Mammoille tiedepähkinä, oikein vastaavalle luvassa Nobelin palkinto ja miljardiomaisuus
Miten kvanttilomittuminen tapahtuu? Tämä on itseasiassa universumin suurin mysteeri. Einstein kutsui tätä "valoa nopeammaksi kummitusmaiseksi tiedonvälitykseksi pitkältä etäisyydeltä". 85 vuotta tämän lausahduksen jälkeen, kukaan ei edelleenkään osaa sanoa, miten kvanttilomittuminen tapahtuu. Tietääkö joku mammoista?
Kommentit (22)
Vastaan tuikkukupin avulla. Pitää käyttää tuikkukuppia lomittumiseen, siinä on kupissa valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tuikkukupin avulla. Pitää käyttää tuikkukuppia lomittumiseen, siinä on kupissa valoa.
Kuukuppi toimii paremmin.
Normandy SR2:lla käyttivät tuota puhelimena
Kvantti on kaikki.
Syvempi ja parempi selitys löytyy henkisyyden parista.
Entanglement first arose in a thought experiment worked out by none other than Albert Einstein. In a 1935 paper, Einstein and two colleagues showed that if quantum mechanics fully described reality, then conducting a measurement on one part of an entangled system would instantaneously affect our knowledge about future measurements on the other part, seemingly sending information faster than the speed of light, which is impossible according to all known physics. Einstein called this effect “spooky action at a distance,” implying something fundamentally wrong with the budding science of quantum mechanics.
Decades later, quantum entanglement has been experimentally confirmed time and again. While physicists have learned to control and study quantum entanglement, they’ve yet to find a mechanism to explain it or to reach consensus on what it means about the nature of reality.
“Entanglement itself has been verified over many, many decades,” says Andrew Friedman, an astrophysicist at University of California, San Diego, who worked on the quasar experiment, also known as a “cosmic Bell test.” “The real challenge is that even though we know it’s an experimental reality, we don’t have a compelling story of how it actually works.”
Se on virhe matriisissa, bugi. Käsittääkseni seuraavaan versioon korjataan, eli jos jaksat jokusen miljardin vuotta odotella uutta big bangia.
Vierailija kirjoitti:
Se on virhe matriisissa, bugi. Käsittääkseni seuraavaan versioon korjataan, eli jos jaksat jokusen miljardin vuotta odotella uutta big bangia.
Ovatko matriisissa olevat virheet oikeasti niitä vai oman tietoisuutemme korkeampia välähdyksiä kaiken tapahtumisesta yhtäaikaa, vai onko se sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi toimii paremmin.
En usko, koska pitää olla valoa nopeampi ja kuussa on myös pimeää. Kuukautisten aikana on muutenki pimeetä.
Jos et tiedä niin en aio sitä sinulle kertoa!
Vierailija kirjoitti:
Ovatko matriisissa olevat virheet oikeasti niitä vai oman tietoisuutemme korkeampia välähdyksiä kaiken tapahtumisesta yhtäaikaa, vai onko se sama asia?
Tietoisuus on harha. Bugit matriisissa antavat mahdollisuuden "nähdä läpi" sinne, mitä ja mikä on oikeasti olemassa.
Aaa, tuo oli minulla lenkillä muutama päivä sitten. Menin erään paikan ohi kolmeen kertaan, vaikka itseasiassa kuljin suoraa reittiä ja ohitin paikan vain kerran. Koin kuitenkin ohittaneeni sen kahdesti ennen varsinaista ohitusta ja minulla on kaikista ohituksista muistikuva, kunnes kolmannen kerran saavuin samaan kohtaan ja ohittamaan saman paikan. Pysähdyin huudahtamaan, mitä vittua oikeasti tää on! Ei saakeli! No nyt tää on tässä, perkele! Minulla on epilepsia ja ja aivot tuottaa välillä informaatiota eriaikaisesti, se on veemäinen ominaisuus. Eli ennen varsinaista tapahtumaa aivoni printtaavat jo minulle tapahtuman erillaisina skenaarioina. Olen eräällä tapaa aikamatkaaja pääni sisällä tai sitten kuljen valon nopeudella edestakaisin, uskon enemmän kuitenkin aivopuoliskojeni sähköjen olevan solmussa.
Voisin kertoa sen sinulle, mutta sitten minun pitäisi pyyhkiä koko olemassaolosi universumin muistijäljestä.
Jumala laittoi todisteen olemassaolostaan mutta ateisti ei vieläkään usko.
Teoriassa ei oteta huomioon painovoiman vaikutusta hiukkaseen. Hiukkanen on jakautunut kahdeksi johtuen painovoiman vaikutuksesta.
Kutsutaan paikalle kvanttilomittaja.
Voisin tuoda näkemyksenis esiin, mutta en tuo, koska en ole hakemasi mamma. Harmi.