Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syntynyt 1 v 2 kk veljeni jälkeen. Olenko vahinko?

Vierailija
22.05.2013 |

Siinäpä se kysymys tuli otsikossa. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä isoveljen tekemisessä oli sen verran paljon hommaa, että sinua alettiin puuhata etupeltoon että ikäero pysyisi kohtuullisena.

Ainoastaan äitisi tietää vastauksen tähän kysymykseen.

Vierailija
2/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää kysyä vanhemmiltasi.

Meillä kahden vanhimman ikäero 1v3kk ja kumpikaan ei ole vahinko, kuten ei muutkaan lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ikäero susta vahinkoa tee. Mä ja sisko ollaan tultu ehkäisyn läpi, ollaan puhtaita vahinkoja. Äiti ei olisi halunnut, että koskaan saadaan tietää, mutta mummi kerran sitten paljasti.

Vierailija
4/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljen tekemisessä ei ollut kova homma, sen verran tiedän. :) Enkä voi kysyä asiasta äidiltäni, emme ole niin läheisissä väleissä. Ja harva äiti kai kertoisi totuutta lapselleen, jos tämä oli vahinko.

Ap

Vierailija
5/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten ikäero on 1v 4kk ja toivottuja raskauksia molemmat :)

Vierailija
6/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli syntyi 1v 3kk isonveljen perässä ja kyllä, hän oli vahinko :) Tosin onnellinen sellainen!

Vierailija
7/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jotain välliä?

Olen itsekin suurella todennäköisyydellä ns. vahinkolapsi, vanhempani menivät naimisiin 6 kk ennen syntymääni. Jos en olisi ilmoittanut tulostani, en tiedä olisvatko edes menneet naimisiin. Mutta mitä väliä sillä on?

Vierailija
8/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä merkitystä sillä on, jos on vahinko, kun se ei välttämättä tarkoita sitä ettei olisi rakastettu. Vahinko voi olla iloinenkin yllätys, jos siis vahingolla tarkoitetaan sitä ettei toista lasta ollut suunniteltu ihan vielä. Eräällä tutulla on kolme lasta ja mietityttää onko ne kaikki vahinkoja kun ei välitä lapsistaan yhtään. Mutta tuskinpa kolmea vahinkoa voi tapahtua jos on kaikki kotona.

Vierailija
9/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta ja kaikki syntyneet 1v2kk ikäeroilla. Eikä kukaan ole vahinko. Oikein toivottuja ja rakkaita. Haluttiin lapsille pienet ikäerot, ja onni oli, että toive toteutui.

Vierailija
10/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tulee toivottu siinä vaiheessa kun tiedetään raskaudesta ja halutaan se lapsi pitää :) 

Vierailija
11/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:48"]

No ei se ikäero susta vahinkoa tee. Mä ja sisko ollaan tultu ehkäisyn läpi, ollaan puhtaita vahinkoja. Äiti ei olisi halunnut, että koskaan saadaan tietää, mutta mummi kerran sitten paljasti.

[/quote]

Minä ja minun veli ollaan vahinkoja ja kyllä se meille kerrottiin jo silloin, kun olimme alle kouluikäisiä. Ja on kerrottu yhä uudestaan vuosien varrella.

Vierailija
12/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:51"]

Olen itsekin suurella todennäköisyydellä ns. vahinkolapsi, vanhempani menivät naimisiin 6 kk ennen syntymääni. Jos en olisi ilmoittanut tulostani, en tiedä olisvatko edes menneet naimisiin. Mutta mitä väliä sillä on?

[/quote]

mekin menimme naimisiin 6 kuukautta ennen esikoisen syntymää mutta kyllä esikoista puuhattiin ihan tarkoituksella ja hartaasti.

kuinka vanha olet, jos sun vanhemmat on joutuneet menemään naimisiin siksi kun äitis on tullut raskaaksi?

Vierailija
13/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmainen syntyi hormonikierukasta huolimatta eli ihan oli vahinko. Raskaus selvisi kun oli jo 13. viikolla. Ikinä ei tulla kertomaan kenellekään, ettei edes esim. sisarukset suuttuessaan siitä kiusaisi. Ikäeroa edelliseen on 1v5kk.

Ihan yhtä rakas on kuin muutkin meidän lapset.

Vierailija
14/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkuillani sama ikäero kun ap:n tapauksessa. Setä on useasti sanonut, että halusivat kaksi lasta mahdollisimman pienellä ikäerolla. Heitä lykästi. Ap:n tapauksesta ei voi tietää, mutta kyllä näitä suunniteltujakin tapauksia tuntuu olevan.

Vierailija
15/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:51"]

[/quote]

mekin menimme naimisiin 6 kuukautta ennen esikoisen syntymää mutta kyllä esikoista puuhattiin ihan tarkoituksella ja hartaasti.

kuinka vanha olet, jos sun vanhemmat on joutuneet menemään naimisiin siksi kun äitis on tullut raskaaksi?

[/quote]

Olen syntynyt silloin, kun avioliiton ulkopuolisia lapsia ei juurikaan syntynyt. Eli olen varmasti aika paljon vanhempi kuin sinä :D

Vierailija
16/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja siskolla on alle vuosi ikäeroa ja ei olla vahinkoja kumpikaan. Tiedän, että vanhempani halusivat 2 lasta 'nyt just'. Meidän eka on vahinko, mutta rakas sellainen. Hetken kesti minulla kääntää pää niille uomille, että saamme lapsen jo nyt, mutta sitten on ollut hyvin toivottu. 

Vierailija
17/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vahinko, mutta ole iloinen, että sentään olet!

Vierailija
18/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa nuorin on 1v 3kk nuorempi veljeään, eikä todellakaan ollut vahinko.

Vierailija
19/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ikäero sitä kerro. Mulla ja veljellä on 12 vuotta ikäeroa ja minä olen vahinko.

Vierailija
20/29 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin alle vuosi mun siskon jälkeen. Olen vahinko, mutta rakastettu sellainen.

Joten mitä väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi