Jos leikkipuistossa on samaan aikaan kanssasi muitakin äitejä, jutteletko heidän kanssaan?
Vai oletko mielummin omissa oloissasi?
Itse mielummin leikin oman lapseni kanssa, mutta toki jos lapseni alkaa tekemään tuttavuutta näiden toisten äitien lasten kanssa, juttelen heidän kanssaan kohteliaisuudesta muutaman sanan.
Kommentit (8)
En, jos ei ole ihan pakko. Haluan olla omissa oloissani.
En puhu tuntemattomille muutenkaan niin en näe syytä miksi leikkipuistossa pitäisi lässyttää turhia.
Olen siellä lasteni kanssa enkä hankkimassa hyvänpäivän tuttuja.
Siis juttelen näiden lasten äitien kanssa ja vähän niiden lastenkin kanssa. Ap
Saatan jutella lapselle jos hän tulee tekemään tuttavuutta ja sitä kautta äidille, mutta muuten kyllä keskityn omaan lapseeni.
Enpä oikein juttele, koska suurin osa äideistä (ja isistä tietty myös) on naama näkkärillä ja ilmeisesti näin yrittää tehdä kanssaihmisille selväksi, että ei halua missään nimessä vaihtaa sanaakaan tuntemattomien kanssa. Itse tykkään höpötellä kyllä, mutta tuntosarvet pystyssä haistelen tilanteita, että onko toinen sulkeutuneempaa vai sosiaalisempaa tyyppiä. Kukin tyylillään ei siinä mittään, mutta lapsia nyt edes vois ystävällisesti moikata, eikä vain möllöttää kuin mikäkin vähä-älyinen! Tuntuu olevan monelle vaikeaa vastata LAPSEN iloiseen tervehdykseen tai pieneen jutusteluun. Minun lapset on myös siis sosiaalisia ja lähestyy myöskin vieraita ihmisiä aikuisista lapsiin.
Yleensä näillä möllöttäjä-vanhemmilla on sitten samanlaiset lapset. Eihän ne lapset kohteliaita käytöstapoja opi, jos vanhemmat ei näytä esimerkkiä.
En juttele muille, en etenkään lapsille. Liian usein lapset pyrkivät sivuuttamaan omani, jos vähääkään erehdyn juttelemaan tai auttamaan. Lapsilla on niin iso aikuisennälkä, että tuntematon äiti kelpaa.
Aika vähän. Yleensä lähdetään lapsen kanssa aika pian pois eli kun vieras lapsi nappaa lapseltani lelun, niin otan sen pois kädestään ja lähden oman lapsen kanssa pois. En jää vanhempien kanssa riitelemään rasismista.