Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä mustasukkaisen miehen kanssa on yksinkertaisesti perseestä!

Vierailija
25.05.2013 |

Mustaukkainen mies = epävarma mies. On aivan käsittämättömän rasittavaa elää suhteessa sellaisen mielensäpahoittajan kanssa, ettei ole tosikaan.

Se, miten meillä meni suhteessa ylipäätään, oli minun vastuulla,. Eli minun käytökseni aiheutti sen, että mies voi huonosti, oli huolissaan, pahoitti mielensä janiinedelleen.

Niitä helevetin "yllätyksiä". Tuli hakemaan mua töistä, kaupungilta, jumpasta, joka paikasta muka iloisena yllätyksenä. "Mä luulin että sä olisit ollut iloinen kun tulin hakemaan" ja surunaama päällle. Kun sanoin, että mua ei tarvi tulla hakemaan, jos ei olla semmosta sovittu, niin tämä vänisee, että "mähän vaan halusin auttaa sua".  Oikeesti se oli kyttäämässä, että tulenko töistä,kaupasta jumpasta silloin kun olin sanonut ja tulenko yksin.

En sitten ottanut vastuulleni sitä, että miten meillä menee. Sanoin yhden yllätyskerran hakemisen jälkeen, että en pidä siitä, että tulet työpaikalleni mua hakemaan, kun siitä ei olla sovittu. Haluan tehdä asiat niinkuin olen ne suunnitellut, eikä yllätyskäynnit sovi mulle. No,tämähän veti mieheltä niinsanotusti palikat alas. Alkaa vinkuminen, että "mitä pahaa siinä voi olla, kun oma mies tulee hakemaan" Sitten ollaan niin paha mieli, niin paha mieli, ja hän kun ei mitään muuta yritä kuin olla mulle avuksi. En lähtenyt enää tuohon leikkiin ollenkaan. Mun olis pitänyt hyvitellä häntä, sanoa että ei se mitään ja kiva kun tulit hakemaan ja tehdä tietysti kaikkeni että miehellä ei olis ollut paha mieli. 

Ei se ole mun vastuulla, että miten joku epävarma kyttääjä voi. Selitin sille kylmän viileesti, että minä olen sammoinen tapojeni orja, ja haluan tehdä asiat omalla tavallani, eikä siihen sovi suunnittelemattomat hakureissut ollenkaan. Sitten kun se ei enää voinut hyväähyvyyttään tehdä näitä yllätyshakuja,näin sen auton kuitenkin joskus työpaikkani lähellä. Kyttäs edelleen, mutta teeskenteli, ettei sitä tehnyt.

Halusi että käydään salillakin yhdessä. Senkin se yritti naamioida semmoseksi, että onhan se kiva yhdessä treenata ja hän haluaa auttaa mua treenaamisessa ja kylläpä hän onki hyvä mies, kun haluaa auttaa akkaansa. Sanoin, että haluan käydä naisten salilla,en tykkää treenata sekasalilla. Voi että sille tuli taas paha mieli. Se on voi voi.

Ruokakaupassa käymisestä tuli semmoinen salataistelu etteii ole tosikaan. Jos erehdyin sanomaan, että pitääpä käydä prismassa viikonlopun ruuat, kun siellä on tuplabonukset, niin heti oli kärppänä lähdössä mukaan ja viemässä ja hakemassa. Jos sanoin, että käyn yksin, niin ei ymmärtänyt ollenkaan. Kyllähän pariskunnat nyt yhdessä ruuat ostaa. Jos sanoin, että tykkään käydä yksin niin voinut käsittää, että mitä pahaa siinä on että pariskunnat liikkuu yhdessä.  Aloinkin käydä kaupassa pikkuhiljaa ja tipottain niin että kun se kysy että milloin mennään kauppaan saatoin sanoa, että mene sä vaan, mä olen jo ostanut kaiken mitä tarviin. Sehän vitutti sitä sitten suuresti.  Alkoi huokailu ja naamanvenyttely.

Koska en suostunut niihin sen vinkumisiin, mielenpahoittamisiin ja ylettömään  huolehtimiseen, niin oli kova ja kylmä ihmne. Hän vaan halusi panostaa suhteeseen ja tehdä parhaansa.

