Teinin korvanreiästä tulee märkää, ja korvakorujen ottamisesta kuusi vuotta.
Pitäiskö huolestua? Oli käyttänyt jotain nappikorvakoruja, (glitteristä ostetut”) ja nyt REI’ISTÄ tulee märkää. Olisiko tämä nikkeliallergiaa, vai?
Kommentit (45)
Meillä tytöllä tulehtui pahasti toinen reikä noista, ei voi käyttää korua enää ollenkaan siinä:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nikkeliallergia ilmeni juuri noin. Hopeakoruja tilalle?
Ei kannata riskeerata hopealla. Siinä on usein nikkeliä lisänä, samoin teräksessä. Varmin tapa välttää nikkeliä on käyttää korviksina vain aitoja kultaisia.
Terv nikkeliallergikko jo 35 v takaa
Okei. Mä ostan hopeakorut aina koruliikkeistä ja varmistan, että ovat täyttä hopeaa. Kertaakaan ei ole vielä oireillut. Niin paha nikkeliallergia on, että minuutinkin ihokosketus nikkelipitoisiin asioihin saa aikaan ihottuman.
Minäkin olen nikkeliallergikko. Surullista:( olisi muuten hyvä, jos tehtäisiin samanlaisia korvakoruja nikkeliallergikoille, ja muille.
Minulla tulehtuu korvanreiät kaikista tuollaisista rihkamakorviksista. En ole varma onko nikkeli vai mikä, mutta minulle ei passaa ollenkaan. Hopea/kultakoruista ei tule mitään. Puhdista huolella aamuin illoin. Korvikset pois kunnes tilanne on taas ok ja laadukkaampia koruja tilalle.
Minulla tulehtui korvareiät kun pidin henkkamaukalta ostettuja korviksia...
Sieltä ei kyllä koruja kannata ostaa.
Puhdistakaa se reikä, ja antakaa mennä umpeen. Joskus sitten ottakaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulehtui korvareiät kun pidin henkkamaukalta ostettuja korviksia...
Sieltä ei kyllä koruja kannata ostaa.
Joo sieltä ei kyllä mitään kannata ostaa. Samaa mieltä, ja rihkamakoruista tulee minullakin allergiaa.
Onkohan pahasti allerginen jollekkin?
Rihkamakorvikset vois kyllä kokonaan kieltää.
Merijulianna kirjoitti:
https://www.glitter.fi/korvkorut-lasikivi-ja-helmi Nämä korvikset kyseessä. Kesti hetki löytää:)
Ap
Totta kai rihkamakorviksista tulee allergiselle oireita. Noiden aika taitaa olla lopullisesti ohi. Minulla meni vuosia korvien ärtymisen myötä, etteivät farkkujen napit ärsytä suunnattomasti. Paljasta ihoa vasten niitä ei voi vieläkään pitää, aina pitää olla kangas välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vuosia olleet korvareiät umpeudu noin vain. Itse olen ollut usein kuukausia ilman koruja.
Mulla tulehtui korvisreikä, vaikka en ole pitänyt korvakoruja vuosiin. Useammankin kerran on alkanut märkiä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Merijulianna kirjoitti:
https://www.glitter.fi/korvkorut-lasikivi-ja-helmi Nämä korvikset kyseessä. Kesti hetki löytää:)
ApTotta kai rihkamakorviksista tulee allergiselle oireita. Noiden aika taitaa olla lopullisesti ohi. Minulla meni vuosia korvien ärtymisen myötä, etteivät farkkujen napit ärsytä suunnattomasti. Paljasta ihoa vasten niitä ei voi vieläkään pitää, aina pitää olla kangas välissä.
Mulla on sama, ompelen napin taakse aina kangaskaistaleen. Vyönsolkien kanssa pitää olla tosi tarkkana, että jää housujen kohdalle istuessakin, muuten on vatsan iho rikki >_<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuosia olleet korvareiät umpeudu noin vain. Itse olen ollut usein kuukausia ilman koruja.
