Mies keksi nyt sitten yhtäkkiä ettei halua toista lasta
Esikoisemme on 1,5 v. ja mies on täynnä tytön kiukuttelua ja itkupuuskia (tekee hampaita että osittain sekin vaikuttaa, pientä uhmaakin tosin jo havaittavissa). Jyrähtää ainakin kerran päivässä ettei toista lasta ikinä tähän taloon. + tyttömme serkku oli yksi päivä meillä hoidossa ja se tuntui olevan viimeinen pisara.
Kyllä mullakin käämi palaa välillä vikinään ja itkuun mutta kyllä mä silti sisaruksen esikoisellemme haluaisin, onko se ihan tyhmää? Enkä haluaisi mitään viiden vuoden ikäeroa vaan esim. kolmen vuoden?
Miten ihmeessä saan miehen pään käännettyä? :/
Kommentit (8)
komppaan kakkosvastaajaa. et mitenkään. jos ei halua niin ei halua. aika parantaa haavat tai sitten ei, etkai häntä väkisin isäksi halua?
komppaan kakkosvastaajaa. et mitenkään. jos ei halua niin ei halua. aika parantaa haavat tai sitten ei, etkai häntä väkisin isäksi halua?
Et voi pakottaa aikuista ihmistä. Anna asialle aikaa, on oikeasti vähän helpompi jos ikäeroa olisi sen verran ettei ole kahta rääkyvää lasta hoidettavana samanaikaisesti. Jo sinunkin kannaltasi. Ei neljäkään vuotta ole vielä paha ikäero.
Kaikki ei vaan halua, siis miksi väen vängällä pakottaa, tai eihän oikeeta miestä voi edes pakottaa. Senhän pitää olla yhteinen..ja vapaaehtoinen päätös kuinka monta lasta hankkii.
ehkä se mies muuttaa mieltään ihan itse sitten joskus, kun tilanne kotona vähän helpompi. Niinhän siinä yleensä käy, minulle itsellenikin, pari ekaa vuotta vannoin, ettei enää ikinä lapsia, mutta vähän kun helpotti, niin mielikin muuttui
Ole hiljaa ainakin seuraava vuosi. Ota asia puheeksi vasta kun ykkösen kanssa helpottaa. Ja jos mies ei halua, älä painosta.
Miksei isompaa ikäeroa? Meillä on tyttö ja poika 2 v 9 kk ikäerolla ja se oli aika raskasta alkuun. Tyttö oli pahassa uhmaiässä ja siihen mustasukkaisuus vauvasta jne. Nyt meille tulee kolmas muutaman viikon sisään ja isommat on silloin reilusti yli 8 v ja melkein 6 v ikäisiä. Raskausaika on ollut helpompaa kun ei tarvi parivuotiasta hoitaa maassa kyykkien esim. pukemiset. Siivota sotkuja jne. Meillä isommat syö itse, osaa ottaa välipalaa, hoitavat vessakäynnit, suihkut, ovat ulkona kahdestaan, osallistuvat kotihommiin jne. Paljon parempi tällainen isompi ikäero, ainakin äidin kannalta!
Et mitenkään. Sillä on oikeus päättää haluaako lisää lapsia vai ei. Eikö se ole parempi olla tekemättä, jos huomaa ettei jaksa niitä enempää? Haluatko valittaa täällä vuoden päästä että isä häipyi kun ei jaksanut vauvaa? Tai että ukko rähjää ja on kiukkuinen ja ylitöissä, eikä osallistu perheen arkeen?