Tuskainen ongelma ylioppilaan rahalahjasta!
Tosi kiva kun en muista, paljonko annoin naapurin pojalle ylioppilaslahjaksi rahaa vuosi sitten... Nyt meinaan mennään siskon juhliin samaan perheeseen, ja antaisin saman summan jos muistaisin, paljonko se oli!! Muistan vaan, että mietin sitä aivan liikaa, mikä olisi sopiva.
Mitä tekisit, jos olisit minä? Summa oli 20, 30 tai 40. Ja juuri nyt noista summista jokainen tuntuu ihan liian pieneltä rahalta.
Tekis mieli antaa 40e, mutta mitä jos annoinkin sille toiselle vain 20e vuosi sitten?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 00:11"]
Rahan arvokin on muuttunut, antaisin 40€, jos noista hävettävän pienistä summista pitäis valita
[/quote]
naapurin lapselle ei nuo summat todellakaan ole hävettävän pieniä.
Mun mielestä 20 euroa on ihan passeli. itse annan sen verran ja alelaarista jonkun elämänohjekirjan. tuolla on menty viimeiset kolme vuotta, kun naapurin muksu pääsee ripille tai pääsee ylioppilaaksi. Joo, ei yllätyksiä ja helppo muistaa mitä kullekin.
vaikka loppupeleissä ei ole väliä, mitä kellekin ja mihin perheeseen. lahjanantajankin tilanteet muuttuvat. vain huonotapaiset kakarat vertailee lahjojaan, etenkin vanhoja.
Rahan arvokin on muuttunut, antaisin 40€, jos noista hävettävän pienistä summista pitäis valita