Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT KESKIVIIKKONA***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert, piti tulla sulle sanomaan että tuossa vaiheessa ultra tehdään sisäkautta. Ja eikös tehdä vielä niskapoimu-ultrakin viikolla 12+. Vatsan päältä ei vielä näy mitään noin aikaisessa vaiheessa, ainakin mulle lääkäri sanoi kun 6+1 viikoilla siellä ultrassa olin. Eli sisäkautta mut ultrattiin aj siellä näkyi pikkuinen + syke:)

Rakon pitää kyllä olla täynnä silloin kun ultrataan vatsan päältä. Mut ei luulatavasti tässä sun tapauksessa tehdä vatsan päältä tutkimusta..

Äsh, taas olen täällä. Nyt takaisin töiden ääreen!

Vierailija
22/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kun se toimiston tätsy nimienomaan sano että se lääkäri-setä tuo helsinkistä asti kaikki vehkeet joilla ultraa vatsan päältä - joku radiologi se oli. Kerto että sillä on joku ihmeellinen (se juttu mitä ne hiilailee vatsan päällä) systeemi joka erityisen hyvin näyttää jo alkuaikoina.

Ja rv6+5-7-> piti olla että huolivat koko ultraan. Tää on tosiaan lapsettomuusklinikan ultrapaikka, joten luulis noitten ammattilaisten tietävän.

Juon sitten vettä ennen menoa, jos ei tarttekaan niin ainahan pääsee vessaan.

Tappi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tälläherkellä viidet imetysliivit ja kaksi sellaista imetysaluspaitaa, joita pidän lähinnä öisin. Mulla oli ihan alkuun vaan kahdet liivit, se oli liian vähän. Nyt olen pärjännyt oikein hyvin näillä viisillä liiveillä. Alkuun varmaan sellaiset 3kpl olisi hyvä.

NapNap + tyttö 4kk

Vierailija
24/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan likat!

Heräsin aamulla mökillä niin kamalaan vesisateeseen ja tuuleen, että päätin mökkeilyn riittävän ainakin hetkeksi. No, nyt taas kyllä paistaa ja kotona on kuuma, joten saattaapi auton nokka kääntyä illemmalla vielä takaisin möksälle.

Ja sitten saman tien kommentteihin:

Fio: meillä ihan sama juttu, eli jos liikkeet tietää synnytystä sen tasan 20 viikon päästä, niin tasan täysaikainen kaveri tulee myös meille. Jännä nähdä käykö meille kummallekaan niin. Eli onnea vaan liikkeistä! Kyllä niitä on ihana " kuullostella" ja tunnustella ihan joka päivä edelleen!

Queen: Jessus, mikä neuvolakäynti! Oikeesti, miten jotkut " ammattilaiset" voi kohdella ihmisiä noin!?! Toivottavasti et saanut pysyvää neuvola/lääkärikammoa! Palautetta vaan menemään...

Kandi: mulla liikkeet tuntui tosiaan ihan tunnistettavasti silloin 20+0, mutta ennen sitä tuntui jo kuin olis ollut elohiiri vatsassa, joten nekin on saattaneet olla liikkeitä. Joten kyllä sun poksahtelut on varmaan niitä itsejään... =D Ja meidän tyyppi ainakin innostuu usein ruuan jälkeen. Joku joskus kirjoittikin, että verensokerin nousu vaikuttaa. Ja kuulemma suklaalla saa mojovat potkut - joten olen haksahtanut muutaman kerran vetämään " ihan vaan vauvan takia" levyn suklaata. ;o) Kyllä on muuten hyvää se Fazerin sininen, missä on pähkinää ja rusinaa. En olekaan sitten Painonvartija aikojeni jälkeen moiseen sortunutkaan, mutta nyt etenen sillä oletuksella, että imetyksellä ja reippaalla vaunukävelyllä saan kyllä kilot kuriin sitten talvella...

Siru, olipas kamala yö sulla takana! Toivottavasti tosiaan olo jo tasaantunut! Sitten vielä ultrasta, kyllä voi ihan hyvin näkyä sukupuoli noilla viikoilla, jos tyyppi suostuu itsensä paljastamaan. Meillä oli ultra 22+0, mutta kaveri oli niin ujo, ettei suostunut kääntymään ja näyttämään jalkoväliään.

Poppis, ihan mahtavat ultrakuulumiset - onnea! Kyllä vetää suun hymyyn, kun lukee noita kommentteja ja muistelee omia ekoja ultria ym. Ne tipat on niin herkästi linssissä...

