Työpaikalla on nykyään unisex vessat kuinka näissä voi käydä?
Entä jos sinne tulee mies?
Ja entä jos tulee pieru tai haiseva kakka, kun siellä on mies tai se kuulee sen lorinan?
Kommentit (35)
Meillä oli järkytys kun muutettiin Amerikasta takaisin Suomeen. Täällä asunnoissa on vain yksi vessa kun Amerikassa oli kerrostaloasunnoissakin kaksi vessaa. Jaettiin ne niin että minä käytin toista ja mies toista. Onneksi miehellä on letku omasta takaa niin voi käydä lorottaa sivurakennuksen nurkalla. Vaikeampaa voi olla kun tulee talvi joten varmaan sitä ennen rakennetaan taloon toinen vessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuollaisita jutuista päässyt eroon kun jouduin sairaalaan ja siellä kyllä tarkasti seurattiin kaikkea mitä ihminen sillä aikaa tuotti ja kyseltiin ulosteen määrää ja väriä.
Joku unisex vessa on ihan lastenleikkiä siihen verrattuna.
Kyllä minäkin rohkeasti kurkin pönttöön, että mitä tulikaan tehtyä, ja keskustelen ripulilääkkeistä nuoren miesapteekkarin kanssa vatsatautihyllyn luona, mutta ei se sitä tarkoita, että automaattisesti haluan unisex vessaan työpaikan ärsyttävän Nicon viereen.
2000-luvun alkupuolella tuli ihan vaan vessat käyttöön silloisessa ammattikorkeakoulussani. Ihan normaalisti käytiin vessassa. Kimppavessojen lisäksi oli yksittäisiä vessoja, jos oli tarvetta hoitaa tarpeensa omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on vain naisen pidätettävä kotiin asti. Niin pian kuin vessoista on tehty "sukupuolineutraaleja", on haju ja siivottomuus sitä luokkaa, ettei noihin vessoihin normaali valkoinen nainen voi mennä.
Kovin tätä yritettiin esim. eräässä varsinaissuomalaisessa ammattikorkeakoulussa, mutta sotkujen ja hajujen vuoksi luovuttiin.
Ei niihin mene musl nainenkaan, se nyt on ihan varmaa.
Ja eikös jonkun amkin unisex vessasta ollut jo ihan harrastelijan kuvamateriaaliakin.
Olis kauheeta osua samaan aikaan ihanan naisen kaa vessaan. Sit se pörisis ja paskois siellä viereisessä kopissa. Menis illuusiot X(
Kusen unisexvessoissa istuinrenkaan päälle tai lavuaariin.
Vierailija kirjoitti:
Olis kauheeta osua samaan aikaan ihanan naisen kaa vessaan. Sit se pörisis ja paskois siellä viereisessä kopissa. Menis illuusiot X(
Ymmärrän, olet ykköspesän miehiä. Kakkospesäläisillä on kissan päivät.
Näin kävi ja hoidan nykyään vessa-asiointini kellarikerroksessa. No saapahan liikuntaa samalla.
Nii ja entäs menkkojenki aikaan..jotenki kiusallinen ajatus kyl minusta.
Mun työpaikalla ei oo koskaan ollut sukupuolitettuja vessoja. Niissä on aina lukenut ihan vain "wc"
Ei kukaan toisia käyttää. Mitä te mietitte miehistä? Luulette ettei ne tiedä että naisetkin kusee ja paskoo? Ei ne sentään ihan niin yksinkertaisia ole.
Ja nuo menkat? Miksi se olisi kiusallista? Kutsutteko te ne miehet katsomaan sitä rätin vaihtoa, vai vaihdatteko siinä käsienpesualtailla häppärit lepattaen?
Kerran olin virossa kusella kopin ovi auki, ei ollut kusilaareja, en tiennyt että on unisex vessa ja kohta tuli 3 naista kurkkimaan ovelta.
Onneksi on mitä esitellä ja kusettikin kunnolla, ei mitään ujoa pikkupissaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on ihan hyvä vaan että menevät, on ihan hyvä ymmärtää, että me olemme kaikki ruumiillisia olentoja ja että se on paikoitellen aika sotkuista puuhaa - kuten esimerkiksi seksi.
Meillä joku onneksi kirjoitti yhden unisex-wc:n ulkopuolelle 'ladies only' siihen ukko-kuvakkeen päälle. Niin siitä tuli naisten vessa. Kiitos hänelle, joka niin teki.
Ne unisex vessat toimivat näin: menet vessaan, menet vapaaseen koppiin, laitat oven kiinni, teet asiasi, vedät pöntön, tarkistat ettei jäänyt sattumia reunoille, suljet kannen, poistut kopista, peset kädet, poistut vessasta.
Ok, meillä töissä sairaalan leikkausosastolla on ollut aina "unisex" vessat. En ole koskaan, siis koskaan ajatellut että se olisi poikkeus tai jotenkin outoa.
Kaikesta sitä tehdään ongelma.