***KESÄKERTUT 2006, toka pino =)***
Tässäpä meille uutta pinoa... Eiköhän tuo 5 sivua riitä ensimmäistä - jatketaan juttua vaan. Se on mukavaa, että riittää tänne kirjoittelijoita.
Eka pino tässä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7706974&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (38)
Taidan olla viimeinen tai onko tietoa joko pikkumyymamma on jakautunut?
Huomenna aamusta alettaan käynnistää..Mieli on surullinen, kun olisin niin mielellään halunnut kokea luonnollisen tavan lähtä synnyttämään, eikä taas sairaalasta käynnistämällä. Toivottavasti ei ole yhtä pitkä ja rankka kokemus kun esikoiselta!!
Olen voinut ihan hyvin helteistä huolimatta, eikä nyt liiemmälti ole ahistanutkaan =)
Ensi viikolla minäkin vihdoin pääsen sitten tälle puolelle!!
Ihania vauvantuoksuisia hetkia toivottaa
Tuulia rv 41+5
Tunnustan taustailleeni kesäkerttuja aikaisemmin keväällä.
Meidän tyttövauva on nyt 3 viikkoa vanha. Itse olen 35-v ja mies on 43-v. Ennen raskautta olin muutaman kuukauden työttömänä ja työnhaku loppui raskaustestin haamuviivaan. Nyt aion olla kotiäitinä jonkin aikaa. Mies on toimittaja. Asumme Itä-Vantaalla Koivukylässä kerrostalo neliössä. Haaveilemme omakotitalosta.
Synnytys sujui sutjakkaan. Synnytyssaliin päästyäni oli kohdunsuu jo täysin auki ja vauva jo tulollaan. Synnytyssaliin ei kiireellä toki kotoa tultu vaan naistenklinikan neljännen kerroksen osastolta. Oli yllätyksenä hoitohenkilökunnalle että 35-v ensisynnyttäjä aukeaa nollasta 10 senttiin 2 tunnissa. Kärräsivät sitten juoksujalkaa synnytyssaliin ja siinä sai jo ponnisteluita pidätellä kaikin voimin. Jäi sitten epiduraali saamatta. Alkuponnisteluihin henkäilin ilokaasua ja loppuponnistelut meni ilman mitään. Kipu oli kuitenkin ihan siedettävä. Ihme ja kumma. Enpä olisi etukäteen uskonut.
Äidin tyttösen mielestä paras paikka on äidin tissillä. Yllätys yllätys. Ilmavaivat on riesana ja rela-tipat ei paljoa auta. Mutta onneksi ilmavaivat loppuvat sitten aikanaan.
Onko kesäkerttusilla tapaamista suunnitteilla pääkaupunkiseudulla? Mahtuuko mukaan?
Asuuko kenties joku kesäkerttunen Itä-vantaalla (me asutaan koivukylässä) ja haluaisi lenkki- (siis vaunuilla kärryttelyä), kaupungilla päivällä käynti- tai kahvitteluseuraa? Itse olen päivät vauvan kanssa kaksistaan ja muutakin seuraa kaipaisi. Vastata voit myös emaililla kuusifani13@hotmail.com.
Meilläkin on jo kohta kolmen viikon ikäinen neiti. Juhannuspäivänä siis neiti syntyi. Rauhalliselta tapaukselta vaikuttaa. Toistaiseksi lähinnä syö ja nukkuu. Ilmavaivoja ei ole ainakaan vielä ilmaantunut. Toivottavasti ei tulekaan. D-vitamiinia ei olla vielä aloitettu. En ole sen kanssa niin kovaa kiirettä pitänyt ennenkään. Pojilla siitä tuli mahavaivoja, joten odottelin vähän kauemmin sen aloituksen kanssa.
Minäkin olen niin hyvä nukkumaan, etten aina vauvan ähinään herääkään. Sairaalassakin nukuin yhtenä yönä niin sikeästi, että vauva ehti huutaa jo tovin ennen kuin havahduin itkuun. :D Heräsin kuitenkin...
Nimeä mietitään kovasti miehen kanssa ja jospa tästä johonkin yhteisymmärrykseen vielä päästään. Ristiäisiin on aikaa vielä kuukausi.
Hyviä vointeja muille pienille Kesäkertuille!
Mirju ja neiti 2vkoa 5pvää
Mikä lie nyt sitten iskenyt meidän pojalle kun aika jatkuvaan vaahtoaa. Toivon todella ettei koliikkia ole pukkaamassa, tytöllä se kyllä alkoi jo 1,5viikkoisena joten toivon todella että tämä on ihan joku ohimenevä homma.
Lähteminen talosta ulos on tätä nykyä aivan kauhea huuto-show, siinä itkee yleensä isommatkin lapset kun ne tosiaan pelkäävät että vauva kuolee kun se karjuu! Olen yrittänyt selittää vaikka miten päin että KAIKKI vauvat itkevät, se ei ole vaarallista, mutta miten lie nekin ovst niin herkistyneet! Auton turvapenkki on kauhistus tuolle meidän pojalle, heti alkaa parkuminen. Tänään jo tutkin tarkkaan penkin josko siellä olis oku piikki tms. joka vaikka satuttaa mutta ei mitään löydy. Sitteri on myös aina itkun paikka samoin vaunut ellen laita nukkuvana sinne häntä. Syli on ainoa mikä kelpaa! Tänään kävin äidilläni ja hänenkin sylissä vauva vaan parkui, mutta mun sylissä siis hiljenee heti ja on tyytyväinen. Outo vauva meillä! Onko sitten niiiiin maidon hajun perään vai mikä ihme on?
BeckM (menikö nikki oikein?) mä asun Itä-Vantaalla, Nikinmäessä. Mutta ainakin tällä hetkellä mulla on kädet niin super-täys työtä noiden kolmen lapsen kanssa että vaunukävelyt on kaukaista haavetta! Itse asiassa vaunukävelyjä odotin koko raskaus ajan, mutta ne yritykset on menneet ihan vauvan kanniskeluksi kun ei herra viihdy vaunuissa. Mutta josko syksyllä helpottais vaikka tämä arki niin ehkä sitten....Kun koulutkin alkavat ja isommat lapset ovat päivät koulussa niin sais tän arjen pyörimään jotenkin paremmin.
Ens maanantaina saan rintarepun, jospa tuo viihtyisi siellä niin saisi edes jotain kotihommia tehtyä ja isompien kanssa käytyä vähän ovesta ulkona.
Lupasin ennen vauvan syntymää etten ikänä valita mistään jos synnytyksestä selviän ja vauva on terve ja niin vaan täällä taas valitan kaikesta...loppujen lopuksi vauva on kuitenkin helppo, nukkuu yöt aivan mahtavasti, syö 1-2 kertaa ja sylissä on itse rauhallisuus. Pitäisi kait vaan jättää kaikki muu pois ja nauttia vauvasta tämä hetki kun se on vielä niin pieni! Anteeksi valitukseni :).
t. mariadee
Luin tämän pinon vain ku edellistä en ole vielä kerennyt. Ajattelin katsastaa mikä teillä on tilanne täällä.
Sitten kuulumiset:
Pojalla tuli eilen 3 viikkoa ikää ja kaikki mennyt liiankin hyvin. Olin lasten kanssa viime viikonloppuna reissussa Helsingissä, vähän jännitti kuinka reissussa menee mutta hyvin meni. Puolivälissä pysähdyttiin syömään ja vanhemmat lapset kävi pissillä ja taas mentiin. Eikä ollut automatka mikään ongelma joten lähetään huomenna uudestaa.
Kaikki sukulaiseni asuvat siellä ja vanhat ystävät. Muutimme Jyväskylään viime syyskuussa ja uusia ystäviä en ole töiltä/ raskaudelta kerennyt hankkimaan. Nim. entinen työnarkomaani.
