Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla yksiössä asuvilla tilaa pitää henkilökohtaista "jätteenlajitteluasemaa" keittiössänne?

Vierailija
15.07.2020 |

Jos lajittelette biojätteen, metallin, lasin ja pahvit? Ja tietenkin vielä palava jäte. Itse koen rasittavaksi sen kun tilaa ei oikein ole enkä halua säilyttää moskaa kaapeissani. Ehkä pitäisi viedä joka päivä jätteet sitten roskikseen. Siinäkin oma hommansa kun ei voi vain sulloa yhteen pussiin kaikkea.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja MUOVIT! Muovit lajitellaan myös! AP

Vierailija
2/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tehdä kompromissin. Jatkossa lajittelen vain lasin ja metallin. Kaikki muut menevät poltettavaan jätteeseen (pl. vaarallinen jäte). Huh, helpotti! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota turhaa stressiä. Riittää jos lajittelet edes muutamaa sorttia. Tuskin sulta mitään jätevuoria kertyy.

Vierailija
4/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun taloyhtiön roskiskatoksessa voi lajitella roskansa, niin mäkin teen kotona. Tilaa on vähän, mutta lajittelu onnistuu pienellä laatikkoleikillä. Eikä sitten tarvis paljoa edes kotona säilytellä roskiaan, kun viereisessä katoksessa olisi niille paikka.

Nyt ne pitäisi kuskata kolme kilsan päähän lajittelupisteelle. En vie. Aivan toisessa suunnassa sivistyksestä ja vielä dösällä pitäisi kulkea.

Vierailija
5/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa. Pahvit ja paperit lajittelen erikseen, samoin biojätteen, mutta kaikki muu menee sekajätteeseen.

Vierailija
6/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota turhaa stressiä. Riittää jos lajittelet edes muutamaa sorttia. Tuskin sulta mitään jätevuoria kertyy.

Ei kerry onneksi. AP

Vierailija
7/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuintalossa on jätteiden lajittelu, se on pakollinen kaikille.

Jokaisessa talossa on myös talopoliisi, joka kyttäilee muiden jätteet.

Hän eläkkeellä oleva mies tai nainen,  joka viettää jätehuoneessa päivisin pitkiä aikoja, kun muut ovat työssä.

Ja hän kyllä ne ihmiset, jotka eivät jätteitään lajittele, aivan varmasti,

Jaksaa tonkia ja availla ja yhdistellä asioita, ja syyllisen löytäessään huomauttaa hänelle.

Ja mielestäni ihmisiä, jotka eivät viitsi lajitella jätteitään tulisi sakottaa lujasti.

On törkeää laittaa muovi sekajätteesseen, muovia kun tulee kuitenkin paljon kotiin, erilaisisissa rasioissa, pulloissa, purkeissa, hygieniatarvikkeissa, pusseissa jne, jne.

Vierailija
8/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän eläkkeellä oleva mies tai nainen,  joka viettää jätehuoneessa päivisin pitkiä aikoja, kun muut ovat työssä.

Jaksaa tonkia ja availla ja yhdistellä asioita, ja syyllisen löytäessään huomauttaa hänelle.

Ja mielestäni ihmisiä, jotka eivät viitsi lajitella jätteitään tulisi sakottaa lujasti.

On törkeää laittaa muovi sekajätteesseen, muovia kun tulee kuitenkin paljon kotiin, erilaisisissa rasioissa, pulloissa, purkeissa, hygieniatarvikkeissa, pusseissa jne, jne.

Kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt lomamatkalle? Minä olen kerran. Laivalla olen ollut 34 kertaa. Entä sinä? Olen 33-vuotias. AP

Vierailija
9/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, aina löytyy noita vapaamatkustajia yhteiskuntaan, niitä joiden mielestä ei kannata jätteitä lajitella.

Eikö yhtään huolestuta, millaisen maailmaan jättää lapsilleen ja lapsenlapsillee ja yleensä tuleville sukupolville.  Itsekästä elämää on, jos ei viitsi omia jätteitään lajitella.

Ei minullakaan kaappeihin nuo jätekeräilys sovi, pidän keittiössä yhdessä syvennyksessä koreja, joihin kerään muovijätteen ja pahvijätteen. ja metallin. Tyhjennän korit usein. Biojätteelle on omat astiansa valmiina tiskioöydän alla.

Muovijätteeseen ei saa panna likaisia ja pesemättömiä muovijuttuja.

Vierailija
10/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt lomamatkalle? Minä olen kerran. Laivalla olen ollut 34 kertaa. Entä sinä? Olen 33-vuotias. AP

KORJAUS: Laivalla olen ollut 3 (kolme) kertaa. AP

Vierailija
11/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, aina löytyy noita vapaamatkustajia yhteiskuntaan, niitä joiden mielestä ei kannata jätteitä lajitella.

Eikö yhtään huolestuta, millaisen maailmaan jättää lapsilleen ja lapsenlapsillee ja yleensä tuleville sukupolville.  Itsekästä elämää on, jos ei viitsi omia jätteitään lajitella.