Essi, mullakin on lähinnä ajatuksen asteella tuo lantionpohjanlihasten jumppa. Silloin tällöin tulee jumpattua, mutta ei niin säännöllisesti kuin pitäis. Josko tässä lähiaikoina sais aloitettua ahkerammin...

Ja tosiaan Essin vastauksista vasta huomasin, että oli ollut kyselyä isovanhemmista. Meillä ovat molemmilla puolilla tulossa ekaa kertaa isovanhemmiksi. Minä olen ainokainen ja miehelläkin on vain yksi sisko, joka ei ole osoittanut merkkejä pariutumisesta saati lisääntymisestä. Joten innolla odottavat molempien puolien isovanhemmat.

Heidi jaksaa käydä salilla - olen kateellinen! Ite yritin alkuraskaudessa, mutta tulin tosi huonovointiseksi. Nyt en ole jaksanut. Hyvä jos kävelyt ja uinnit näillä ilmoilla jaksanut tehdä. No, jos vähän viilenis, niin vois taas ryhdistäytyä.

Aurora, eikähän nuo neuvolat ja lääkärit osaa antaa oikeat ajat ultrille. Niiden ajankohdat vaihtelee kaupungeittain. Meillä oli nt-ultra varattu 13+4, mutta kävin pienen vuodon vuoksi ä-polilla 12+5 ja ultrattiin sitten silloin. Meillä oli muistaakseni ultrat viikoilla 12+0-13+6 ja 19-22 ohjeen mukaan. Rakenneultra meillä olikin sitten tasan 22. Eli kyllä sä ihan hyvin ehdit!

Tappert: rohkeasti vain mukaan! Kaikilla meillä on ollut ihan sama tilanne, että muut tuntuvat menevän niiin paljon pidemmällä. Pian ne sinunkin viikot karttuu! Ja sitten ison mahan kanssa työstä aikanaan: kyllä sä saikkua saat ja varhennettua äippälomaa, jos siltä tuntuu. Ei sitä " henkensä kaupalla" tartte töitä tehdä, kun on raskaana. Se on mun mielestä odottavien äitien etuoikeus! Itekin meinaan ottaa saikkua ennen äippälomaa, kun en tahdo mennä töihin viideks viikoks loman jälkeen - ja oon siis luokanopettaja, mutta mitä järkeä on lähteä aloittamaan uusien 4-8 -vuotiaiden kanssa noin lyhyeks aikaa. Ja miten muka jaksaisin, kun lomailukin käy voimille... ;o) Juu, ja sitten vielä, että kyllä 7+0 pitäis näkyä syke. Ja mulle ainakin tehtiin tuo eka ultra sisäkautta. Näkyisiköhän päältä vielä mitään? Kantsii vähän juoda, sillä pääseehän sitten tyhjentämään, jos tarttee.

Voi vitsit Suippo, kyllä käy sulla päivät vähiin. Toivottavasti Emppu päättää tulla pian nuuskimaan kesän hajuja!

Viivi, mä ostin Marimekon kalenterin , johon pidän raskauspäiväkirjaa ja 9 kk -lehdessä on ainakin noita juttuja, miten vauva kehittyy milläkin viikolla. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon ratkaisuun.

Nektar myös, rohkeasti mukaan! Ja onnea odotukseen! Me kerrotiin vanhemmille odotuksesta ekan ultran jälkeen 7+0 ja siitä pikkuhiljaa tai siis aika nopeesti ystäville ja töissäkin. Mutta mä oon tämmöinen lörppäsuu, joka ei saa pidettyä ihkuja salaisuuksia... ;o)

Tässä kirjoituksen välissä kerkesin juttelemaan anopin kanssa puhelimessa puoli tuntia ja kuuntelemaan, kuinka me ei koskaan soiteta hänelle. Ymh! No, saipahan nyt pahinta puheripuliaan hoidettua. Nyt lähden ostamaan mansikoita ja alan perkaamaan niitä pakkaseen. Ehkä muutama osuu suuhunkin... ;o)

Voikaahan hyvin!

-Amy ja EkaVekara rv 24+6 (mihin tää aika menee?)

Vierailija
25/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Nonih..Kävin vanhempien luonakin näyttämässä ultrakuvia ja nekin oli ihan innoissaan..Hassua, että kahdesti pääsi autoa ajaessa itkut, vaikka kaikki on hyvin! En ois uskonu, että se noin paljoa vaikuttaa =)[/color]

[color=CD1076]Jos nyt muitakin pystyis jo kommentoimaan =)

Siru: aika aikasin sulla toi rakenneultra..Tai kun mulle sanottiin, että sitten joskus rv20:n jälkeen..Sukupuoli mun tietämyksen mukaan näkyy jos näkyy, mutta kaikki lääkärit ei kai mielellään sitä veikkaa kun on tosiaan joskus veikkausta ja sitten on paha mieli kun kaikki vaatteet on sinisiä ja tuleekin tyttö =) Mä mietin, että saadaan kai aika paljon vanhoja vaatteita ja ei se nyt pienokaista heti traumatisoi jos on väärän väriset vaatteet! =D mutta toivottavasti silloin jo näkyy jos haluatte tietää ja lääkäri kans kertoo =)[/color]

[color=#0000CD]Essi kyseli tosta lantiopohjan lihasjumpasta..Mä oon nuoresta teinistä niitä aina harjottanut kun oli aikoinaan pissankarkailuongelmia kun muutettiin lämpimästä ilmastosta tänne Suomeen. Nyt teen niitä aina silloin tällöin kun muistan ja sit aina joskus koklaan vessassa pissatessa, että onko vielä tiukat =) Sit kun muistan niin yritän aina tehdä sit kunnolliset 100-200 sarjoina niin tulee taas hyvä omatunto =) Sun mansikkatalkoot kuulostaa herkulliselta! Ihanaa, että joku jaksaa pakastaa marjoja![/color]

[color=CD1076]Aurora: mä en ajatellu pitää kiirettä pomolle kertomisen kanssa..Tietty viimeistään lokakuussa pitää muutenkin kertoa kun jään sitten ehkä joulukuun puolen välin jälkeen äippälomalle..Kerrot sitten kun tuntuu siltä ja mun mielestä vaan suoraan (ja ylpeästi), että vauva on tuloillaan ja äippälomalle jäät silloinjasilloin..=)[/color]

[color=#0000CD]Tappert: ihan samanlaisia tuntemuksia oli mullakin!! Ja toi ekan ultran odottelu oli todellakin infernaalista. Ja ihan yhtä varovaisesti tälle puolelle me kaikki siirryttiin =) eli tervetuloa lämpimästi! Mun ensikäynti neuvolassa kesti 1,5h ja käytiin kaikki mun ja miehen mahdolliset sairaudet, painot, pituudet, verenpaineet, tupakoinnit, juomiset, syömiset, sairaushistoriat, leikkaukset, ym., ym. läpi. Brosuja tulee ja tietoa ja opastusta ym. Verikokeet ja pissasta katsoi sokerin..Kaikkea saa kysellä ja ihmetellä =) Mun neuvola oli 9+jotain, eikä tosiaan ultrattu tai kuunneltu mitään..Ultraanhan pääset toki yksityiselle ja hintakaan ei kuulemma ole tähtitieteellinen. Mä nyt odotin sissinä tähän päivään ja pelkäsin niin pirusti ja olin ihan varma, että sikiö oli kuollut. Onneksi se on ohi=)[/color]

[color=CD1076]Suippo: hitsi sä oletkin loppusuoralla! =) Aika stressaavaa varmasti tollanen liikkeiden kyttääminen =/ Itsekin mietin heti, että eikös se nukukin välillä?! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin..ja joku osais vastata siitä tarkkailusta..Tsemppiä![/color]

[color=#0000CD]Viivi: sulle kans tsemppiä tohon alkuaikojen panikointiin! Toivottavasti sullakin kaikki sujuu hyvin. Mä sanoisin, että rohkeasti vaan lähdet kirjoittamaan päiväkirjaa! Mä en niistä sivuistoista tiedä..jotkuthan kirjoittaa ihan vaan wordillä tms. pientä kirjaa..Sähän voit sitten vaikka ne sivut printata ja liittää ne siihen kirjaan ku saat sen neuvolasta?[/color]

[color=CD1076]Queen: mä joskus ennen raskautumista mietin, että ihaninta on varmaan se ison mahan kanssa käpytteleminen ym. eli kans pitäisin sen niin pitkään kun mahdollista =) Saas nähdä sitten miltä tuntuu ku oon samassa kuin sä! =)[/color]

[color=#0000CD]Nektar: tervetuloa tänne puolelle! Me leikiteltiin miehen kanssa ajatuksella, että kerrottais perheelle vasta ekan ultran jälkeen kun on varmuutta asiasta. Eli se ois ollu vasta tänään! EI IKINÄ!! Heti lörpöteltiin innoissaan samana päivänä kun oli testi tehty!! Sitten olikin kylmä rinki persuksen alla pitkään, että mitä jos taas käy vanhanaikaisesti, mutta nyt uskon, että tämän pienokaisen on vihdoin tarkoitus syntyä =) Onnea odotukseen! =)[/color]

[color=CD1076]Huh! Toivottavasti muistin kaikki mitä piti sanoa! Nyt on niin nälkä, että on pakko mennä tekemään joku pieni leipä..tai vähän isompikin..

Ihania vointeja kaikille!!

t. poppis + räpätti 12+0(mun skeptinen iskä tarjosi heti mansikoita kun näki ultrakuvan ja sanoi, että kyllähän se räpättikin mansikoita tarvitsee, eli siitä sitten meille tekonimi =) )

Vierailija
26/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä päivä taas.. Aamulla soitin kelaan kun eivät vieläkään olleet tehnyt äippäraha päätöstä! Työnantaja ei ollut lähettänyt mun palkkatodistusta suoraan kelalle.. Niin ku olis pitänyt!!

Aloin sitten tarkistaan omia papereitani mitä mulle on töistä tullut lähiaikoina ja arvata saattaa että se todistus olikin lähetetty mulle itelle, enkä edes ajatellut sillon ku se tuli että se pitäis minnekkään viedä kun sanoivat aiemmin kelalla että työnantajalta on pyydetty tarvittavat tiedot!! Ja että mun ei enää itse tarvii stressata noitten lappujen kans.. just joo ;)

Kävin sitten viemässä sen lapun kelalle ja nyt siellä sit pitäis olla kaikki tarvittavat.. Ehkä!!

Täytyisi tässä soittaa anopille jos se tulis tänään käymään.. Katsomaan tiitin huonetta! Ei ole käynyt taas vähään aikaan.. harmi!

Eilen oltiin eväsretkellä merenrannassa :) Oli vaan aika ihanat näkymät kun aurinko laski.. Täytyy yrittää ottaa kaikki ilo irti heti kun on energisempi päivä!

Tänään on väsy päivä.. voisin nukahtaa tähän koneelle vaikka heti :)

Turvotusta tuntuu olevan vähemmän ku pitkiin aikoihin.. Saas nähdä mitä huomenna oma neuvolatäti meinaa mun toppösistä! Huomenna meillä onkin ensin neuvola ja sitten heti perään synnytysvalmennus :)

Kiva päivä tulossa.. Mies tulee neuvolaankin mukaan :)

Tiiti myllää yksiössään ihan vimmatusti.. kirppareita kun kiersin aamulla niin varmaan tiesi että taas mamma osti jotain kivaa! Sellasta rallia veti sielläkin menemään ;) Nyt alkaa olla kylkiluut koetuksella.. täytyy yrittää istua selkäsuorassa, ettei ole luut mutkalla.

Aurora. Minä jouduin kertomaan raskaudesta heti alussa kun oli raskaita työkohteita ja pelkäsin uutta keskenmenoa! Olisko viikkoja ollu vasta 6.

Poppiupau. Onnea ihanista ultra näkymistä ja sykkeen kuulumisesta :) Joka kerta se vaan vieläkin sykähdyttää nähdä ja kuulla pientä vaikka jo näin loppumetreillä mennään!! Suloinen tekonimi teillä ;)

Essi. Minä oon treenaillu puolestavälistä lähtien.. Ihan välillä vaan kesken pisureissun kokeilen että onnistuuko keskeyttää pisuntulo lennosta ;) Vielä ei ole ollut mitään ongelmia pidättämisessä!!

Suippo. Mulle terkka puhui liikkeiden tarkkailusta että 10 liikettä tunnin sisällä.. Ja että ihan vaan soffalle illalla pitkäkseen ja kuulostelemaan! Ja jos ei tule eka tunnissa tarpeeksi liikkeitä niin odotellaan toinen tunti, kun pikkunen tosiaan voi nukkua välillä!!

Queen. En minäkään tästä masusta haluaisi vielä luopua :) Yks ilta pääs oikeen itku ku tajusin että kohta tuo massu on taas " littana" ...

Nektar. Onnea pikku asukista! Minä kerroin omille vanhemmilleni jo ennen ekaa ultraa.. Miehen äidille kerrottiin rv 12. np-ultran jälkeen!

Nyt täytyy mennä hakeen kissa sisälle ja alkaa kattaan pöytä!

Niamey ja tiiti rv 36+6

Vierailija
27/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut vilskettä! Ei kaikki Enskat ookaan kesälaitumilla!

Osselle pahoittelut isäsi äkillisestä poismenosta. Ja Suskulle pahoittelut keskenmenosta. :( Toistuvien keskenmenojen syytä varmasti jo aletaan tutkia sinun tilanteessasi, joten otapas yhteyttä lääkäriin, kun jaksat taas ajatella vauva-asioita. Lähetän lämpimän lohtuhalin molemmille!

Kiva kun viivi ja Tappert ja Nektar on rohkaistunut kirjoittelemaan tälle puolelle! Onnittelut vielä kaikille kolmelle! Viivi, ymmärrän tosi hyvin noita sun mietteitä, kun itselläkin aina välillä kävi mielessä, että mitä jos jotain tapahtuu...ja kun se uudelleen raskaaksi tuleminen ei ole todellakaan helppoa! Mutta toivottavasti voit kuitenkin nauttia raskaudestasi, tää on niin ihanaa aikaa! Kohta te pääsette ultraan näkemään pikkuisen sydämen lyönnit, se on jotain aivan ihmeellistä! Kiva, että Tappertkin oli saanut varattua ultra-ajan.

Siitä Tappertin työstä pitikin jo kommentoida, kun luin sun juttuja kuumeilupuolelta... Eli kyllä se niin on, että raskaana olevien naisten ei ole suositeltavaa kantaa mitään raskaita kuormia, eikä ainakaan tollaisia hirmuisen painavia säkkejä! Ja kyllä muakin pelottais olla arvaamattomien eläinten keskellä! Nyt vaan rohkeasti puhumaan esimiehellesi, niin minä ainakin tekisin!

Nektarko oli toimistotöissä? Mäkin olin, ja alkuraskaudessa piilotin pöytälaatikkooni hapankorppuja, joita natustelin salaa aina kun alkoi pukata huonoa oloa. :)

Queenille ja Niameylle piti sanoa, että mullakin on jo nyt ikävä isoa masuani! Tän kanssa on niin mukava tallustella ja kaikki ihmisetkin suhtautuu nyt muhun niin positiivisesti, että oikein haikealta tuntuu luopua masusta. Ja vauvasta on aina kivaa seuraa, kun en ikinä väsy ihmettelemästä pikkuquun potkuttelua ja myllerrystä. :)

Suippo olikin jo kai kysellyt meidän ostosreissun saaliista, kiitos kun muistit! Eilen oli aivan ihana päivä! Aamulla käytiin neuvolassa, kaikki hienosti ja poju on raivotarjonnassa jo valmiina odottelemassa, että koska pääsee äitin ja isin syliin. :) Sitten käytiin neljässä eri lastenliikkeeessä, ja ostettiin vihdoin pinnasänkyyn patja, reunasuojus ja verho. Lisäksi pikkuquu sai kivan pupujussi unirätin (kun minä intin, että sellainen pitää saada :) ja vaunuihin roikkuvan jellonalelun. Tuleva ukki oli luvannut ostaa vauvalle puuhamaton, ja sekin hankittiin samalla reissulla. Kallein ostos oli auton turvakaukalo, mutta siihenkin ollaan tosi tyytyväisiä. Ostettiin kauniin vaaleansininen, kun myyjä sai meidät puhuttua ympäri. :) Tänään sain vielä valmiiksi vaunuihin kutomani viltin, joten kyllä pikkuquun nyt kelpaa tulla. Oltiin illalla tutustumassa Jorvin synnytyssaleihin yms. joten mukavan vauvapainotteista on ollut tää viimepäivien ohjelma. :D

Mansikoistakin olitte puhunut, nam! Mekin aiotaan ostaa pari isoa laatikollista pakkaseen. Kertokaapas minkähintaisia 5kg laatikoita olette nähneet? Me nähtiin äsken kaupassa 19,50e, mutta sehän on kallis!

Nyt täytyy mennä syömään, masu ja masuvaavi vaatii ruokaa!

