9kk ja lihapullia!!!?
No nyt se jo tekee 9kk ikäiselle vauvalleen lihapullia?!! Niissähän on törkeästi mausteitakin, eikä tuon ikäinen vielä saa lihapullia syödä!!!
Muutama päivä sitten oli keskustelu, että niillä pottaillaan.
Ei jestas. 400g lihaa lapsen lihapulliin.
Mitä mieltä olette?
Tässä linkki juttuun:
http://live-enjoy-and-love2.blogspot.fi/2013/05/minityypille-mini-lihapyorykoita.html
Kommentit (36)
Siis täh!? Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Hänen lapsensa mitä ilmeisimmin ei ole sihtikurkku, ja voi siis syödä rakeisempaakin ruokaa. Hyvältä kuulostaa pullat, ei ole suolaa tms.
Ihan tuon ikäiselle sopivia ainakin ohjeen mukaan ovat, ja huomasitko katso kuinka PIENIÄ nuo ovat.
Jaaha, Suvi on näköjään saanut oman pikku stalkkerin. Meidän 7kk vauva on syönyt niin jauhelihaa, kaurahiutaleita kuin kananmunaakin. Missä kohtaa piti kauhistua?
Ap taitaa syöttää omille lapsilleen pelkkää kaupan valmispilttiä.
Mitä vikaa? Pojat pystyvät yleensä syömään rakeampaa sosetta kuin tytöt, tytöillä on hienompi kurkku. Näin isäni minulle opasti, näin se meni ainakin meidän perheessä. Mun poikani oli jo ton ikäisenä syönyt koko ikänsä vain kotona tehtyjä soseita :) Lihapulliakin taisi tuon ikäisenä syödä, tosin itse olisin laittanut tuoreita yrttejä enemmin :)
Eihän tässä varmasti ap:lle olisi mitään ongelmaa, mutta kun tuo äiti on 21v. Jos 35v äiti tuon tekisi, sehän olisi vaan "Hei, hienoa!", mutta se on tuo ikä todennäköisesti, mikä on ap:n ongelma.
Minusta vaikuttaa tosi fiksulta tämän blogin äiti, kun tekee itse lapselleen soseet! Hienoa! :)
T: 22v äiti
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 12:34"]
Mitä vikaa? Pojat pystyvät yleensä syömään rakeampaa sosetta kuin tytöt, tytöillä on hienompi kurkku. Näin isäni minulle opasti, näin se meni ainakin meidän perheessä. Mun poikani oli jo ton ikäisenä syönyt koko ikänsä vain kotona tehtyjä soseita :) Lihapulliakin taisi tuon ikäisenä syödä, tosin itse olisin laittanut tuoreita yrttejä enemmin :)
Eihän tässä varmasti ap:lle olisi mitään ongelmaa, mutta kun tuo äiti on 21v. Jos 35v äiti tuon tekisi, sehän olisi vaan "Hei, hienoa!", mutta se on tuo ikä todennäköisesti, mikä on ap:n ongelma.
Minusta vaikuttaa tosi fiksulta tämän blogin äiti, kun tekee itse lapselleen soseet! Hienoa! :)
T: 22v äiti
[/quote]
Luulen samaa. Joko ap ihan vain provoilee tai sitten odottaa jotain "tyhmä teiniäiti" -haukkumisia tuekseen. Älytöntä.
Olipas törkeesti mausteita, paprikajauhetta tilkka....tuo teiniäiti näyttää omaavan viitseliäisyyttä. Haluatko tietää, mitä anoppini on 50- ja 60-luvulla syöttänyt tuon ikäisille? Et. Kerron silti: samaa ruokaa kuin muutkin ja niillä päin laitetaan joka paikkaan tolkuttomasti suolaa ja voita.
Kiitos vinkistä, otan reseptin talteen. Ihanaa, että on viitseliäs äiti joka syöttää vauvalle muutakin kuin purkkiruokaa.
Hyvän oloinen ohje. Meillä olis varmaan maustettu paljon enemmän.
t: kolmen äiti 37 vee
Ja tuo pottailukin näytti järkevältä. Vaatii viitseliäisyyttä. Itse menin paljon helpommin siitä, missä aita matalin
t: kymppi
Täällä yksi 45v., joka syönyt lihapullia jo 8kk iässä. Samoin lohta, muikkuja, kanaa jne.
Ihan hyvä ohje pienen lapsen lihapullin ja eihän noissa ole kuin vähän paprikajauhetta mausteena. Eipähän tarvi heti olla tekemässä lisää pullia jos koko paketista pullia tekee.
Eihän tuossa ohjeessa ollut mitään omituista. En muista, miten vanhalle vauvalle aloin itse tehdä lihapullia. Hyvä sormiruoka. Tottakai niitä kannattaa tehdä kerralla enemmän ja pakastaa.
OMG... mä tein jo 8kk ikäisille lihapullia chilillä, valkosipulilla ja mustapippurilla maustettuna ja hyvin upposi. Mausteita ovat syöneet melkein heti kun ovat aloittaneet kiinteät. Mikä tän aloituksen pointti olikaan?
Hirveetä. Mun neuvolakortissa lukee 3 kk:n kohdalla ohjeena että annetaan appelsiinimehua ja paria kuukautta myöhemmin kehoitetaan antamaan tomaattia!
Eipä tuossa ohjeessa kauheesti mausteita näkyny... Etkö osaa lukea vai onko sun viestis pelkkää ilkeilyä?