Vielä kysymys voileipäkakuista, tai täytteistä
Voiko Ranskakerman tai kermaviilin korvata turkkilaisella jugurtilla tai maitorahkalla? Kahta ensimmäistä en voi sietää, turkkilainen jugurtti menettelee ja maitorahka on ihan ok. Pelkkä tuorejuusto taitaa olla liian "kuiva" täyte? Olen tässä toista tuntia etsinyt ohjetta ilman kermaviiliä, majoneesia tai ranskakermaa ja löysin yhden, mutta sekään ei ollut sopiva.
Kommentit (7)
Vatkaa ihan kuohukermaa ja sekoita tuorejuuston kanssa tulee tosi hyvää.
Turkkilaisella korvaisin, sitruunaa ja yrttejä niin maun saa hyväksi. Miksei pelkkä tuorejuustokin kävisi, notkistaa vähän kermalla ja maustaa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 23:07"]
Voiko Ranskakerman tai kermaviilin korvata turkkilaisella jugurtilla tai maitorahkalla? Kahta ensimmäistä en voi sietää, turkkilainen jugurtti menettelee ja maitorahka on ihan ok. Pelkkä tuorejuusto taitaa olla liian "kuiva" täyte? Olen tässä toista tuntia etsinyt ohjetta ilman kermaviiliä, majoneesia tai ranskakermaa ja löysin yhden, mutta sekään ei ollut sopiva.
Tuossa tapauksessa laittaisin sitä tuorejuustoa ja notkistaisin sitä sopivalla määrällä maitoa tai kermaa.
[/quote]
Älä laita mitään majoneeseja, mielummin eri makuisia tuorejuustoja notkistettuna vaikka kuohukermalla.
Jes, kuohukerma olikin yhdessä ohjeessa, mutta se ei ollut netissä, en muistanutkaan. Se oli jossain lehdessä. Unohdin sen täysin, kiitos ystävät!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 23:07"]
[/quote]
Majoneesi ei käy muna-allergian vuoksi. Onko munatonta majoneesia vai onko se mahdoton ajatus?