Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos palkasta menee ulosottoonja siitä lasketaan

Vierailija
24.05.2013 |

suojaosuus,niin lasketaanko siihen mukaanmyös muualla asuvat lapset? vai täytyykö lasten asua luona,jotta lasketaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen lasketaan ne lapset joista sulla on elatusvelvollisuus. Esim jos maksat elareita niin se lasketaan. Sehän on jou 8 e per päivä se lapsikorotus suojaosaan eli 240 e kk.

Kadella lapsella se suojasosuus on jotain 1 100 €. Luvut on suuntaa antavia.

Suojaosuuden YLIMENEVÄSTÄ osasta ulosmitataan 2/3 jos nettopalkka on maksimissaan 2 x suojaosuus.

1900 palkasta menee noin 500 ulosottoon, kun on kaksi lasta. 1400 jää käteen.

Vierailija
2/5 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on elarisopimus 0e, eli heitä ei siis ilmeisesti lasketa? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, minun ystävälläni on kolme lasta ja ulosoton jälkeen palkasta jää 700e käteen? Miten se voi olla mahdollista?

Vierailija
4/5 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 10:55"]

Kumma juttu, minun ystävälläni on kolme lasta ja ulosoton jälkeen palkasta jää 700e käteen? Miten se voi olla mahdollista?

[/quote]

Onko ystäväsi ilmoittanut palkanlaskijalle lastensa määrän suojaosuuden laskemista varten.

Vierailija
5/5 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sitä ei itse ilmoiteta palkanlaskijalle, ulosotto ilmoittaa sen maksukiellossa. Ja joko ne lapset a) ei ole hänen elätettäviään b) jossain on virhe.  Tuo noin 690 on yksinäisen ihmisen suojaosuus, eli kuulostaa nyt siltä että ystävälläsi lapsia ei ole huomioitu syystä tai toisesta tai sitten palkanlaskija ei osaa hommaansa eikä ystäväsi osaa käyttää ulosotoon sivulla olevaa maksukieltolaskuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi