Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En keksi yhtään järkevää syytä, miksi tänä vuonna pitäisi päästä lomamatkalle ulkomaille!

Vierailija
15.07.2020 |

Miksi? Pidän itsekin matkustelusta mutta loman vietto Suomessa ei tuota mitään vaikeuksia. Matkustaa ehtii, kun kotona on väistynyt joskus rokotteiden myötä. Matkustamiseen käytetyllä rahalla olen uudistanut ikivanhoja kodinkoneita ja järjestellyt muutenkin kotia. Toki olen mökkeillyt välillä. Perhejuhlia on myös tiedossa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdenki 2.8 risteilylle ja pidän teidän puolestanne hauskaa, hahaa!😜

Vierailija
22/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Olen viimeksi ollut ulkomaan reissulla 2016. Eipä ollut mitään suunnitelmia tänä kesänäkään lähteä yhtään mihinkään kotimaan rajojen ulkopuolella.

Kesällähän Suomi on parhaimmillaan, miksi ihmeessä täältä pitäisi lähteä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalainen kirjoitti:

Minä keksin. Ensinnäkin aloittajan kaltaisia on paljon, joten nyt on lomakohteissa ja nähtävyyksien ympärillä tilaa. Mihinkään ei tarvitse jonottaa. Lisäksi lennot ja hotellit ovat ulkomailla suorastaan naurettavan halpoja.

Haluan kiittää aloittajaa ja kaltaisiaan kotonapysymisestä, mikä mahdollistaa edellä mainitun.

Ole hyvä!

Minulla menossa kuudes vuosi kotimaan matkailun parissa, mutta perheessä on niitä, jotka ovat matkustaneet pelien takia. Suurin syy tuohon matkustamattomuuteen onkin lasten harrastukset, joiden pelien takia on vaikea tehdä matkasuunnitelmia ja jotka maksavat maltaita. Lapset ovat kesäisin lajileireillä ja viikon hinta ylittää kevyesti vastaavan ulkomailla.

Mutta koska en halua toitottaa keskituloisena varattomuutta (enkä saa koska kyse on valinnoista), niin lisään, että kannan oman korteni kekoon ilmastonmuutosta vastaan, kun en lennä enkä kuormita turistikohteita.

Ja näin korona-aikaan olen vastuullinen ja ajattelen riskiryhmäläisiä ja pidän heidät turvassa.

Lopputuloksena matkutamattomuus on eettinen ja ekologinen valinta, jossa ei vain voi tehdä mitään väärin.

Hienoa, että ihmiset elävät arvojensa mukaan. Minun on aina vaikeaa ymmärtää, kun niin moni vaatii kanssaihmisiään samaan muottiin. Erilaisuuden sietäminen tuntuu monille olevan ylivoimaista.

Vierailija
24/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin heti 2. Elämä on lyhyt ja siitä pitää nauttia.

Tuolla asenteella sekä.oma, että.maapallon elämä voi jäädä vielä lyhemmäksi.

Jos lakkaa hengittämästä, se taatusti jää lyhyemmäksi.

Vierailija
25/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja haluat kenties tehdä siitä vielä lyhyemmän?😁

Jos niin käy niin käyköön.

Aika pieni todennäköisyys minulla on koronaan kuolla. Ja jos sen jostain saan niin töistä.

/3

Vierailija
26/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kotimaassa ole mitään mielenkiintoista nähtävää.

Pitääkö joka kesä välttämättä ”nähdä” jotain?

Itselläni on nyt eka kesä yhdeksään vuoteen ilman lomamatkaa ulkomaille, eikä minun maailmani siitä järky, vaikka vietän sen kotonani.

Tällaiset kommentit on aina vähän hassuja ylimielisyydessään. Sinäkään et todennäköisesti viettäisi tätä kesää täysin Suomessa ilman koronaa. Et olisi yht'äkkiä päättänyt mielessäsi, että "no, eihän sitä joka vuosi tarvitse mennä ulkomaille". Olisit jopa saattanut pitää hulluna sellaista ajatusta. Nyt sitten koronan pakottaessa olet niin olevinasi tiedostava kotimaan matkailija. 

Vierailija
27/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, ei mitään syytä? Eli onko Suomen sää +23 astetta ja aurinkoista tänä talvena lokakuusta joulukuuhun? Nuohan on ne syyt ollut matkustaa, ei mitkään "nähtävyydet" tai muut jonninjoutavat.

Vierailija
28/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja haluat kenties tehdä siitä vielä lyhyemmän?😁

Lomalla kannattaa lisäksi aloittaa dietti. Vaikkei se elämää pidentäisi, nälkäisenä jokainen hetki tuntuu pidemmältä.

Vierailija
29/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kotimaassa ole mitään mielenkiintoista nähtävää.

Pitääkö joka kesä välttämättä ”nähdä” jotain?

Itselläni on nyt eka kesä yhdeksään vuoteen ilman lomamatkaa ulkomaille, eikä minun maailmani siitä järky, vaikka vietän sen kotonani.

Tällaiset kommentit on aina vähän hassuja ylimielisyydessään. Sinäkään et todennäköisesti viettäisi tätä kesää täysin Suomessa ilman koronaa. Et olisi yht'äkkiä päättänyt mielessäsi, että "no, eihän sitä joka vuosi tarvitse mennä ulkomaille". Olisit jopa saattanut pitää hulluna sellaista ajatusta. Nyt sitten koronan pakottaessa olet niin olevinasi tiedostava kotimaan matkailija. 

Tekopyhyys ei ole katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
30/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalainen kirjoitti:

Minä keksin. Ensinnäkin aloittajan kaltaisia on paljon, joten nyt on lomakohteissa ja nähtävyyksien ympärillä tilaa. Mihinkään ei tarvitse jonottaa. Lisäksi lennot ja hotellit ovat ulkomailla suorastaan naurettavan halpoja.

Haluan kiittää aloittajaa ja kaltaisiaan kotonapysymisestä, mikä mahdollistaa edellä mainitun.

Ole hyvä!

Minulla menossa kuudes vuosi kotimaan matkailun parissa, mutta perheessä on niitä, jotka ovat matkustaneet pelien takia. Suurin syy tuohon matkustamattomuuteen onkin lasten harrastukset, joiden pelien takia on vaikea tehdä matkasuunnitelmia ja jotka maksavat maltaita. Lapset ovat kesäisin lajileireillä ja viikon hinta ylittää kevyesti vastaavan ulkomailla.

Mutta koska en halua toitottaa keskituloisena varattomuutta (enkä saa koska kyse on valinnoista), niin lisään, että kannan oman korteni kekoon ilmastonmuutosta vastaan, kun en lennä enkä kuormita turistikohteita.

Ja näin korona-aikaan olen vastuullinen ja ajattelen riskiryhmäläisiä ja pidän heidät turvassa.

Lopputuloksena matkutamattomuus on eettinen ja ekologinen valinta, jossa ei vain voi tehdä mitään väärin.

Tervepä terve Ilkka!

Kohta alkaen 10:15.

https://areena.yle.fi/1-4167311

Vierailija
31/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalainen kirjoitti:

Aloittaja ja muut mökkeilijät eivät kyllä pysyttele kotona. Mökkeily on matkustamista, vaikkei sitä moni itsekkyyksissään muista. Myös toiselle paikkakunnalle vanhaa isää katsomaan meno on matkustamista. Luulisi poikkeustilan ajan olevan vielä tuoreessa muistissa.

Muuten samaa mieltä. Mulla lisäksi sää vaikuttaa. On niin sattumankauppaa, osuvatko loma ja 30+ kelit auringonpaisteineen kotimaassa samaan aikaan, etten ota riskiä tänäkän vuonna.

Vierailija
32/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun viina ja tupakka on Suomessa näin kallista, on Tallinnaan yksinkertaisesti pakko matkustaa.

Vierailija
33/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään järkevää syytä, miksi tänä vuonna pitäisi jäädä kotiin, kun voi mennä lomamatkalle ulkomaille!