Ei minullakaan kaappeihin nuo jätekeräilys sovi, pidän keittiössä yhdessä syvennyksessä koreja, joihin kerään muovijätteen ja pahvijätteen. ja metallin. Tyhjennän korit usein. Biojätteelle on omat astiansa valmiina tiskioöydän alla.

Ja pesu pitää tapahtua vain nopealla huuhtaisulla kylmää vettä käyttäen. Jos käytät lämpöistä vettä, on hyöty 0. AP

Vierailija
12/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei ole eikä tule. Kuka hullu tähän helvettiin lapsia haluaa hankkia? Itsekästä, sanon minä ;)

Vierailija
13/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muovijätteen tulee olla kuiva. Eli ensiksi virutellaan muovi, sitten se pitää vielä jättää tiskitasolle kuivumaan, kunnes sen voi laittaa omaan muovijätekeräyspussiin allaskaappiin.

Vierailija
14/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on vain energiajäte johon laitan kaiken palavan. Pieni kosteus ei haittaa, kuten hedelmien kuoret tai kahvinmurut, kaikki samaan. Lasi ja metallijätettä tulee erittäin harvoin, jonkun yksittäisen tonnikalapurkin paiskaan energiajätteen joukkoon.

Paperit laitan keittiön alakaapin hyllyyn ja käyn tyhjentämässä paperiroska-astiaan sitten kun hylly täynnä. Tulee niin paljon mainoksia etteivät mahdu energiajäte-roskakoriin,

Joten ei tässä mitään ongelmaa ole yksiössä lajitella.

Vierailija
15/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin on vain energiajäte johon laitan kaiken palavan. Pieni kosteus ei haittaa, kuten hedelmien kuoret tai kahvinmurut, kaikki samaan. Lasi ja metallijätettä tulee erittäin harvoin, jonkun yksittäisen tonnikalapurkin paiskaan energiajätteen joukkoon.

Paperit laitan keittiön alakaapin hyllyyn ja käyn tyhjentämässä paperiroska-astiaan sitten kun hylly täynnä. Tulee niin paljon mainoksia etteivät mahdu energiajäte-roskakoriin,

Joten ei tässä mitään ongelmaa ole yksiössä lajitella.

Ei varmasti ole, kun et lajittele kaikkea.

Vierailija
16/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkoilla olen käynyt viimeksi 1996, joten vähäinen on se hiilijalanjälki.

Matkustan vain kotimaassa, ja junissa ja busseissa. Lapissa käyn ystäväporukan joskus vaeltamassa syksyisin.

Työskentelen matalapalkka-alalla, ja kulutukseni on vähäistä jo tulojen takia.

Asunnon olen kyennyt kuitenkin maksamaan.

En ole mikään into pinko luonnosuojelija tms. mutta kieltämättä vihastuttaa kun näkee ja kuulee sen välinpitämättömyyden mikä joillakin  on tuollaiseen perusasiaan kuin jätteiden lajittelu.

Palstallakin usein valitetaan ja itketään, miten työlästä se on. 

Käsittämätöntä.

Tää kommentti oli nrolle 8.

Vierailija
17/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tiukkaa tekee, mutta onnistuu, kun vien jätteet lähes päivittäin. Omassa talossa on vain komposti, paperi ja pahvinkeräys. Lähikaupan pihassa metalli ja lasi, paristot ja pienet lamput voi viedä sinne myös, elli kauppareissun yhteydessä hoituu nuo. Muovin vien parin kilometrin päähän, mutta ne nyt on onneksi kevyitä kantaa. Tuleepa hyötyliikuntaa samalla.

Vierailija
18/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkoilla olen käynyt viimeksi 1996, joten vähäinen on se hiilijalanjälki.

Matkustan vain kotimaassa, ja junissa ja busseissa. Lapissa käyn ystäväporukan joskus vaeltamassa syksyisin.

Työskentelen matalapalkka-alalla, ja kulutukseni on vähäistä jo tulojen takia.

Asunnon olen kyennyt kuitenkin maksamaan.

En ole mikään into pinko luonnosuojelija tms. mutta kieltämättä vihastuttaa kun näkee ja kuulee sen välinpitämättömyyden mikä joillakin  on tuollaiseen perusasiaan kuin jätteiden lajittelu.

Palstallakin usein valitetaan ja itketään, miten työlästä se on. 

Käsittämätöntä.

Tää kommentti oli nrolle 8.

Olet ahdistava ihminen!!! AHdistu kuoliaaksi!

Vierailija
19/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö voi saada sakot, jos esim. sekajäteastiaan tungetaan biojätettä.

Ei todellakaan viitsi montaa kertaa viikossa kuskailla kierrätettäviä jätteitä ulos. Parvekkeella laatikoissa säilyttelen ja kerran kahdessa kuussa vien pois.

Vierailija
20/42 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän nuo muovi kipot ja kapot ja rasiat menee samassa, kun muukin tiski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä