Hei eronneet! Paljonko ex-aviopuolison ylläpito maksoi sinulle per kuukausi?
Itse olen excelillä laskenut, että 10 vuoden avioliiton kustannus oli minulle noin 700-800 Euroa per kuukausi. Perustuu siis varallisuustietoon ennen ja jälkeen avioliiton ja nettotuloihin liiton aikana. Kallis oli siis ex-vaimo, mutta sain sentään 2 ihanaa lasta 😊
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ap saisi Koronan ja kutsun autuuteen, näitä typeriä kyselyitä ja laskelmia on nykyään tämä palsta. Pas ka palsta nykyään.
Ap osoittaa todeksi, että ihmisten ÄO on laskenut hurjasti, apllä alle 30.
Olen ihan älykäs, mutta vähän Asperger. Lapsesta saakka luvut olleet tärkeitä minulle. Luulen, että kirjoittaja on vähän typerä. AP
Rahaa se vain on. Tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laskit, ap? Hyvä, että kuitenkin ymmärrät, että avioliitto antoi sinulle myös jotain rahalla mittaamatonta.
Kuten tuossa sanoin:
-nettivarallisuus vihkihetkellä
-nettovarallisuus ositushetkellä
-kumulatiiviset tulot liiton aikana
-kumulatiiviset menot liiton aikana
-kassavirta oli plus/miinus nolla koko liiton ajaltaLisäksi olen seurannut, kuinka nyt jää säästöön paljon joka kuukausi, vaikka kulurakenne vaimoa lukuunottamatta on sama kuin ennen.
Eli avioliitto oli sinulle vain epäonnistunut sijoitus muutamaa parempaa osinkotuottoa (lapset) lukuun ottamatta.
Olethan laittanut rakkaaseen exceliisi rivit myös lastesi aiheuttamista kuluista?Lapseni ovat rakkainta minulle päällä maan. Heidän kulujaan en laske.
Koko tutkimukseni / laskelmani tein vain akateemisesta mielenkiinnosta. Ex-vaimon kanssa on hyvät välit.
Tuo ei ole akateemista mielenkiintoa vaan katkeruutta. Itse suostuit maksamaan joten lopeta ruikutus. Inhottavia tuollaiset saiturit jotka ovat mielellään anteliaan maineessa ja sitten iskevät puukon selkään. Jos annat jotain, anna se hyvästä sydämestä äläkä laske. Tai älä anna ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laskit, ap? Hyvä, että kuitenkin ymmärrät, että avioliitto antoi sinulle myös jotain rahalla mittaamatonta.
Kuten tuossa sanoin:
-nettivarallisuus vihkihetkellä
-nettovarallisuus ositushetkellä
-kumulatiiviset tulot liiton aikana
-kumulatiiviset menot liiton aikana
-kassavirta oli plus/miinus nolla koko liiton ajaltaLisäksi olen seurannut, kuinka nyt jää säästöön paljon joka kuukausi, vaikka kulurakenne vaimoa lukuunottamatta on sama kuin ennen.
Eli avioliitto oli sinulle vain epäonnistunut sijoitus muutamaa parempaa osinkotuottoa (lapset) lukuun ottamatta.
Olethan laittanut rakkaaseen exceliisi rivit myös lastesi aiheuttamista kuluista?Lapseni ovat rakkainta minulle päällä maan. Heidän kulujaan en laske.
Koko tutkimukseni / laskelmani tein vain akateemisesta mielenkiinnosta. Ex-vaimon kanssa on hyvät välit.
Tuo ei ole akateemista mielenkiintoa vaan katkeruutta. Itse suostuit maksamaan joten lopeta ruikutus. Inhottavia tuollaiset saiturit jotka ovat mielellään anteliaan maineessa ja sitten iskevät puukon selkään. Jos annat jotain, anna se hyvästä sydämestä äläkä laske. Tai älä anna ollenkaan.
Ei ole mitään katkeruutta. Työssänikin analysoin dataa ja teen kaikenlaisia laskelmia. Miksi en myös arjessa? Miksi pilkkaat minua tuolla tavalla? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhempainvapaat tulee naisellekin kalliiksi, kun joutuu olemaan palkkatöistä pois. Vaikuttavat myös eläkkeeseen. Itselle jää huomattavasti säästöön enemmän, kun lihava ex- mies ei ole syömässä kaappeja tyhjiksi.
Jaoimme vanheimpainvapaat 50/50. AP
Miksi tätä alapeukutetaan?? Luulisi nykynaiselle kelpaavan?
Maksoihan se ex-mies paljon. Laskenut en ole, mutta nyt kun ensimmäistä kertaa osallistuu lasten kustannuksiin elatusmaksulla, saan säästöön tonnin kuussa. Aiemmin meni kaikki rahat miehen autoon, erikoisruokiin, ihme ideoihin kuten syömiseen kalliissa ravintolassa.
Hölmö olin kun maksoin. Ei olisi kannattanut. Mutta sitä se rakkaus tekee.
Kaikkihan sen tietää että avio-ja avoliitossa on aikuisen elatusvelvollisuus. Avioliiton vielä ymmärrän mutta en avoliiton elatusvelvollisuutta. Riskinsä siinä on aina jos hynttyyt lyö yhteen. Voi sairastua, joutua työttömäksi, toinen lähtee opiskelemaan. Nykyään näin epävarmoina aikoina ei kannata mennä naimisiin vaan ainoastaan avoliittoon mistä voi sitten laittaa helpommin hynttyyt erilleen jos ei kiinnosta avokin elättäminen. Jälkeenpäin on ihan turha laskea mitä olisi säästänyt jos ei kerran ole halunnut säästää. Mitään ylellisyyksiä ei tarvitse kustantaa kuten autoa, kauneushoitoloita, lomamatkoja muuta kuin sen takia että haluaa koko perheensä lomamatkoille. Jos varakkaampi ei itse halua lomamatkalle niin ei tarvitse koko sakin matkojakaan kustantaa.
Rakkauden huuma saa mitä omituisempia tapahtumia kun netti rakkaudelleen jota ei ole edes livenä nähnyt niin aletaan ihan järjettömiä summia lähettelemään. Sitten joku on ihan livenä saanut nauttia rakkauden huumasta ja maksanut siitä niin onhan sille rahalle saanut jotain vastinettakin ;D
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden huuma saa mitä omituisempia tapahtumia kun netti rakkaudelleen jota ei ole edes livenä nähnyt niin aletaan ihan järjettömiä summia lähettelemään. Sitten joku on ihan livenä saanut nauttia rakkauden huumasta ja maksanut siitä niin onhan sille rahalle saanut jotain vastinettakin ;D
Näin juuri. Minä sain paljon vastinetta. AP
en oikein ymmärrä tämmöstä laskemista. jos se raha on niin tärkeää, että huvikseen (?!) haluaa laskeskella paljon ex-kumppani vei rahaa, niin eikö vaan ois helpompi olla yksin tai sit suhteessa ja vetää sääntö, että molemmat maksaa kaiken ite?
ei mulla tuu mieleenkään laskee kuinka paljon menetin rahaa exäni takia, varmasti menetin, mutta siinä tilanteessa se tuntu hyvälle.