Itse olen käyttänyt kun poju on illalla kiukkunen eikä mene nukkumaan ja viihtyy vain sylissä: ratkaisuni on kantoliina. Ja ei mene kuin noin 10 minuuttia ja on täydessä unessa ilman liinaa menee kitinään ja itkuun noin 1 1/2 -2 tuntia. + itselläni on kädet vapaana käyn siiinä samassa koiran kanssa iltalenkin. nukkumaan laitan siinä kantoliinassa koska viihtyy siinä sykkyrä asennossa :-)
Kannattaa kokeilla, asento on mielyttävämpi kuin rintarepussa siis tukee paremmin omaakin selkääni ( minun mielestäni)
Mennään huomenna hakemaan asuntovaunu. Sitä olen tässä siitä lähtien metsästänyt kun pietu syntyi ja maanantaina sain siitä lyötyä kaupat lukkoon. joten siinä tuo loppu kesä varmaan meneekin. Ennen kuin tuo esikoinen aloittaa koulun syksyllä:-( Minusta tulee vanha kun lapseni menee KOULUUN!! Hui
kesän jatkoja kaikille
Äsken nukkui 5 min ja mahavaivoihin taas heräsi. Ja ei oikein muualla nukahda kuin tissillä. Sanoivat jo sairaalassa, että kelpaa selvästi vain äidin tissi ja syli. No, nukahtaa onneksi isän olkapäälle joskus. Nyt valuu mulla puklu olkapäällä, kun natiainen siinä torkkuu.
mariadee, hauska että asut Itä-Vantaalla, niin voidaan tavata. Ja se mun nikki meni oikein. Syksymmällä voisi tavata ja ihmetellä enemmän kärryttelyitä. Varmaan " arki" (mitä se oikein on, ensisynnyttäjänä en edes tiedä) helpottuu siihen mennessä teillä jä meillä. Minkä ikäsiä sulla vanhemmat lapset on? Itse ihmettelen par' aikaa sitä, että jos vauvan kanssa elämä on pelkkää tissillä oloa ja ilmavaivoja, niin miten ihmeessä sitä pärjää, jos olisi entisestään 2 - 3 vuotias. Ja yöunet jää välillä ihan olemattomiin. No, ei pitäisi valittaa, kun on saanut terveen lapsen ja itsekin on ihan kunnossa.
Miiris, millanen kantoliina sulla on? Meillä on rengaskantoliina, mutta ei taideta osata käyttää sitä. Taitaa olla vielä harjoituksen puutetta, mutta ei saada sitä tarpeeksi tiukalle natiainen siinä sisällä.
Ja nyt natiainen nukkuu kiltisti. Illalla käydään kärryilemässä, että isä saa univelkoja pois nokosilla.
Miten tämä aika menee näin nopeasti?? Just tuossa appivanhemmat kävi kylässä ja kun ovat olleet sairaana näkivät poikaa kolmen viikon tauon jälkeen. Anoppi oli ihna järkyttynyt ko poika on niin kasvanut. Näyttää ihna eriltä kuin silloin syntyessään. Se on kyllä totta.
Meilläkin on alkanut pienet kitinät. Yöt menee onneksi hyvin paitsi että poitsu syö lähes poikkeuksetta kahden tunnin välein ja aamuyöstä äkisee sängyssä ihan hirveesti. Yritän itse kovasti nukkua mutta vielä ei jotenkin osaa olla niin rennosti etteikö tuota äkinää kuulisi. Nyt olen sitten kuuden tai seitsemän aikoihin antanut jäädä viereen nukkumaan ja yllättäin nukkuu siinä tosi sikeästi... Mutta onneksi mies on edelleen lomalla, joten aamupäivällä saan nukuttua, jos tuntuu siltä, että haluan unia jatkaa.
Mutta noista kitinöistä. Eli aamupäivällä tai sitten alkuillasta. Poika on väsynyt mutta uni ei vaan tule ja sitten alkaa kitinä, johon tuntuu ettei mikään auta. Kuten Miiris jo edellä kirjoitti, myös meillä kantoliinasta löytyi se ratkaisu. Ei mene kuin hetki ja poika nukkuu. Suosittelen kyllä kaikille, jotka kokee, että vauva rauhoittuu ainoastaan syliin. Silloin pystyy kuitenkin samalla tekemään kotihommia ja kädet eivät väsy kantamisesta.
