Ystävä hyvä, ethän tule tänne itkemään, kun ystäväsi sinut hylkäsivät
kun sait vauvan.
Raskausaikana ehdotin monta kertaa, että tapaisimme. Sovimme, että menemme sinun vointisi mukaan ja ilmoitat, koska sinulle sopii nähdä. Et ilmoitellut.
Kun vauva syntyi, onnittelin ja kyselin vointiasi. Sanoin, että olisi ihana nähdä ja ilmoittelee, koska sopii tulla vaikka käymään. Eli en tuppautunut kylään, vaan annoin rauhassa teidän tutustua uuteen tulokkaaseen ja toipua synnytyksestä yms.
Mitään ei ole kuulunut.
Enää en ota yhteyttä, ikävä juttu :(
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:25"]
Et sitten huomannut että sinä olet se joka hylättiin.
[/quote]
Pakko peesata, mutta hassua, että ap saa tänne tulla hylkäämisestään itkemään, mutta vauvojen äidit eivät?
Hah.. itselläni on lapsia ja kyllä pidin ystäviini yhteyttä, vaikka lapsen sain. Monet ystävämme ovat ihmetelleet, kun mitään ei ko. ystävästä kuulu. Eli en ole ainoa. Yhteisiä tapaamisia jättänyt välistä (lapset eritoten tervetulleita), sillä monilla on lapsia.
-ap-
Kuka siellä laiturilla seisoo ja yksin odottaa...Olisiko se ap. ihan itse.
Voi teitä kateellisia panettelijoita
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:36"]
Voi teitä kateellisia panettelijoita
[/quote]
?? :D
Millainen kaveriporukka te olette, äitejä ja lapsia?
Taasko tämä sama valittaja samasta aiheesta? Taitaa olla lapseton katkeroitunut ikisinkku, joka purkaa hylätyksi tultuaan pahaa oloaan VAUVA-palstalla... how sad...
Jospa ystävälläsi on synnytyksen jälkeinen masennus?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:31"]
Hah.. itselläni on lapsia ja kyllä pidin ystäviini yhteyttä, vaikka lapsen sain. Monet ystävämme ovat ihmetelleet, kun mitään ei ko. ystävästä kuulu. Eli en ole ainoa. Yhteisiä tapaamisia jättänyt välistä (lapset eritoten tervetulleita), sillä monilla on lapsia.
-ap-
[/quote]
Ok. Aloituksen tarkoitus olikin ihan muka ohi mennen kertoa omasta mahtavasta elämästään ja kuinka paljon parempi ihmien on suhteessa tuohon tuoreeseen äitiin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:40"]
Taasko tämä sama valittaja samasta aiheesta? Taitaa olla lapseton katkeroitunut ikisinkku, joka purkaa hylätyksi tultuaan pahaa oloaan VAUVA-palstalla... how sad...
[/quote]
On meitä kuule paljon muitakin, joita sama asia on joskus kismittänyt.
Kukapa ei surisi, jos ystävyys päättyy? Erityisen kurjaa on, jos ystävyys päättyy kovin heppoisesta syystä. Minä olen tuntenut ihmisiä, jotka ovat uudistaneet kaveripiirinsä totaalisti saadessaan lapsia, mennessään opiskelemaan, muuttaessaan paikkakuntaa, löytäessään uuden miehen, jne. Vanhat ystävät lakkaavat olemasta olemassa näille ihmisille, kun elämä vähänkin muuttuu.
Eristäytyminen ystäväpiiristä synnytyksen jälkeen kuulostaa aika hälyttävältä. Olisin pikemminkin huolestunut kuin vihainen ja suorastaan halveksiva, jolta kuulostat. Ystäväsi saattaa olla uupunut, arki vauvan kanssa ei olekaan lähtenyt hyvin käyntiin, saattaa olla masennusta, babybluesia, joka voi alkaa jo raskauden aikana jne. Syitä on monia. Kovin empaattiselta et vaikuta. Jos sinä jaksoit ja pystyit, kaikki eivät ole samanlaisia.
Onko elämän totaalinen muutos joillekin ihan vain heppoinen juttu?
Ei siinä mitään, jos ei aikaa järjesty. Jokaisen täytyy itse valita, mikä on tärkeää. Mutta mikä siinä on, että aikaa sitten sovittuja tapaamisia pitää jatkuvasti siirtää ja perua viime hetkellä. Nyt on viisi kertaa peräkkäin peruuntunut iltameno, kun Piia-Petterillä onkin nuhaa tai miehen täytyykin katsoa formuloita eikä ehdi kaitsemaan. Ymmärrän hyvin, jos seurani ei kelpaa, mutta eihän tuo nyt ole aikuisen käytöstä tehdä jatkuvasti ohareita.
Vihaisilla palstamammoilla ei slvästikään ole aikaa tavata lapsettomia ystäviä. On liian kiire palstailla ja jakaa moraalisia tuomioita alapeukkujen muodossa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:49"]
Onko elämän totaalinen muutos joillekin ihan vain heppoinen juttu?
[/quote]
Ei tietenkään heppoinen juttu, mutta heppoinen syy unohtaa vanhat ystävät. Kaksi eri asiaa.
Ap ei ole lapseton, vaan itsekin lapsellinen (tulkitkaa miten haluatte) ja olen tavannut (lapsellisia/lapsettomia) ystäviäni lapsettomana ja lapsellisena. En minä sen takia ystäviä hylkää, että joku lisääntyy??!!
-ap-
Olen erittäin iloinen, ettei minun ystäväni minua hyljänneet, vaikka olin samanlainen kuin ap:n kaveri, liian pitkään.
Et sitten huomannut että sinä olet se joka hylättiin.