-Q- ja -q- 34+2

Vierailija
28/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppista piti vielä onnitella ultrakuulumisista! Tuollaista on ihana lukea, kun huomaa, miten onnellinen tuleva äiti siellä kirjoittelee! :)

-Q-

Vierailija
29/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli ehtiny tapahtua kaiken näköstä tässä parin päivän aikana, että on taas ihan turistina. =/

No mutta kuitenkin...

Osanottoni ja pahoitteluni Osselle ja Sussulle. Ei kai oikein muuta voi kun yrittää lähettää voimia ja haleja molemmille!!!!!

Suippo oli kai kyselly lapsenlapsi juttuja... Meillä on niin, että mun vanhemmille tulee 1. lapsenlapsi ja miehen vanhemmilla on jo 1 + nyt meidän lisäks miehen sisko odottaa vauvaa ja niillä on la elokuussa. Eli niille on kolmas tulossa sitten kun Penni-Enni syntyy.

Essi: Mä en oo jumpannu lantionpohjan lihaksia... Mulla on sellanen olo, että ei tartte -> on aikasemmin ollu hyvät + raskaudenkin aikana on harrastettu seksiä (tosin ei ihan niin usein). Mut eihän toi mitään vielä sano... kai sitä vaan pitäis alkaa viittiä jumppaamaan, kun on esim. virtsankarkailu tosi inhottavaa.

Poppiupau: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!!! Aivan mahtavaa... =)

Queiro: No juu on teillä/sulla ollu ihanan vauvapainotteinen päivä!!!! Sullakin alkaa vaan pikku hiljaa synnytys lähestyy... vaikka justhan kaikki oli sullakin alkutekijöissään... =) Niin se aika vaan menee.

Queen: No olipa idiootit lääkärit sulla. =( Mulla olis kyllä vastaavassa tilanteessa menny ihan hermot! Kannattaa antaa palautetta vaikka seuraavalla neuvolakäynnillä moisista eukoista...

Kandi: Mä koitin muistella, että koska ekat liikkeet tuntu, mutta en kyllä muistanu ennen ku tarkistin asian... eli 18+2 tunsin ekat potkut ja sen jälkeen vasta tunnistin niitä muitakin pörinöitä liikkeiksi. Mulla on istukka edessä, että se saatto vaikuttaa kans siihen, että yht´äkkiä liikkeet alko tuntumaan ja heti silleen tosi selkeesti ja monesti päivässä. Ekojen potkujen jälkeen huomasin semmosia kala-liikkeitäkin Penni-Ennin liikkeiksi. Eli vähän niinku kala pyrähtelee ämpärissä missä on vettä, niin semmosia tuntu kans. Mies tunsi ekan potkun rv 19+4.

MULTITABS:sista oli ollu puhetta. Mulle neuvolassa sanottiin ekalla kerralla, että kun oon syöny sen purkin loppuun, mikä mulla oli kesken, ni ei tartte ostaa uutta -> että sit on jo niin valosaa ja kevät pitkällä/kesä, että sitten ei tartte vitamiinilisää. Uskoin sitä tätiä, enkä oo ostanu/syöny enää. Nyt oon ostanu maitohappobakteereja kun yhessä pinossa sanottiin, että se auttais myös vauvan mahajuttuihin syntymän jälkeenkin vielä... tai jotain sinne päin.

).)

Meillä oli 1. perhevalmennus tänään -> aiheena imetys. Se oli kai ihan ok, mutta ei kyllä tullu mulle ainakaan uutta tietoo. Mun mielestä siinä oli puutteita ja annettiin väärää tietoakin... joten en kyllä ollu hirmu tyytyväinen. Sanoinpahan ukolle vaan, että onneks oon käyny imetystukiryhmässä jo valmiiks ja saanu siellä moninkertasesti enemmän parempaa ja oikeempaa tietoa. =) Suosittelenki kaikkia tutustumaan vaikka imetystukilistan nettisivuihin, jos ei ryhmään pääse/halua.

Juu ja arvatkaa mitä... siellä perhevalmennuksessa oli ensin esittelykierros missä piti sanoo nimi + raskausviikot jne., ni mun piti kysyä + vielä omalla vuorolla varmistaa mun MIEHELTÄ, että mikä viikko nyt on menossa. =D Ei kyllä nolottanu, vaikka aattelin, että mitähän noi aattelee, kun eukko ei edes raskausviikkoaan muista, mutta mä olin kyllä ylpee ukosta, että se muisti!!! Kuinkahan moni muiden miehistä olis muistanu jos olis kysyny... :)

Mun verensokeriseuranta jatkuu vielä 6pv... Meni 3 arvoa yli rajojen, niin seurantaa jatketaan ja sit katotaan joudunko Taysin polille tarkempaan syyniin. =/ Ihan hanurista... ei saa mitään hyvää syödä... Ei edes appelsiinimehua juoda ilman, että lantraa sitä. =( Noh... Penni-Ennin parhaaksihan tämä kaikki...

Onko muuten kellään LIITOSKIPUJA? Tuli vaan mieleen, että jos jollain on, ni ootteko huomannu, että seksi pahentais niitä? Mä oon huomannu ton ittelläni ja aattelinkin, että oliskohan jollain antaa jotain asentovinkkiä missä ne ei niin pahenis... ;)

Ääh.... CSI alkaa... pitää mennä.

Burde ja Penni-Enni 28+2 (muistin just ja just kysymättä mieheltä ;)

Vierailija
30/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt kerran pääsin vauhtiin, niin kirjoitanpa samantien kaiken, mitä mieleen tulee.

Neuvolassa varmistui muuten sekin, että kyllä mulla on jo supistuksia. Neuvolantäti kysyi sf-mittaa ottaessaan velmuna, että onko mulla ollut supistuksia, ja vastasin, että en oikein osaa sanoa. Hän sitten vastasi, että no nyt sulla on just supistus! Ja kyllä se oli just samanlainen masun kovettuminen, kun teille tässä kuvailin muutama päivä sitten. Mitään kipua tms. en kyllä itse tuntenut.

Kiitos NapNapille imetysliivigallupiin vastauksesta :) Täytyypä itsekin kohta suunnata liiviostoksille. Parit ajattelin ostaa aluksi ja katsoa sitten, pystynkö varmasti imettämään. Onko teillä äipöillä muuten käytössä imetystyyny?

Kuka haluaisi alkaa päivittää Enskareiden esittelylistaa? Olen tehnyt sitä Wordin avulla, eli seuraavalle listaemolle voisin lähettää saman tiedoston sähköpostilla, niin ei tartte kaikkia koodeja alkaa naputtelemaan alusta asti. Toivoisin, että joku ottaisi homman piakoin hoitaakseen, koska olis kiva päästä ilmoittelemaan omia vauvauutisia sitten jo seuraavan listaemon päivitettäväksi.

Eipä kai muuta taas tällä erää! :)

-Q-

Vierailija
31/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kauhea kiire tuntuu olevan koko ajan, mikä ei ole yhtään kiva yhdistettynä tähän väsymykseen :( Kuulumisianne käyn kyllä lukemassa melkein joka päivä.

Ei ole kyllä ihme, että Poppiksella pääsi tutkimushuoneessa poru - mulla pääsi ihan vaan siitä kun luin sun tekstiä :) Tuntuu muutenkin, että itkeskelen koko ajan ja joka asiasta.

Kauheasti hyviä vointeja kaikille, tämä jatkaa taas kiitämistä paikasta toiseen...

SS rv9+2

Vierailija
32/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q, mulla oli kahdet imetysliivit jotka oli aivan liian vähän, mutta käytin sitten myös tavallisia rintsikoita. Olihan se niiden kanssa hankalaa kun piti koko yläkroppa riisua paljaaksi, mutta kun oli niinkin isot ja raskaat rinnat varsinkin siinä ekoina viikkoina niin imetysliiveistä ei yksinkertasesti löytynyt tarpeeksi tukevia. Menihän se näinkin.

Imetystyyny meillä on myös ja oli kyllä aivan ehdoton!!! Se on kiva olla olemassa edelleen (mulla loppu maidontulo kolmisen viikkoa sitten), vauvaa voi pullostakin syöttää sitä vasten varsinkin näin helteillä kun sylissä tulee liian kuuma, sitä vasten voi alkaa tulevaisuudessa istuttamaan vaavia ja onhan se ihan kiva sohvatyynynäkin;D Suosittelen!

Mullakin tuli mieleen noista apteekista hommattavista tavaroista, että septidin on kans hyvä jos haluaa selvitä helpommalla napatyngän putsauksesta. Vedellä kun puhdistaa niin pitää kunnolla kuivata perään mutta septidin haihtuu joten sitä ei tarvi.