Jätin sen siksi että mua vitutti koko ajan se peli ja se epävarmuus ja se, että mun piti pitää sitä hyvällä tuulella ettei häntä vaan loukattaisi. Siitä on jo vuosia ja vieläki vituttaa. Säälittävä vässykkä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän just ton kyttäämisen ja kuinka ärsyttävää se on, tullaan "hyvää hyvyyttään" hakemaan kumppani paikasta x. Niin vissii, ei siinä takana oo muuta ku epävarmuus ja oletus että kumppani pettää.

Mutta sitä en ymmärrä mikset voinut kauppaankaan miehen kanssa mennä. Sun tekstistä tuli olo että välttelit kaikin tavoin miehen kanssa oelmista ja se ois kyllä mustakin vähän outoa.

Vierailija
2/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kyllä myös sellainen mielikuva, ettet halunnut miehen kanssa olla missään muualla kuin kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vissiin tehnyt mitään yhdessä kodin ulkopuolella, kun sua vaan "kytättiin" ?

Mun mielestä se on outoa, ettei pariskunta edes voi kaupassa käydä yhsessä, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on, jos käy salilla yhdessä.

Herää kyusymys, miksi yleensä seurustelet, kun tykkäät kaiken tehdä yksin?

Vierailija
4/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mullakin sellanen fiilis, että et ite halunnut olla missään tekemisissä. On tosiaan ihan normaalia käydä yhdessä kaupassa ja työstä hakukin voi olla ihan ystävällisyyttä, kun sulla ei ilmeisesti omaa autoa ole.

Itse olen elänyt sellaisen puolison kanssa joka tutki puhelimet, käski poistaa mies puoliset ystävät facebookista, kielsi käyttämästä tiettyjä vaatteita ja lopulta heitteli pitkin seiniä kun sen kaverit katseli "sillä" silmällä, se oli aika mustasukkanen.

Vierailija
5/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei saanut olla mitään omaa. Siksi se kaupassakäyminenkin muuttui mun mielessä kyttäämiseksi. Mies ei voinut käsittää, että miksi minulla olisi pitänyt olla omia ystäviä, omia menoja, omia asioita tai että miksi olisin joskus halunnut jonkun hetken itselleni, itsekseni.

Kaikki tekeminen ja oleminen piti keskittyä hänen kanssa olemiseen, ja mikään pienikään oma hetki, esim. lukeminen oli häneltä pois.

Yhdessä tekeminen on kivaa, kun sitä tehdään ilolla yhdessä. Jos kaupassakäymisen idea yhdessä on se, että minua pitää vahtia, etten ihastu reissulla johohkin toiseen ja etten vaan pääse muiden miesten slimien alle kuikuilemaan, niin siinä ei ole mitään kivaa yhdessä tekemisen meininkiä.

Jos halusin mennä yksin jonnekin, oli se paheksuttavaa, epäilyttävää ja sitä ei pitäisi tehdä, koska "pariskunnat liikkuu yhdessä".

Kerran vuodessa meidän työpaikalta tehdään picnic-ristely laivalle. Siellä tehdään ryhmätöitä ja syödään ja tullaan illalla takaisin. Laivamatkailu oli miehen mielessä kiteytynyt olemaan vissiin itse saatanasta. Mitkään selitykset, päiväohjelmien esittelyt, tai mitkään sanomiset ei estänyt sitä, että hän suorastaan kihisi huolesta ja epävarmuudestakun lähdin laivalle.Siis työmatkalle. Hän yritti kaikin keinoin saada minut jäämään sieltä pois. Ja syyllisti minua, koska minulla oli kuulemma niin kova hinku päästä ryyppäämään (??):

Se on tytöt tutkittu juttu, että mustasukkainen yrittää siirtää vastuun omasta pahasta olostaan toiselle. "Jos vain olisit sellainen ja sellainen, niin kaikki olisi hyvin." Ja se on kuulkaa tosi rasksta olla siinä suhteessa koko ajan huolehtimassa siitä, että toisella ei vaan tulisi paha olo.

Vierailija
6/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Siksi ihmettelenkin, kuinka joku edes lähtee suhteeseen mustasukkaisen miehen kanssa?

Vierailija
7/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko olla edes faces?