnut.

Vierailija
4/16 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.mammavaatteet.fi myy edullisia äitiys- ja imetysvaatteita sekä verkkokaupassa että varastomyymälässään Seinäjoella. Heidän valikoimistaan löytyy myös äitiys- ja imetysvaatteita koossa XXL ja XXXL.

Vierailija
5/16 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missy mom kotimainen, täysin ja hyvä ja kestävä!

Vierailija
6/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistähän saa aika hyvin. Henkkamaukalla on omat äitiysvaatepuolensa jossa ihan kivoja vaatteita. Tori.fi:ssä on myynnissä aika paljon äitiysvaatetta, jos haluat ostaa käytettynä.

Vierailija
7/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebes Kampissa, Henkkamaukalla on isot valikoimat.

Vierailija
8/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään! Tai ainakaan sellaiseen hintaan että viitsisi maksaa n. 3kk käytöstä. Ja miksi MIKSI niiden pitää olla sellaisia telttoja, kaikki eivät muutu valaiksi/norsuiksi raskaana ollessaan, vaan vain se maha kasvaa. Juuri viime viikolla sovittelin henkkamaukan vaatteita, olisi ollut muutama ihan sievä mekko, mutta niin järkkyjä leikkauksia että ei kiitos. Jos on muuten ihan normaalikokoinen ja se maha vain on suuri, niin näyttääpä hyvältä että päälle laitetaan joku hehtokaapu joka saa näyttämään virtahevolta päästä varpaisiin. Mulle esim. kävisi ihan tavalliset topit, mutta joissa vähän lisää pituutta että ei nouse mahan päälle. Mutta mammamallistoissa on sitten heti tilaa kahdelle meikäläiselle siellä sisällä.

Vierailija
9/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:llä on mun mielestä ihan hyviä äitiysvaatteita. Itse olen pienikokoinen (ja olin pienivatsainen) ja sieltä löysin hyvät farkut ja sortsit. Äitiyspaitoja tai -mekkoja en ikinä ostanut. Samaisesta H&M:stä ostin kyllä pari sellaista pitkää trikootunikaa (vähän kuin pitkiä t-paitoja eli ei mitään säkkejä vaan ihonmyötäisiä), niitä käytin vielä viimeisilläni.

Mulla olis muuten koon 36 mustat äitiysfarkut tuolla. Ja 36 (vai 38?) harmaat sortsit. Hakisko joku pois?

Vierailija
10/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ostanu Henkkamaukalta farkut ja yhden college-paidan (paita on kyllä mallia hehtaarikaapu), Ozbabysta äitiysalusvaatteita ja Huutonetistä yhden mekon (ei kyllä muuten ollut äitiysmallia mutta siihen käyttöön minä sen hommasin). Muuten olen käyttänyt omasta kaapista löytyviä pitempiä paitoja ja tehnyt pari hametta itse (en ole hyvä ompelija mutta ei se perushameen pökäisy paljoa taitoa vaadi).

Niin ja yhdet äitiysfarkkuhaalarit tilasin Bella bambina-verkkokaupasta mutta en voi kyllä suositella tuota kauppaa enkä haalareita.

Voisko joku kehittää äitiyskengät! Isojalkaiselle on hirveä homma etsiä turvonneeseen tassuun sopivia jalkineita. Miesten koot on keksitty joo, mutta ei se auta kun jalka on pituussuunnassa normaali mutta jalkapöytä on noussut niin ettei mikään koko mahdu. Ostin ihanat kangaskengät suuremmassa koossa mutta ne tippuu kantapäästä pois jalasta eikä jalkapöydät silti mahdu kengän sisään. Ahdistaa kulkea Crocseissa kaupungilla mutta muut ei mahdu jalkaan!

Vierailija
11/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niinkin, että ei niitä mistään saa. Jos haluaa raskausaikanakin pukeutua kuitenkin mieleisiin, niin pitää vaan tuunata tavallisista vaatteista. Ostin minä kyllä hm:ltä trikoopaidan. Paksuja sukkahousuja ei löytynyt, joten tuunasin tavallisista seppälän sukkiksista vyötäröä. Siihen päälle laitoin sellaisen neuletunikan, joka oli ihan tavallisesta kaupasta, mutta malliltaan vatsan kanssa toimiva. Samoissa vaatteissa kuljin koko loppuraskauden, kun kamalan monta vaatekertaa ei jaksanut tuunailla.

Vierailija
12/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt boobin imetysmekkoja jotka käy odottajillekkin. Nytkin ihania raitamekkoja ja paitoja jotka käy odottavallekkin. Ei ole telttoja ja pitkä käyttöikä kun ensin kun on raskaana, sit imetyksesä ja ei niistä näe et on äitiysvaatteita joten käy vaikkei odottaiskaan tai olis raskaana. Boobilla myös tyylikkäitä farkkuja, menee myös muulloin kuin raskaana. 