Mutta eipä tässä oikeastaan muuta. Ihanaa tämä vauvan kanssa oleminen on ja arki on muuttunut ihan totaalisesti. Poitsu on nyt aloittanut aamujokeltelut ja hymyilyt ja se kyllä sulattaa niin äidin kuin isänkin sydämen.
Hyvää viikonloppua kaikille pikkukertuille ja perheille.
Nearoosa ja Nyytti
Palsta huhti-kesäkuussa 2006 lapsen saaneille:
http://www.phpbbserver.com/toukokuiset2006/index.php?mforum=toukokuiset…
Tervetuloa mukaan!
Täällä ollaan vietetty puuhakas päivä. Iskä on tosiaan aloittanut työnsä ja lähti aamusella. Kotiutuu sitten huomen aamulla. Hyvin ollaan saatu aika menemään... Aamulla (1030) oli 1kk neuvola ja sieltä suunnattiin kaupan kautta mummun sapuskoille =) Kotiin tultiinkin vasta tunti sitten nyt on rauha maassa ja tyttö hyvällä tuulella. Poju tuossa tuolissaan torkkuu ja mietin miten iltapuuhiin ruvetaan.
Eli sitten 1kk faktaa: 4510g/54,5cm, py 34,5cm
syntyessä poju oli 3280g/50,5cm, py 33,5cm
Mites tuumitte haluatteko tänne sellasen kasvun seuranta pinon vai heitelläänkö vaan kuulumisien joukkoon... Jotenkin tuntuisi musta vapaammalta vaan niitä tänne heitellä, kun se pinon päivittely saattaa jäädä retuperälle... Toki, jos joku ihan innokas löytyy niin siitä vaan.
Onkos muuten Krissestä kuulunut pitkään aikaan mitään? Toivottavasti on heillä asiat hyvin ja kyse on vaan 3 lapsen arjesta.
Lytte ja Veikka 1kk tänään
Et ole pilannut lastasi... vastasyntyneet ovat erilaisia ja pariviikkkoinen tarvitsee äitiä, yksin jäämisen pelko on pienelle todellinen. Olin myös ehdottamassa tuota kantoliinaa ratkaisuksi. Samalla voit puuhailla muitten lastesi kanssa jotakin, lähteä vaikka leikkipuistoon tai askarrella, kun vauva nukkuu kantoliinassa. Meillä kitinät rauhoittuu (ellei kyse ole nälästä tai masuvaivoista) heti kun pääsee liinaan. Nimenomaan pitkä sidottava liina on läheiriippuvaiselle hyvä sillä siinä on tukevasti ja tiukasti paketissa, kuin kohdussa. Voit säädellä asentoa pystympään tai kehtosidonnalla voit samalla vaikka imettääkin huomaamatta vaikka leikkipuistossa.
Toinen mikä voi auttaa on kapaloliina. Meidän pikkanen ei tyydy sänkyyn/sitteriin/minnekkään nukkumaan kuin syliin tai kantoliinaan päiväsaikaan ilman kapaloa, kun taas illalla taas nukahtaa itsekseen tiukassa kapalossa omaan sänkyyn... edes tuttia ei huolitse kapalossa vaan turvaksi riittää napakka pito ympärillä. Meillä on käytöss " Uniliina" - jossa olen nukuttanut vaippasiltaan helteilläkin kun on ohutta ja hengittävää materiaalia. Avaan kapalon vain syöttöjen ajaksi ja paketoin uudestaan http://www.nuppuliina.fi/cat/product_catalog.php?c=262
Juuri tänäiltana oltiin anoppilassa ja vauvi päätti myös että äidin syli on ainoa oikea... lopulta huusi omassa sylissänikin kunnes tajusin että kyse olikin nälästä. Meillä vauvin saa turvaistuimeen huijattua vaan jos sitä ensin keikuttaa niin että vauva näkee kokoajan kasvoni lähellä sitten lähetään liikkeelle niin että vauvi tajuaa ettei turvaistuimeen joutuminen tarkoita sitä että äiti häviää.. Vaunuihin totuteltiin pitkän aikaa niin, että oli unessa tai puoliunessa kun sinne laitoin.. nyt vasta 4 viikkoisena ei saa paniikkia vaunuihin laitettaessa vaan tietää, että pääsee nukkumaan ulos.
