Miksi te vanhemmat ette vois kertoa mitä lapsellenne lahjaksi
Jos sitä teiltä kysyy? Miksi sanotte vain että en tiedä ja sitten jälkikäteen valitatte kun lahjaksi saitte vain jotain huonoa ja turhaa. Jos lapsi ei osaa itse vielä sanoa/puhua niin teidän tehtävä on kertoa mitä voisi lahjaksi antaa jos sitä teiltä kysytään.
Kommentit (13)
en minä ainakaan valita. Enkä ole kuullut, että kukaan muukaan olisi valittanut. Mistä keksit tämän väitteen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aina sanon. Ikinä ei vaan saada sitä.
Pyydätte liian kalliita lahjoja.
Raha
Sitä vaan ei moni lahjaksi koe
Vierailija kirjoitti:
Raha
Pieni lapsi ei tee rahalla mitään ja vanhemmille en sitä niiden käyttöön anna. Kun lapsi on isompi ja tiedän että saa rahan omaan käyttöönsä voin sitä antaa.
Ja sitten jos kerrotaan niin ollaan vaativia, itsekkäitä ja ahneita kun pyydetään liian kallista eikä osata olla kiitollisia siitä vieras itse haluaisi tuoda lahjaksi. Oikeasti siis ei pyydetä mitään kallista vaan ihan perusleluja joilla sen ikäiset lapset leikkivät. Näköjään ei voi voittaa ihan sama miten tekee.
Vierailija kirjoitti:
Raha
Raha on persoonaton lahja. Lahja on sellainen, että se kuvastaa antajan maailmaa ja persoonallisuutta.
No jos olen kertonut, niin tulee jotain sinnepäin ei sitä pyydettyä. Ja vanhempana täytyy varmistaa että lapsi ne hartaimmat toiveeensa saa, joten ne hankin itse. Tai lapsen toiveet on niin kalliita ettei niitä kehtaa toivoa ulkopuolisilta.
Joskus on kiva saada yllätys, lapsikin voi innostua jostain ihan uudesta jutusta.
Tuollainen 12-15v ei oikeestaan itsekään osaaa sanoa mitä haluaa. Jää ne lahjakortit johonkin randomkauppaankin usein käyttämättä kun ei tarvitse mitään/halua mitään/löydä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydätte liian kalliita lahjoja.
En pyydä. En ylipäätään pyydä mitään vaan vastaan kun kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha
Pieni lapsi ei tee rahalla mitään ja vanhemmille en sitä niiden käyttöön anna. Kun lapsi on isompi ja tiedän että saa rahan omaan käyttöönsä voin sitä antaa.
Eikö ne vaatteet ja lelut sitten ole lapselle, mitä vanhempansa hänelle ostavat?
Pidä vaan rajat ihan rehellisesti itselläsi myös kun lapsi on isompi. Turha on sitten esittää auttavaista, kun et auttanut lapsen ollessa pienikään. Sinua kiinnostaa vain se, että lapsi tietää rahan olevan sinulta. Ei se että lapsi saa jotain oikeasti itselleen tarpeellista ja mielekästä.
Minä pyysin että laittaisivat rahana (tyyliin 20 euroa) lapsille avatuille koulutustileille.
Eihän se käynyt. Piti kantaa turhaa romua ja krääsää loputtomiin.
Nyt lapset sitten on lähdössä opiskelemaan. Paljon on iloa siitä krääsästä nyt.
sanoppa! ite aina koitan keksiä jtn ku kysytää et mitä meän lapselle. jos en keksi nii luettlen ainaki mitä ei todellakaa, yleensä lahjan hommaaja saa siitä sit ite idean ja kysyy onko se ok.
mut itelläki lähipiirissä näitä joilta kysyn ja aina 'en tiiä' ja sit valitetaa ku tuli vääränlaine, lapsella oliki just se minkä ostin, vaate on liian pieni ku ei voinu ees lapsen vaatekokoa sanoa jne.
onneks osa lähipiirin lapsista on sen verra isoja et voin ite kysyä heiltä mut ku on yhä nii pieniä jotka toivoo sit kissanpentua, jätti liukumäkeä jne.