Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lievästä masennuksesta ja ahdistuksesta todella toipua ilman lääkkeitä?

Vierailija
15.07.2020 |

Lääkkeiden sivuvaikutukset pelottavat.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko toipua mutta sen kanssa voi elää, jopa vuosikymmeniä.

Vierailija
2/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista ja miten usein toistuvaa masennus on, jos ei ole koskaan käyttänyt masennuslääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos masennus ja ahdistus liittyvät sen hetkiseen elämäntilanteeseen, on mahdollista toipua. Jos taas kyse siitä, ettei tiedä mistä ne johtuvat, lääke voi olla avuksi.

Vierailija
4/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että onko lievää?

Mä olen ollut aina masentunut. Sen kanssa on vain vuosien saatossa oppinut elämään. Ahdistuksen kanssa olen myös oppinut elämään, vaikka se on tuhonnut esimerkiksi opintoni aika pitkälle.

Aloitin Voxran keväällä, ja olen kokenut sellaista toiveikkuutta tulevaisuudesta, mitä en ole koskaan aiemmin tässä mittakaavassa kokenut. Tai ehkä joskus lukioikäisenä, kun tuntui, että elämässä on vielä jotain tavoitteita yms. Luulen, että olen ollut paljon pahemmin masentunut koko elämäni, kuin koskaan edes ymmärsin.

Vierailija
5/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Terapiassa.

Vierailija
6/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut aina masentunut. Sen kanssa on vain vuosien saatossa oppinut elämään. Ahdistuksen kanssa olen myös oppinut elämään, vaikka se on tuhonnut esimerkiksi opintoni aika pitkälle.

Aloitin Voxran keväällä, ja olen kokenut sellaista toiveikkuutta tulevaisuudesta, mitä en ole koskaan aiemmin tässä mittakaavassa kokenut. Tai ehkä joskus lukioikäisenä, kun tuntui, että elämässä on vielä jotain tavoitteita yms. Luulen, että olen ollut paljon pahemmin masentunut koko elämäni, kuin koskaan edes ymmärsin.

Oletko koskaan käynyt terapiassa?

Vierailija
7/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hynkkyä löytyy niin kyllä.

Jos olet köyhä ja masentunut, niin ainut parannuskeino on saada hynkkyä.

Simple sh1t !

Vierailija
8/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ja miten usein toistuvaa masennus on, jos ei ole koskaan käyttänyt masennuslääkkeitä?

Jatkuvaa alakuloa ja hetkittäistä ahdistuneisuutta, jolle on oikeastaan vaikea löytää syytä. On vaan sellainen mieli maassa olo, enkä oikein innostu mistään. Pystyn kyllä jotenkin toimimaan elämässä, mutta hidastetusti ja tämö vaatii valtavasti voimavaroja ja ponnistelua. Mietin, että mikä auttaisi.

Vierailija
9/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, suurin osa toipuu. Mitä ihmsten kanssa juttelee, tuntuu että melkein suurimmalla osalla on elämässä keski-ikään mennessä ollut joku masennuskausi tai ahdistuksen ja levottomuuden kausi, mutta useimmilla menevät itsestään ohi. Jopa huolimatta siitä että varsinkin miehistä monet itselääkitsee alkoholilla. Ilman terapiaakin useimpien mieli ja alitajunta järjestelee itsensä ajan kanssa "parempaan asentoon", jos siellä taustalla ei ole mitään tosi syviä ja traumaattisia asioita.

Vierailija
10/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt terapiassa?

Pätkittäin, mutta kun ei elämässä ole mitään ihmeellistä, niin ei ole nähty tarvetta käydä. Alisuoriudun kyllä kaikesta jatkuvasti, mutta en tiedä onko tämä vain harhaa omasta erinomaisuudesta vai todellista alisuoriutumista.

Vierailija
11/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi, suurin osa toipuu. Mitä ihmsten kanssa juttelee, tuntuu että melkein suurimmalla osalla on elämässä keski-ikään mennessä ollut joku masennuskausi tai ahdistuksen ja levottomuuden kausi, mutta useimmilla menevät itsestään ohi. Jopa huolimatta siitä että varsinkin miehistä monet itselääkitsee alkoholilla. Ilman terapiaakin useimpien mieli ja alitajunta järjestelee itsensä ajan kanssa "parempaan asentoon", jos siellä taustalla ei ole mitään tosi syviä ja traumaattisia asioita.

Toisaalta voi käydä niin, että masennus pitkittyy, kroonistuu ja vaikeutuu, kun siihen ei hae apua hyvissä ajoin.

Vierailija
12/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa alakuloa ja hetkittäistä ahdistuneisuutta, jolle on oikeastaan vaikea löytää syytä. On vaan sellainen mieli maassa olo, enkä oikein innostu mistään. Pystyn kyllä jotenkin toimimaan elämässä, mutta hidastetusti ja tämö vaatii valtavasti voimavaroja ja ponnistelua. Mietin, että mikä auttaisi.

Liittyykö tuohon mitään vuodenaikasykliä? Osalla on talvisin kaamosmasennustyyppistä oireilua, toisaalta toifille voi olla esim. kevät hankalaa aikaa.

Vierailija
13/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivuin, tosin en tiennyt olevani masentunut, joten en edes hakenut apua. En usko, että ihan helpolla söisin mielialalääkkeitä, koska teen luovaa ajatustyötä ja pelkään, että lääkkeet vievät työkyvyn pahemmin kuin masennus.

Vierailija
15/15 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse asiassa lääkkeet hyvin harvoin ratkaisevatkaan itse asiaa, ne vain lievittävät oireita. Joskus lääkkeet voivat olla välttämättömyys, että oloa voidaan tasata niin että asioiden käsitteleminen onnistuu. Mutta jos kysymys ei ole puhtaasti fyysisestä syystä johtuvasta masennuksesta, niin pidemmän päälle ainoa ratkaisu on asioiden selvitteleminen esimerkiksi terapiassa.