Ninni ja Jesse
Ihanaa, kuulla että muillakin on enemmän tai vähemmän kitinää ilmassa, ehkäpä tämä on joku +3vk ilmiö :).
Tänään anoppi jo ehdotti että nyt se maito on varmaan loppu mun tisseistä kun kitisee :(, voi hel***ti että kävi ärsyttämään!! Ihan kun se maito noin vain loppuisi. Ja kun takuulla tiedän että maitoa on tällä haavaa enemmän kuin tarttis, tissit on piukeena ja maitoa valuu norona aina kun nousen pystyyn tai ajattelenkin vauvaa. Ja lypsäen tulee nyt mainiosti, ihanaa. Tänään kävin tytön kanssa kaupassa ja leikkimässä tulevan koulun pihalla, oltiin 1,5t kaksin liikkeellä. Johan neitikin oli taas paremmalla päällä kun sai olla äitin kanssa ilman sylivauvaa...ja teki itellekin hyvää, tuli jo oikein ikävä vauvaa kun siitä oli hetken erossa :)).
BeckM, juu katellaan syksymmällä sit. Meidän lapset on jo kouluikäisiä, tyttö menee nyt ekalle luokalle ja poika menee tokalle luokalle. Sinänsä jo isoja ja pärjäävät hyvin jo itsekin. Mutta kun niin mielelläni olisin heillekin vielä sellainen " passaava" äiti, eli laittaisin iltapalaa ja pelaisin pelejä jne., mutta kun tosiaan kädet on sidottu tuohon meidän pikku ihanuuteen. Kantoliinaa mietinkin jo itse, musta on vaan näyttänyt kun kaverilla sellainen on että se olis kovin monimutkainen laittaa?? Siksi nyt rintarepun hommasin. Mutta kuulosti kyllä teidän jutuista päätellen tosi hyvältä ja olis varmasti just tuolle meidän vauvalle passeli juttu. Ehkäpä vielä senkin hommaan. Mieskin sanoi eilen illalla kun poju kitisi vaan ja mulla oli aamun pyykit edelleen koneessa, aamupala astiat pöydässä, itseltä hampaat vielä pesemättä jne. siis vielä illalla että ostetaan mitä vaan keksit helpottamaan arkea. Oli kait aika kaaosmainen kotiinpaluu miehellä töistä...
Sitten illalla innostuttiin vähän puuhailemaan makkarissa ja tänään on ollut kyllä alapää lievästi sanoen kipeä, siis tuolta sisältä ja sit on vihlonu kohtua kummallisesti, onko muilla ollut tuollaista? Ja on tuo kumien kanssa sählääminen kyllä niin huvittavaa puuhaa tällaisessa toistakymmentä vuotta kestäneessä suhteessa, hih, kuin vieraissa kävisi :)).
Joku mainitsi jokelteluista ja hymyistä, että niillä kyllä jaksaa taas. Meillä poju ei vielä " tarkoituksella" hymyile mutta sitäkin enemmän tulee hymyjä rinnalla ja jostain syystä kovasti mun miehelle hymyilee, niin kyllä vaan ne on niin ihania että todella sulattaa isommankin ihmisen. Kovasti odotankin sitä oikeaa ensihymyä, eiköhän se kohta tule. Muistaakseni n.4viikon iässä meillä nuo vanhemmat lapset aloittivat hymyilyt. Se eka oikea hymy on se kaikkein ihanin, minkä vieläkin muistan kummaltakin!!