Vierailija
13/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella Bambinasta minäkin tilasin vaatteita. Taulukon mukaan tilasin suurimmat, mitä löytyi, kun ajattelin, että on sitten sitä kasvunvaraa. Juu, yhdet housut tosiaan mahtui jalkaan 7. kuulla. Palautin muut ja odottelin viikkotolkulla rahoja takaisin tilille. Rahat tulivat vasta, kun laitoin sähköpostikyselyn perään.

Minulla on se ongelma, etten tahdo löytää tarpeeksi suuria äitiysvaatteita. En ole lihonnut raskausaikana vaan olen suurin piirtein saman kokoinen kuin tavallisestikin, vain maha on iso pallo. Takaapäin ei edes tietäisi minun olevan raskaana. Normisti käytän vaatekokoa 44-46. Nyt äitiysvaatteita valitessani olen huomannut, että piru vie, eihän minulle mahdu edes raskausajan ulkopuolella nuo vaatteet, mitä äitiysvaatekaupoissa myydään.

Helsingissä käydessäni poikkesin siellä Fiilinki-nimisessä äitiysvaatekaupassa, kun ajattelin katsastaa itselleni jotain hellehametta viimeisiksi raskausviikoiksi. Aivan järkyttävän hintaisia! Ihan kivoja vaatteita sinänsä, mutta en tosiaan viitsi ostaa 150 euron arvoista hellehametta parin viikon käytön takia. Täällä meillä päin en saa kirpparilla mitenkään myytyä sen hintaista kolttua, ehkä siitä maksettaisiin jotain parikymppiä...

Vierailija
14/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 16:11"]

Bella Bambinasta minäkin tilasin vaatteita. Taulukon mukaan tilasin suurimmat, mitä löytyi, kun ajattelin, että on sitten sitä kasvunvaraa. Juu, yhdet housut tosiaan mahtui jalkaan 7. kuulla. Palautin muut ja odottelin viikkotolkulla rahoja takaisin tilille. Rahat tulivat vasta, kun laitoin sähköpostikyselyn perään.

Minulla on se ongelma, etten tahdo löytää tarpeeksi suuria äitiysvaatteita. En ole lihonnut raskausaikana vaan olen suurin piirtein saman kokoinen kuin tavallisestikin, vain maha on iso pallo. Takaapäin ei edes tietäisi minun olevan raskaana. Normisti käytän vaatekokoa 44-46. Nyt äitiysvaatteita valitessani olen huomannut, että piru vie, eihän minulle mahdu edes raskausajan ulkopuolella nuo vaatteet, mitä äitiysvaatekaupoissa myydään.

Helsingissä käydessäni poikkesin siellä Fiilinki-nimisessä äitiysvaatekaupassa, kun ajattelin katsastaa itselleni jotain hellehametta viimeisiksi raskausviikoiksi. Aivan järkyttävän hintaisia! Ihan kivoja vaatteita sinänsä, mutta en tosiaan viitsi ostaa 150 euron arvoista hellehametta parin viikon käytön takia. Täällä meillä päin en saa kirpparilla mitenkään myytyä sen hintaista kolttua, ehkä siitä maksettaisiin jotain parikymppiä...

[/quote]

Ne Bella Bambinan vaatteet näyttivät olevan suurelta osin puolalaista merkkiä. Liekö sitten siellä naiset pienempiä mutta ei niitten mitoitus kyllä ainakaan mun järkeen käy millään. Lisäksi niiden yksien tilaamieni housujen laatu on ihan järkyttävän huono, ommeltu ihan miten sattuu ja taskut repesivät muutaman käyttökerran jälkeen.

Itse tosiaan oon menny hyvin pitkälle vanhalla vaatevarastollani. Munkin koko on tuo 44-46 ja Henkkamaukan nettikaupasta on kyllä löytyny ne pakolliset äitiyshousut ja ovatpa jopa hieman liian isot. Samanmallinen maha ja kasvu kuulostaa sulla olevan kuin mullakin.

Tosiaan isokokoiselle antaisin vinkiksi että tee se mekko/hame itse! Ei oikeasti vaadi mitään ompelijan taitoja ommella sivut yhteen, kääntää helma ja vyötärölle kuja kuminauhaa tai kiristysnyöriä varten. Empire-vyötäröllä olen siis hameet ommellut. Mekkohan menee samaan syssyyn, vain pääntie pitää kääntää tai laittaa siihen kanttinauhaa. Materiaaliksi viskoosi tai ohut trikoo niin jo on vilpoisa!

-6

Vierailija
15/16 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kauneimmat ja halvimmat äitiysvaatteet netistä mitä löytyy.

Vierailija
16/16 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkiriemu.fi