Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon huonommuuden tunteesta?

Vierailija
23.05.2013 |

Koen jatkuvasti olevani liian huono ja laiska tyttöystävä. Eilenkin pesin vessan ja tiskit (meillä tiskikone rikki). No kun mies tuli kotiin, alkoi heti imuroimaan ja minulle tuli se tunne, että olen pata laiska kun en ole imuroinut. Olen kuitenkin yleensä tehnyt ruoan ja tiskannut ja eilenkin olin migreenissä, joten imurointia en olisi voinut ajatellakaan. Silti tunnen olevani huono ihminen, tyttöystävä ja nainen.

Tiedän, että tämä varmaan johtuu siitä, että lapsesta pitäen minulle on tankutettu siivoamisesta ja kerran, kun en ollut siivonnut huonettani, isoäitini totesi minulle, että hän säälii sitä miestä, joka minut ottaa kun olen niin sottapytty. Kai tuo lausahdus sitten vielä 26-vuotiaanakin vaikuttaa elämääni tai jotain, kun tuntuu etten tee tarpeeksi ollakseni hyvä tyttöystävä. Tiedän, ettei mies näin ajattele, mutta itsellä kokoajan huono omatunto... Mikä avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän oudolta tuntuu, että mies heti töistä tullessaan rupeaa imuroimaan, ellei teillä nyt ihan täysi kaaos ollut.

Vierailija
2/4 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiedät että tuntemuksesi johtuu lapsuuden kokemuksista ja isoäidin sanomisista, voit aina kun syyllisyys tai häpeä nostavat päätään muistuttaa itseäsi siitä, että tunteella ei ole mitään tekemistä nykyisten realiteettien kanssa. Listaat mielessäsi kaikki hyvät puolesi ja mitä kaikkea olet tehnyt ja yleensä teet. Ja sitten kysyt itseltäsi, että jos kyseessä olisi vaikka joku ystäväsi, olisitko sitä mieltä että hän on patalaiska ja huono ihminen. Lisäksi opettelet ihan tietoisesti sietämään sitä huonoa fiilistä ja epämukavaa oloa, jättämällä kotitöitä tekemättä ja vaikka istumalla vaan ja yrittämällä rentoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on pilannut oman elämänsä hakemalla hyväksyntää äidiltään. Arvaa huviksesi sanoiko mummoni koskaan että onpa sinulla ihanan siisti koti. Oletpa kasvattanut lapsesi tarpeeksi hyvin. Kylläpä olet tehnyt hyvät valinnat elämässäsi? Äitiparka yritti käydä valtataistelunsa minua vastaan, mutta minäpä kieltäydyin taistelemasta. Totesin vain ettei siisti koti kiinnosta minua pätkääkään. Olen täysin tyytyväinen itseeni ja elämääni karkkipapereitteni seassa, ja mieluummin käytän aikani elokuviin, kirjoihin, ystävien tapaamiseen sekä lenkkeilyyn kuin puunaamiseen.

Oikeasti toki tunnen tänä päivänäkin suurta ahdistusta kotini siisteydestä, mutta koska tiedän että voin puunata 24/7 eikä siitä siltikään mitään palkintoa saa, en vaivaudu. Piruuttanikaan.

Vierailija
4/4 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:45"]No vähän oudolta tuntuu, että mies heti töistä tullessaan rupeaa imuroimaan, ellei teillä nyt ihan täysi kaaos ollut.[/quote]

No mies haluaa yhtälailla kuin minäkin pitää paikat siistinä, ei meillä mitenkään kaaos ollut, ihan normaalistikin kerta viikkoon imuroidaan ja eilen nyt mies sitten päätti tarttua imurin varteen.

3 ja 4: Kaipa minun pitää vaan opetella tämän kanssa elämään. Jotenkin se on vaan nyt yhteenmuuton jälkeen ahdistanut enemmän. Yksin asuessa en niinkään jaksanut siisteydestä stressata.

ap