Ja jokelteluista vielä ihan että esikoinen meillä jokelsi tosi paljon ja varhain ja oppikin puhumaan hirmu aikaisin. Tyttö taas ei paljoa jokeltanut ja oppikin sitten tosi myöhään puhumaan ja vieläkin on puheessa vähän vaikeuksia...että ehkä siitäkin voi jotain ennakoida..
t. mariadee ja " jussi" huomenna 3viikkoa
pääsinpä taas kirjoittaa ku meidän muu aamu uninen perhe nukkuu vielä, isommat lapsetki löyty aamulla meidän sängystä, yleensä vaan poika saattaa tulla mut nyt oli neitiki, liekö yhtä matkaa tulleet :D
meillä kossi nukkuu edelleen hyvin yöt, mut NEAROOSAn vauva tais nukkuessa ' äkistä' niin meidän poju kans välillä pitää semmosta hassua äkisevää ääntä, häiritsee välillä mun unta. meillä tytöllä oli kans joskus sama.
me kans käytiin eilen 1kk neuvolas tai mun terkka äitiysneuvola puolelta katto pojan ku lasten neuvola on lomal ja ois tullu liian pitkä väli muuten. painoa oli 4350g (muistaakseni) ja pituus 52,5cm. kaikki oli hyvin ja vauva oli käyrien mukaan kuulemma just sen kokoinen kun tämän kokoisten vanhempien lapsi teoriassa ois tuon ikäisenä.
meillä tulee kans hymyjä unissaan ja hoitopöydällä mut ei taida olla tarkoituksen mukaisia, meidän vaavi ei viel ' juttele' , esikoinen oli kehittynyt keskustelija jo tässä iässä mut ei sitä jouda niin paljo kolmatta ' treenaa' ku on noi 4v ja 2v hoidettava ja huomioitava myös.
oliko MARIADEE joka kirjoitti kivusta alhaalla s:n jälkee, mulla oli kans silloin eka kerran jälkeeen seuraavana päivänä muutaman kerran vihloi jostai emättimen periltä, mut ei sitte oo ollu mitää.
ai niin mun piti kysyä, ONKO KELLÄÄ JUMPPAKUULIA? haluisin ostaa lantionpohjalihas jumppaa varten mut osaako kukaa neuvoa mitkä parhaimmat synnytyksen jälkeen, ku niit on niin eri kokoaisia, onko silikoni materiaaleista paras? oon netistä kattonu mut ei siel oo paljo kerrottu niiden käytöstä eikä tääl ole alan liikkeitä josta vois neuvoa kysellä.
vaan poju heräs niin täytyy mennä
Aks
Oli mukavaa, saatiin vähän neidin rytmiä käännettyä. Eli nyt mennään " vasta" yhdeksän tai kymmenen maissa nukkumaan ja herätään sitten aamulla seitsemän tai puoli kahdeksan maissa. Ennen kun mentiin jo seiskalta nukkumaan ja herättiin sitten viideltä.
Meidänkin vauva " äkisee" kummallisesti :), viime yö meni kokonaan lukuunottamatta klo 04-06, tuota outoa ääntä kuunnellessa. Sellaista outoa murinaa ja ärinää ja ikäänkuin punnertais kakkaa mutta ei kuitenkaan.
Lisäksi herra piti silmiään visusti auki miltei läpi yön, nukkui siis tosi vähän, ja sen mitä nukkui niin äkisi ja puhisi. Itse nukuin tosiaan kaksi tuntia vaan. Ja meidänkin sängyssä oli aamulla koko perhe, 5 henkilöä, pikkaisen ahdasta oli. Mies otti aamulla kuvankin meistä kun minä ja lapset oltiin todella kuin sillit purkissa kuka mitenkin päin. Voi, näitä aikoja kyllä varmasti vielä tulen kaipaamaan sitten vanhana mummona....
Saunaan ajattelin tästä lähteä vaikka kätilö sanoi etten saa kuukauteen mennä saunaan. En kyllä ymmärrä miksi? Kuitenkin tikit on pois ja haava ei enää eritämitään ja omaan saunaan menen ja laitan puhtaan laudesuojan niin tuskinpa siitä nyt haittaa on, pakko päästä nyt saunaan!!
Krisseä minäkin kaipailen, missähän mahtaa luurata, kesälomilla?
t. mariadee + " jussi" 3vko tänään
-aikalailla.
