Mitä teen soijarouheesta? Menin ostamaan sellaista...
mutta mitä ruokaa siitä voi tehdä että lapset söisi sitä? APUA!!!
Kommentit (26)
Minä syön vaalea soijarouhetta ihan jogurtinkin päälle siroteltuna.
Kiitos tästä neuvosta! Me ollaan miehen kanssa kasvissyöjiä, mutta etenkin miestä on alkanut tympiä soijarouhe kaikissa muodoissaan. Voisin kokeilla tuolla tavalla valmistamista, jos sen saisi maistumaan paremmalta. Itse olen aina kokkaillut ohjeiden mukaan eli pannulle ja päälle reilusti kasvislientä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 11:39"]
Oma suosikkini syntyy näin. Pilkon sipulia, mielellään kahta eriväristä paprikaa ja valkosipulia. Paistan niitä hetken aikaa runsaassa oliiviöljyssä. Sitten lisään suolaa, pippuria ja jotain yrttiä. Seuraavaksi lisään soijarouheen kuiviltaan ja pyörittelen niin, että rouhe vetää maukasta öljyä sisäänsä. Sitten lisään vettä tai kasvislientä tilkka kerrallaan, kunnes rouhe on vetänyt nesteen sisäänsä.
Minusta soijarouheen käytössä tärkeää on se, ettei sitä aluksi turvota pelkällä vedellä, vaikka juuri niin voidaan pakkauksessakin neuvoa. Sillä tavalla saa aikaan rakenteeltaan ikävää ja maultaan vetistä pöppöä. Maut täytyy saada sisään sinne rouheeseen.
[/quote]
Minä teen soijamakaronilaatikon niin, että soijarouheen sekaan tulee esim. porkkanaraastetta ja tomaattimurskaa. Ne tuovat minusta kivasti lisämakua.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:06"]
Teen soijarouheesta makaronilaatikon eikä lapset ole ikinä huomanneet, että on kasvisruoka. Laitan makaronit + soijarouheen kattilaan kiehumaan ja joukkoon lisään kasvisliemikuution. Samalla teen munamaidon ja lopuksi koko komeus uuniin.
Muutoin käytän soijarouhetta vain jauhelihan jatkeena, kastikkeissa. Olen joskus tehnyt myös jauheliha-soijapizzan ja sekin oli hyvää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:03"]
Minä oon tehnyt "liha" pullia soijarouheesta ja olivat ihan hyviä :) Turvotin ensin tummaa soijarouhetta noin 20 min kuumassa vedessä ja sitten lisäsin turvotetut korppujauhot, kanamunan ja mausteita. Paistoin uunissa mutta pannulla varmaan saattaa tulla parempia, varsinkin jos voissa paistaa:) Oli vähän erinlainen maku mitä jauhelilapullissa mutta maistuivat kuitenkin ihan hyviltä. Enskerralla ajattelin laittaa vaikka puolet jauhelihaa niihin.
Soijarouhe on hyvää myös kun lisää jukurtin sekaan vaikka pari ruokalusikallista. Ei maistu oikeastaan miltään siinä seassa mutta kivasti rapsahtelee hampaissa:)
Itse laitan maustamatonta jukurttia, mustikoita, soijarouhetta ja vähän hunajaa, niin on hyvää! :)
[/quote]
kokeile soijakastiketta maun tuojana
Meillä taitaa soijarouhesuosikki olla chili con carnesta mukailtu kasvisversio riisin kanssa. Makaronilaatikkoa teen myös kuten moni muukin vastaaja, omaani tulee soijarouheen ja sipulin lisäksi pinaattia ja Koskenlaskija--juustoa. Samoin tomaattipohjainen kastike spagetille tai lasagnen sekaan kuuluvat meidän perheen soijaruokiin. Itse yleensä turvotan soijarouheen kasvisliemessä.
Teen soijarouheesta makaronilaatikon eikä lapset ole ikinä huomanneet, että on kasvisruoka. Laitan makaronit + soijarouheen kattilaan kiehumaan ja joukkoon lisään kasvisliemikuution. Samalla teen munamaidon ja lopuksi koko komeus uuniin.
Muutoin käytän soijarouhetta vain jauhelihan jatkeena, kastikkeissa. Olen joskus tehnyt myös jauheliha-soijapizzan ja sekin oli hyvää.