Olen ollut kaksikymmentä vuotta ilman. Epäilen, että vieläkin menisi koru läpi, tosin sen pitäisi olla ohut. Reiät näkyvät ja tuntuvat selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merijulianna kirjoitti:
ApTotta kai rihkamakorviksista tulee allergiselle oireita. Noiden aika taitaa olla lopullisesti ohi. Minulla meni vuosia korvien ärtymisen myötä, etteivät farkkujen napit ärsytä suunnattomasti. Paljasta ihoa vasten niitä ei voi vieläkään pitää, aina pitää olla kangas välissä.
Mulla on sama, ompelen napin taakse aina kangaskaistaleen. Vyönsolkien kanssa pitää olla tosi tarkkana, että jää housujen kohdalle istuessakin, muuten on vatsan iho rikki >_<
Ai niin ja mikään vetoketju (paidan tai takinkaan) ei saa osua ihoon, koska muuten tulee ihottuma.
Saat täältä nyt niin ristiriitaisia ohjeita, että googleta lävistyksen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Saat täältä nyt niin ristiriitaisia ohjeita, että googleta lävistyksen hoito.
Kyseessä ei ole tulehtunut lävistys vaan puhjennut nikkeliallergia ja tässä on tullut aika paljon hyvää tietoa, mihin se voi johtaa ja että se kannattaa ottaa tosissaan ja kaikki nikkeli nyt minimiin ja kaikki muualta kuin kultasepältä ostetut korvikset ikuisesti pois.
En voi kirjoittaa edes kuulakärkikynällä, jossa on metallinen klipsi. Samoin vyöt, hiussoljet, bikinisoljet, metallisomisteet, vetoketjut tms ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Merijulianna kirjoitti:
Ebastiini auttaa. Sain 20 v nikkeliallergikon uran jälkeen DM1 -diagnoosin. Tarkoittaa sitä, että tökin itseäni useamman kerran päivässä teräspiikeillä ja kas, niissä on nikkeliä. Älysin tuon jälkeen ottaa ebastiinin käyttöön ja nappaan yhden aamuisin. Tuon jälkeen olen voinut käyttää farkkuja ilman kankaan survomista housunkauluksen alle. Jotkut rintaliivien hakaset tekevät näppylää, mutta ei juuri kutise. Hopea- ja rihkamakoruihin en silti koske tikullakaan kaiken varalta, koska eivät ole välttämättömiä.
Täälläkin yksi nikkeliallerginen. Pidän paljon korviksia ja harmitti tuolloin jättää kaikki (myös kirurgiteräs ja 'huono' hopea reagoivat) käyttämättä. Käytin sitten korulakkaa kaikkiin koukkuihin ym. välillä lisäten sitä. Toimii, mutta harkitkaa tarkasti. Näitä lakkakäsiteltyjä käytän vain niin kauan kuin on tarpeen eli otan pois heti, kun tulen kotiin. Parempi olisi käyttää oikeita koruliikkeestä ostettuja kulta- ja hopeakoruja.
Vinkkinä muillekin nikkeliallergikoille, että farkun napin taakse teippaan pätkän maalarinteippiä *laiska minä* ja sama toimii myös rindekoissa.
Kaikki korvisten koukut vaihdetaan kultaisiin. Ei sitten kullattuja, koska kultauksen ja pohjametallin välissä käytetään joissain maissa nikkeliä.
Kuka pitää edes rihkamaa? Niissähän on ihan älytön allergiariski!
Okei. Mä ostan hopeakorut aina koruliikkeistä ja varmistan, että ovat täyttä hopeaa. Kertaakaan ei ole vielä oireillut. Niin paha nikkeliallergia on, että minuutinkin ihokosketus nikkelipitoisiin asioihin saa aikaan ihottuman.