Ei meidänkään vauva viihdy kuin sylissä, liinassa tai tissillä. Ja iltaisin/aamuisinkin parkuu tissilläkin. Ilmavaivoja vissiin ja unisuus-ongelmaa(ärsyyntyy kun on väsynyt, muttei vielä nuku kunnolla?). Ja auton turvaistuin on ehdottomasti ahdistava paikka, jos hereillä ollessa siihen kahlitaan. (ymmärrettävää mun mielestä)
Lueskelenpa muidenkin viestejä, ja jatkan sitten. Jos ei niskat jumitu
Summerska
Ps. käykäähän yahoon puolellakin kirjoittelemassa...
Siis että jo tässä vaiheessa rinnat pienenisi tai huolta maidon riittävyydestä? Mulla on aiemmin piisannut yllin kyllin ja lypsää oon saanut enemmän tai vähemmän, mut nyt ei enää tarvi lypsää (vauva ei kuukauttakaan vielä) ja dd-kokoset imetysliivit alkaa tuntua turhan isoilta... (välillä oli liian pienet jopa) Aiemmin on mennyt samat liivit koko imetysajan. Tyrehtyyköhän mulla maidontulo, apua! Oon jo aiemmin murehtinut samaa, mut maidon määrä parani yhden " valmiin ruuan" syömisen jälkeen (kerrankin pääsi valmiiseen pöytään, missä herkut ja muut), ko. päivänä oli mieskin kotona, joten ehkä sekin vaikutti? Mahtaako stressi vaikuttaa, vaikkei niin kovin paha oliskaan? On vähän ihmissuhdehankaluutta tässä taustalla myös (lähisukulaiset), mikä on aiheuttanut murhetta, ja tietty toi lapsilauma muutenkaan ei liikaa lepoa ja rauhaa suo...
Summerska
Ps. Mariadee, kyl mullakin ekan kerran jälkeen oli paikat hellänä (oli kyl liian aikaisin varmaan, vasta 1,5vk synnytyksestä), toisella kertaa tuntui vain hetken touhujen jälkeen. :-) Mut mukavaa se on. :-) (mä en edes kumeja ajattele, tarpeeks jännää ilmankin...)
En ehtinyt koko pinoa lukea ja ajttelin nyt kirjoittaa nopeaa jotain ja lukea pinon kun on enemmän aikaa.
Mulla on eppari-haava vieläkin kipee :( pian 2 vkoa synnytyksestä ja en voi kunnolla istua. Ja sitä särkee aina kun seison tai liikun vähän tavallista enemmän. Miten teidän muiden haavat parani, joille tuli eppari? Seksi ei todellakaan ole vielä edes mielessä, mutta koskakohan sitä edes uskaltaa alkaa ajattelemaan?
Nopeaa osio silmään, että vauvat kitissy. Meiänkin poika on nyt kärsiynyt vatsavaivoista ja syli ja tissi vaan rauhoittaa. Niinpä maanantaina meen tai mies menee ostaan kantoliinan! En vaan tiedä ottaisko rengasliinan vai trikooliinan vai minkä. Pelkään vaan sitä, että en jaksa opetella sidontoja..joten joku valmistaskuliina kuulostais helpommalta.
Tästä tulee nyt omanapaista tekstiä..nyt täytyy mennä ruokkimaan
anninapa & ötökkä 1vko 5 pv.ää
Nyt on tullut jo pari yötä nukuttua Kirpun kanssa : ) Eilen lääkärissä oli kaikki ok. Painoa on jo 4.6kg ja pituutta 55cm. Iso tyttö jo!
Eilen en sitten silmät ristissä osannut edes kirjoittaa... Siis tänään minulle asennetaan se kierukka, joten uusia vauvoja ei meidän perheeseen ole tulossa vähään aikaan. Ellei tule sitä lottovoittoa ja valmistuminen ja työt ei ole niin tähdellisiä asioita.
Ja nyt taitaa olla vauvalla nälkä.
JAmesiina ja Kirppu