Muuta ei nyt tullutkaan tähän hätään mieleen...ai niin, meidän Allu puskee jo hampia(mikä varmaan tuolta vauvapuoleltakin on tullut hyvin selväksi=D)! Että tää aika menee nopeaa...muistakaahan nauttia niistä ensimmäisistä viikoista ja ottaa rauhallisesti! Ne on yllättävän pian takanapäin...

Pitäkäähän lippu korkealla!

-Ankka & Alisa 3kk+viikko päälle-

Vierailija
33/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori tulen nyt tänne teidän hienoon pinoon sorkkimaan!

Pääsin pitkästä aikaa kurkkimaan mitä sulle kuuluu ja hyvää näyttää kuuluvan! =D 34 viikkoa jo takana, kohta pääset tositoimiin!

Meillä poju on jo 3 kk vanha, tosin pikkanenhan hän vielä on. Tutkitaan kovasti ja seurataan viikottain neuvolassa pituus/paino -kasvua. Vähän kyllä välillä tuppaa hermostuttamaan että onko jotain vialla, vaikka mitään ei ole löydetty. Testosteronit olivat vähän koholla, taitaa olla oikea miesten mies ;)

Yritän nyt päästä seurailemaan enemmänkin sinun loppuraskauden kuulumisia ja varsinkin odottelen sitä synnytyskertomusta ja minkälaisen pikkumiehen te saatte... varmaankin oikein suloisen!

T: Siriin ja poju 3.5 kk

Vierailija
34/34 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Alkuun pahoittelut sekä Osselle että Sussulle teitä kohdanneesta surusta :( Voimia jatkaa eteenpäin *halaus*!

Poppikselle onnittelut virkeästä vaavista np-ultrassa!

Ja onnittelut teille monille uusille enskoille, jotka elätte sitä odotuksen alkuihmetystä! Tiedän kyllä, että tunteet vaihtelevat päivittäin ja jopa hetkittäin toivosta ja riemusta epätoivoon. Useimmiten ne vaavit kuitenkin pysyvät tiukasti kyydissä ja sitä toivonkin teille kaikille!

Monen monta enskaa on myös odotuksessaan jo ihan loppumetreillä. Toisaalta toivoisin itsekin olevani jo loppusuoralla ja toisaalta ajattelen jo nyt kaiholla sitä päivää, jolloin en enää kannakkaan tätä kyytiläistä masussa. On se vaan niin mukava kaveri ja kiltisti potkii äidille, kun laittaa käden masulle :)

(.) Tänään oli sitten eka työpäivä loman jälkeen. Olin työvuoron jälkeen aivan poikki ja mietityttää miten sitä jaksaa sinne syyskuun loppuun saakka. Sitten minua on suututtanut eräs äiti, jonka mielestä minulla on pieni maha verrattuna viikkoihin *mur*. On se nyt kuitenkin ollut jo monen monta viikkoa niin selkeä vauvamaha, että vieraatkin ihmiset ovat kyselleet laskettua aikaa. Lähtöpainoon ei ole vielä tullut lisäystä kuin se reilu kaksi kiloa, joten siinä mielessä maha ei tietystikään ole kasvanut. Sf-mitta oli kuitenkin viime mittauksella ihan keskikäyrällä ja vyötärön ympäryskin on paksuimmalta kohdalta jo 97cm (ennen raskautta 70cm) Vauvakin on kasvanut hyvin, että siinä mielessä voin olla huoleti. Suututtaa vaan joidenkin oikeus arvostella mahan kokoa oli se sitten iso tai pieni! No pieni murhe monen muun murheisiin verrattuna, mutta tämän äidin kommentti kyllä pilasi minun päivän :( Tässä sitä odotellaan " Otson" kanssa perjantaita jolloin saavutetaan taas yhdessä yksi tärkeä rajapyykki tässä raskaudessa 24 raskausviikkoa! Sitten ehkä uskallan vähän huokaista ja alkaa todella uskomaan, että tämän vauvan on tarkoitus syntyä elävänä ja hyvinvoivana meidän perheeseen. Muuttoakin pitäisi alkaa valmistelemaan, eilen käytiin tekemässä kalustetilauksia. Perjantaina ajattelin käväistä Lastentarvikkeessa vilkaisemassa jos vaikka sittereitä löytyisi sopuhintaan. Niin ja se vakuutuskin pitää hommata. Olipa tuo tuleva isukki tänään etsinyt sopivaa hoitopöytääkin huutonetistä :)

Mutta nyt yöunet kutsuvat meitä, joten huomiseen,

terkuin Mörötin ja " Otso" rv23+5